• چهارشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۰۶:۰۱
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1403071713820
  • خبرنگار : 71460

آتزوری در اندیشه تداوم صدرنشینی در لیگ ملت‌ها

آتزوری در اندیشه تداوم صدرنشینی در لیگ ملت‌ها

ایتالیا بعد از پیروزی در دو دیدار نخستش در لیگ ملت‌ها به دنبال سومین پیروزی‌اش در این رقابت‌هاست.

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال ایتالیا پنجشنبه شب در دور سوم مرحله گروهی لیگ ملت‌ها میزبان بلژیک خواهد بود. این دیدار در ورزشگاه المپیک رم برگزار خواهد شد. ایتالیا با هدایت لوچیانو اسپالتی به یورو ۲۰۲۴ راه یافت اما عملکرد ضعیفی در این رقابت‌ها داشت و با چهار امتیاز به دور بعد راه یافت ولی در دور یک هشتم نهایی مغلوب سوئیس شد.

آتزوری فصل جدید لیگ ملت‌ها را خوب شروع کرد و فرانسه را در دیداری خارج از خانه شکست داد. ایتالیایی‌ها اکنون در صدر جدول قرار دارند. 

برای دیدارهای پیش رو لوچیانو اسپالتی دو بازیکن تازه وارد را به اردوی تیمش دعوت کرد؛ نیکولو پیزیلی و دانیل مالدینی دو چهره جدید ایتالیا هستند. پیزیلی هافبک ۲۰ ساله زیر نظر دانیله ده‌روسی به ترکیب اصلی رم رسید و حالا زیر نظر ایوان ژوریچ به پیشرفتش ادامه داد.

دیگری مالدینی است که در ژانویه ۲۰۲۴ به مونتزا نقل مکان کرد و به خوبی با تیم جدیدش هماهنگ شد. او در ۱۱ بازی چهار گل و یک پاس گل به ثمر رساند. مالدینی کوچک بر خلاف پدرش در پست هافبک هجومی بازی می‌کند. پسر اسطوره میلان حالا ادامه دهنده راه پدرش در تیم ملی ایتالیاست.

آتزوری در اندیشه تداوم صدرنشینی در لیگ ملت‌ها

بلژیک لیگ ملت‌ها را با یک پیروزی مطمئن شروع کرد و در ادامه شیاطین سرخ برابر فرانسه شکست خوردند و در هر نیمه یک گل دریافت کردند. راندال کولو موانی در دقیقه ۲۹ و عثمان دمبله در دقیقه ۵۷ برای فرانسه گل زدند.

پس از این شکست، دی بروینه به صورت علنی از هم‌تیمی‌هایش انتقاد کرد. او نامی از کسی نبرد اما به صراحت اعلام کرد که از عملکرد برخی بازیکنان راضی نیست.

بلژیک در کنار نتایج ضعیفش، با حواشی زیادی روبرو بوده و یکی از این حواشی کناره‌گیری تیبو کورتوا از تیم ملی است. کورتوا که ۱۰۲ بازی ملی برای بلژیک در کارنامه دارد، دیگر حاضر به بازی برای کشورش نیست.

آتزوری در اندیشه تداوم صدرنشینی در لیگ ملت‌ها

دی بروینه در ترکیب بلژیک برای دیدارهای این ماه قرار نگرفت. دومنیکو تدسکو گزارش داد که کوین خودش این درخواست را کرده که در تیم ملی کشورش نباشد. این بازیکن در لیگ قهرمانان اروپا در دیدار با سیتی دچار آسیب دیدگی شد و به همین دلیل نزدیک به سه هفته بازی نکرد.

همچنین روملو لوکاکو از حضور در تیم ملی کشورش خودداری کرد. این مهاجم اعلام کرده که برای سازگاری با ناپولی زمان می‌خواهد و نمی‌تواند در اردوی تیم ملی کشورش حاضر باشد. لوکاکو حداقل تا سال ۲۰۲۵ به تیم ملی بازنخواهد گشت. 

بلژیک و ایتالیا در دیدارهای رسمی

این دو تیم تاکنون در هشت دیدار رسمی برابر هم قرار گرفته‌اند که کفه ترازو به سود ایتالیایی‌هاست. آتزوری پنج پیروزی و بلژیک فقط یک پیروزی داشته‌اند و دو دیدار نیز با تساوی به پایان رسیده است.

با در نظر گرفتن دیدارهای دوستانه، ایتالیا ۱۱ برد داشته است و بلژیک ۳ برد و دو مسابقه دیگر با تساوی به پایان رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha