• سه‌شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۱
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1403071713761
  • منبع : گمرک جمهوری اسلامی ایران

گمرک اعلام کرد

واردات بیش از ۳ میلیارد دلار قطعات خودرو و موتورسیکلت

واردات بیش از ۳ میلیارد دلار قطعات خودرو و موتورسیکلت

در نیمه اول سال جاری ۳۲۹ هزار تن اجزاء و قطعات خودرو و موتورسیکلت به ارزش ۳.۱ میلیارد دلار وارد کشور شده است.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام گمرک ایران، در نیمه اول سال جاری ۳۲۹ هزار تن اجزاء و قطعات خودرو و موتورسیکلت به ارزش ۳.۱ میلیارد دلار وارد کشور شده است. این میزان اجزاء و قطعات خودرو و موتورسیکلت وارداتی به لحاظ وزن ۱۷.۶ درصد و از حیث ارزش ۲۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

این گزارش در خصوص صادرات انواع اجزاء و قطعات خودرو و موتورسیکلت در ۶ ماهه سال جاری می‌افزاید: در این مدت ۱۰ هزار و ۸۶۵ تن به ارزش ۳۱.۶ میلیون دلار اجزاء و قطعات خودرو و موتورسیکلت صادر شده است که از لحاظ وزن ۱۳ درصد کاهش و از حیث ارزش ۸ درصد افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش، از مجموع صادرات اجزاء و قطعات (خودرو و موتورسیکلت) در شش ماهه امسال، ۹۲۳۰تن به ارزش ۲۶.۸ میلیون دلار به صادرات اجزاء و قطعات خودرو و ۱۶۳۰ تن به ارزش ۴.۸ میلیون دلار به صادرات اجزاء و قطعات موتورسیکلت اختصاص داشت.

در این مدت صادرات اجزاء و قطعات خودرو به لحاظ وزن ۱۸ درصد کاهش و از حیث ارزش سه درصد افزایش داشته است، این در حالی است که صادرات اجزاء و قطعات موتورسیکلت در همین مدت به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۴۱ درصد و ۴۴.۵ درصد با افزایش همراه بود.

این گزارش در خصوص واردات اجزاء و قطعات خودرو و موتورسیکلت به تفکیک در شش ماهه ۱۴۰۳ تشریح می‌کند در این مدت ۲۹۲ هزار تن اجزاء و قطعات خودرو به ارزش ۲.۹ میلیارد دلار وارد کشور شد که به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۱۷ و ۱۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

در همین مدت همچنین ۳۷ هزار تن اجزاء و قطعات موتورسیکلت به ارزش ۲۶۴ میلیون دلار وارد کشور شده است که به لحاظ وزن ۲۰ درصد و از حیث ارزش ۳۶ درصد کاهش داشته است.

این گزارش در خصوص عمده‌ترین مقاصد صادراتی اجزاء و قطعات خودرو، می‌افزاید عراق با اختصاص سهم ۳۸ درصد، فدراسیون روسیه با ۲۱ درصد و امارات متحده عربی با ۱۱ درصد، عمده‌ترین مقصد صادراتی اجزاء و قطعات خودرو به لحاظ ارزش بوده‌اند.

بر اساس این گزارش، بیشترین میزان واردات اجزاء و قطعات خودرو از مبدا کشورهای چین، امارات متحده عربی و ترکیه بوده است که به ترتیب ۷۰ درصد ۱۴ درصد و شش درصد از ارزش کل اجزاء و قطعات خودرو وارداتی به کشور را به خود اختصاص داده است.

این گزارش در خصوص مقاصد صادراتی اجزاء و قطعات موتورسیکلت، می‌افزاید کل صادرات اجزا و قطعات موتورسیکلت در نیمه اول امسال به ۶ کشور انجام گرفت که به لحاظ ارزش عراق با اختصاص سهم ۷۶ درصدی، بزرگترین مقصد صادرات اجزاء و قطعات موتورسیکلت بوده است.

گفتنی است؛ بیشترین میزان واردات اجزاء و قطعات موتورسیکلت به لحاظ ارزش از کشورهای چین با سهم ۶۷.۷ درصد، امارات متحده عربی با ۲۷.۸ درصد و تایلند با ۳.۸ درصد انجام گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha