• چهارشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۱
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1403071814024
  • منبع : مطبوعات

حتی کسری ناجی هم فهمید..

حتی کسری ناجی هم فهمید..

«خیلی‌ها احساس می‌کنند اینجا آینده‌ای براشون نیست و این جنگ‌ها پشت هم ادامه داره، خیلی‌ها از طبقه‌ متوسط دارند اینجا را ترک می‌کنند به خاطر اینکه آینده‌ای نمی‌بینند... »

به گزارش ایسنا، فرهیختگان نوشت: «خیلی‌ها احساس می‌کنند اینجا آینده‌ای براشون نیست و این جنگ‌ها پشت هم ادامه داره، خیلی‌ها از طبقه‌ متوسط دارند اینجا را ترک می‌کنند به خاطر اینکه آینده‌ای نمی‌بینند... »  اینها را یک شوهرخاله‌ تپل بامزه‌ ایرانی در یک عصر دلگیر جمعه بعد از خوردن دیزی و دوغ ترش نمی‌گوید، بلکه بخشی از گزارش کسری ناجی، خبرنگار بی‌بی‌سی است از مشاهداتش در شهر ارواح، تل‌آویو. او همان گزارشگری است که در زمستان ۹۰ به سفارش پنتاگون روی عرشه‌ ناو ابراهیم لینکلن در خلیج‌فارس رفت تا ایرانی‌ها را بترساند. او نه عاشق ایران است، نه طرف جمهوری اسلامی، بلکه حقیقت آنقدر آشکار است که دیگر کسری هم نمی‌تواند ناجی صهیونیست‌ها شود، صحنه شاید تابه‌حال اینقدر شفاف نبوده باشد. در روزگاری که خشن‌ترین صدا در تهران آوای زنگ مدارس است، ونگ‌ونگ آژیر یک‌لحظه در تل‌آویو و حیفا و بئر السبع قطع نمی‌شود... در دنیا چه خبر است؟ مسئله روشن است، تندترین و رادیکال‌ترین بنیادگرایان تاریخ با زر مک‌دونالد و سیلیکون‌ولی و...، زور بمب‌های چند تنی سنگرشکن نوادگان عموسام و تزویر پلتفرمی زاکربرگ، ماسک و شرکا، درعرض یک‌سال نزدیک به ۵۰ هزار انسان بی‌گناه را در فلسطین و لبنان و... قتل‌عام کرده‌اند. 
اما یک‌سال است در دنیا نظم نو به پا شده، روز رستاخیز است و گوی توفیق و کرامت در میان افکنده‌اند. صحنه صحنه دیوارکشی بین شرافت و بی‌شرفی است؛ یک‌طرف قاتلان این ۵۰ هزار نفر و حامیان‌شانند که عموما دولت‌های غربی‌اند و یک‌طرف آزادگان عالم؛ از نمازگزاران قلب ‌ام‌القری در مصلای‌تهران تا دانشجویان کف خیابان در پلی‌تکنیک کالیفرنیا و امرسون بوستن. آنهایی که هنوز مسحور جادوی این صحنه‌آرایی خطرناک نشده‌اند. آنها که داغدار این ۵۰ هزارند و به‌تعبیر معلم شهید علی شریعتی با خود زمزمه می‌کنند که کاش می‌توانستم اینها را با تن خاکستر شده‌ام بپوشانم تا در این سموم که می‌وزد، نفسرند.   این وسط اپوزیسیون مفلوک ایران جزء معدود جاندارانی است که طرف قاتلان ایستاده است؛ طرف آنها که خودشان هم از خودشان فرار می‌کنند. طرف آنها که آینده‌ای ندارند، چون حتی کسری هم فهمیده است که حالاحالاها با فتاح و فادی و خیبرشکن و... با آنها کار داریم. اپوزیسیون مفلوک شرافت نداشته‌اش را دوباره معامله کرده است، مثل همان روزهای آغاز جنگ تحمیلی که شازده و ملکه، آویزان دیکتاتور متوهم تکریتی شده بودند و به او می‌گفتند حالا که قرار است سه‌روزه تهران را بگیری، بیا روز چهارم صبحانه را با هم بخوریم وسط کاخ نیاوران. جواهرات سلطنتی را که کش رفته‌ایم هم با خود می‌آوریم. همان‌ها امروز شده‌اند سالن‌پرکن سخنرانی نتانیاهو در نیویورک و سوت‌وکف‌زن برای ماشین کودک‌کشی بایدن در توییتر، شازده‌ ساده، کاسب سقوط هواپیما، فوتبالیست فراری و... اکیپی شده‌اند ترسناک که دیگر نه مذهبی‌اند، نه ملی و نه حتی انسان. هتاک به مذهب و ائمه‌اند، هوادار حمله‌ نظامی به ایران و طرفدار کشتار ۵۰‌هزار انسان بی‌گناه، شده‌اند سیاهی‌لشکر کمپین نتانیاهو، آنها شب بیست‌ودوم بهمن ساواکی شده‌اند.  از آن‌سو هم ساکنان شهر ارواح زیر صدای آژیر امروز امید بسته‌اند به پروژه‌ شکست‌خورده‌ ۱۴۰۱، آن هم در شرایطی که یک‌بار همه‌ این جاده خاکی آسفالت شده و وضع ایران هم به‌مراتب بهتر از ۱۴۰۱ است. البته وضع اپوزیسیون هم به‌مراتب بدتر؛ آنها یک‌بار همدیگر را دریده‌اند و افتضاح ائتلاف با کودک‌کش را هم مرتکب شده‌اند و اینجا هم ان‌شاءالله قرار است کسی دیگر بی‌خود و بی‌جهت گسل‌های اجتماعی، فرهنگی را تحریک نکند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
امروز ۱۱:۱۷

بله فکر کردن الکیه دنیا دار مکافاته انسان نباید بخاطر زور برتر وقلدری انسان های بیگناه رو بکشه زنده باد سپاه زنده باد خامنه ای رهبر مقدر و مهربان و دور اندیشه من به عنوانی یک ایرانی ای رهبر مهربانم به شما افتخار میکنم که اینقدر قدرتمند و با صلابت هست

avatar
امروز ۱۲:۱۰

یه روزی میرسه که همون اپوزیسیونا هم به هلاکت میرسن...اپوزیسیونا همونایین که میخوان ایران چند تکه بشه و هر کی واسه خودش حکومت تشکیل بده. اینا یه ایران ضعیف و چندپاره میخوان.

avatar
امروز ۱۲:۳۵

آفرین به این متن خیلی زیبا بود.من به بچه هام گفتم و به این گفته ایمان دارم روزی میرسه که مثل اربعین ملیونها ایرانی و مسلمان پیاده به سوی بیت المقدس عاشقانه میروند.بخدا آنروز دیر نیست.صبح‌ظفر نزدیک است.انشالله

avatar
امروز ۱۲:۳۹

چنین نماند و چنین نیز نخواهد ماند.

avatar
امروز ۱۲:۵۴

زنده باد آزادی زنده باد مقاومت، ما مثل گروهای مقاومت توی فیلم های هالیوودی آخر پیروز میشیم انشاالله ،حالا هر چقدر اونا تکنولوژی،ربات جنگجو،بمبmpL,داشته باشن.پیروزی مال ما ایرانی ها و کشورهای منطقه هستش. زنده باد سپاه پاسداران