• سه‌شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403071713682
  • منبع : نمایندگی سمنان

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان:

تکریم نخبگان به فرهنگ عمومی تبدیل شود

تکریم نخبگان به فرهنگ عمومی تبدیل شود

ایسنا/سمنان نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان معتقد است: تکریم نخبگان باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی ۱۷ مهرماه در نشستی با اعضای بنیاد نخبگان استان سمنان با تاکید بر اهمیت و منزلت نخبگان در جامعه ایرانی اظهار کرد: با وجود تلاش‌های صورت‌گرفته، هنوز ظرفیت‌های نخبگان و استعدادهای برتر کشور در بخش‌های گوناگون بطور کامل شکوفا نشده است.

امام جمعه سمنان با انتقاد از تحقیر توانمندی‌های ملت ایران توسط برخی چهره‌های سیاسی خاطرنشان کرد: هرچند نباید به هوش و استعداد خود مغرور شویم اما اینکه توان فرزندان و جوانان نخبه این کشور را تحت عناوین مختلف کوچک جلوه دهیم، پذیرفتنی نیست. 

نماینده ولی‌فقیه در استان با ابراز تاسف از نادیده انگاری ظرفیت‌های ممتاز انسانی، فرهنگی و طبیعی ایران گفت: مقام معظم رهبری نیز اخیرا بر جایگاه برجسته ایرانیان در خصوص ضریب هوشی تاکید کردند که این امر مقدمه استفاده حداکثری از آن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به تحصیل ده‌ها هزار دانشجو در دانشگاه‌های استان افزود: باید زمینه بهره‌مندی استان سمنان از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشجویان بویژه نخبگان استان فراهم شود.

وی تامین زیرساخت‌های علمی و پژوهشی مورد نیاز نخبگان را ضروری دانست و گفت: بخش عمده نخبگانی که ایران را به مقصد سایر کشورها ترک می‌کنند از کمبود امکانات و تجهیزات مورد نیاز گلایه دارند. 

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با مقایسه پاداش ورزشکاران برخی رشته‌ها نظیر فوتبال و پاداش نخبگان و دانشمندان کشور تصریح کرد: باید به سمت آن حرکت کنیم که تکریم نخبگان که حلّال چالش‌های اساسی کشور هستند در اولویت اول جامعه و مسئولان قرار گیرد. 

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان، دوری از وطن و خانواده را از پیامدهای منفی مهاجرت نخبگان عنوان کرد و افزود: البته کسب علم و دانش از هر نقطه‌ای یک ارزش محسوب می‌شود مشروط بر آنکه ثمرات آن شامل حال کشور و مردم ایران شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی ادامه داد: کسی که می‌تواند چند مجموعه صنعتی یا تجاری را مدیریت کند و یا برای مسائل مهم جامعه، راه حل ارائه دهد مسئولیت سنگینی در قبال جامعه خود دارد و البته ابعاد فعالیت او نیز از سایر افراد وسیع تر است. 

امام جمعه سمنان با اشاره به رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان کشور اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در شرایطی که این روزها مکرراً به جهاد با دشمنان توصیه می‌کنند، وظیفه نخبگان را جهاد علمی و پژوهشی می‌دانند چراکه جهاد علمی مقدمه خیزش علمی در کشور است. 

ارتباط فعال صنعتگران و نخبگان راهگشای حل مسائل کشور
وی افزود: نباید بزرگداشت نخبگان و دانشمندان را از جنبه مادی و ظاهری تحلیل کرد، چراکه آنچه نخبگان و دانشمندان انجام می‌دهند یک خدمت ماندگار به بشریت است که نسل‌های مختلف از آن به نیکی یاد می‌کنند. 

تکریم نخبگان به فرهنگ عمومی تبدیل شود

نماینده ولی‌فقیه در استان، معنویت و خودسازی را ویژگی برجسته بسیاری از نخبگان و دانشمندان ارزیابی و تصریح کرد: طلب بهره‌مندی از حکمت، یکی دیگر از ویژگی‌های بزرگان و دانشمندان است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی ارتباط فعال صنعتگران و دانشگاهیان بویژه نخبگان را راهگشای مسائل کشور عنوان کرد و افزود: آن نخبه‌ای که مسائل و نیازهای اساسی جامعه را به درستی تشخیص می‌دهد و برای آن راه‌حل ارائه می‌کند، کشور را از بیگانگان مستقل می‌کند. 

امام جمعه سمنان با تاکید بر اهمیت تکثیر کمی و کیفی نخبگان و جریانات نخبگانی در کشور گفت: توجه رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص تکثیر نخبگان، یک امر راهبردی و اساسی است. 

وی بر رعایت ضوابط و استانداردهای شناسایی نخبگان تاکید کرد و گفت: تدوین برنامه‌های استعدادیابی اگر با دقت اجرایی شود، به تکثیر کمی و کیفی نخبگان در کشور منجر خواهد شد.

نماینده مقام معظم رهبری در استان با اشاره به تاثیرگذاری نخبگان در جامعه اظهار کرد: نخبگان عزیز با حمایت مسئولان بنیاد نخبگان، به ارتقای سطح تحصیلی سایر جوانان و دانشجویان کمک کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با بیان اینکه رشد علمی کشور یکی از دغدغه‌های مهم رهبر معظم انقلاب است، خاطرنشان کرد: امیدواریم همه مسئولان و خدمتگزاران نظام، زمینه رشد شتابان بخش علم و فناوری در کشور را فراهم کنند.
در این نشست جمعی از نخبگان استان، به طرح برخی مسائل و مشکلات پرداختند.

تکریم نخبگان به فرهنگ عمومی تبدیل شود
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha