• سه‌شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403071713578
  • خبرنگار : 50175

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بروجرد:

۴۴ درصد دانش‌آموزان جذب هنرستان فنی و حرفه‌ای شده‌اند

۴۴ درصد دانش‌آموزان جذب هنرستان فنی و حرفه‌ای شده‌اند

ایسنا/لرستان مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: ۴۴ درصد دانش‌آموزان جذب هنرستان فنی و حرفه‌ای شده‌اند.

نریمان سبحانی‌نیا امروز (۱۷ مهرماه) در جلسه شورای آموزش و پرورش، اظهار کرد: در سند تحول به این اشاره می‌شود که رسالت آموزش و پرورش تعلیم و تربیت است که پرچمدار این رسالت، معلمان هستند که بتوانند دانش‌آموزانی با ویژگی‌های خاص و در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران تربیت کنند.

وی با بیان اینکه در این راستا همه دستگاه‌ها باید با آموزش و پرورش همکاری لازم را داشته باشند، افزود: اگر جامعه‌ای می‌خواهد توسعه پیدا کند باید به آموزش و پرورش توجه کرد.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد با بیان اینکه رشد و پرورش بستگی به آموزش و پرورش دارد، اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ به سه مشکل کمبود نیرو، فضای آموزشی و تجهیزات مدارس روبرو بودیم.

سبحانی‌نیا ادامه داد: طی این دو سال اقدمات خوبی در راستای رفع مشکلات آموزش و پرورش انجام شده است به طوری که بیش از ۵۰۰ نفر نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش بروجرد جذب شدند.

وی تصریح کرد: به علت کمبود فضای آموزشی همه مدارس بروجرد ۲ نوبته هستند، از مجمع خیرین مدرسه‌ساز درخواست داریم، نسبت به ساخت مدارس جدید اقدام کنند.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد بیان کرد: در حال حاضر سه مدرسه در روستاهای طنجور، طبریجان و باده در حال ساخت بوده و خیری نیز برای ساخت مدرسه در شهرک نیاوران اعلام آمادگی کرده است.

سبحانی‌نیا اظهار کرد: با شروع سال تحصیلی بازسازی و بهسازی بیش از ۶۰ سرویس بهداشتی مدارس انجام شد. سبحانی نیا افزود: امسال با شروع سال تحصیلی هفت میلیارد تومان تجهیزات برای هنرستان‌ها خریداری و تحویل شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با پیگیری‌های انجام شده هشت زمین چمن مصنوعی در مدارس احداث شد و خانه معلم بروجرد در جوار مدرسه تاریخی امام(ره) احداث و به بهره‌برداری رسید.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد اضافه کرد: برای هنرستان‌های شهرستان تاکنون ۷ میلیارد تومان تجهیزات گرفتیم و تلاش می‌شود تا با فراهم کردن این تجهیزات بتوانیم خدمات مورد نیاز را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم.

سبحانی‌نیا بیان کرد: قرارگاه جهادی معلم باهدف کمک‌رسانی به دانش‌آموزان بی‌بضاعت و مناطق محروم راه‌اندازی شده و در این زمینه ۵۰ نفر از معلمان اعلام آمادگی کردند و به مدارس حاشیه شهر می‌روند و به دانش‌آموزان در زمینه درسی کمک می‌کنند.  

وی با بیان اینکه در بحث انرژی خورشیدی نیز قرارداد با ۱۲۰ مدرسه منعقد شده که در سه مدرسه اجرا شده است، افزود: با راه‌اندازی قرارگاه جهادی معلم تاکنون ۳۰۰ میلیون تومان از طرف فرهنگیان بروجردی به دانش‌آموزان و مناطق محروم کمک مالی شده است.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد تصریح کرد: سبحانی نیا افزود: تاکنون سه نیروگاه خورشیدی در اداره آموزش‌وپرورش و مدارس بروجرد نصب و راه‌اندازی شده است.

سبحانی‌نیا یادآور شد: معیار در بُعد آموزشی یکی بحث کنکور، معدل کتبی و المپیاد است‌ که امسال در کنکور ۹۶ نفر در فرهنگیان قبولی داشتیم، همچنین در المپیادهای علمی از ۱۲۰ شرکت‌کننده در این برنامه، ۷۵ رتبه مربوط به بروجرد بوده است، در جشنواره خوارزمی نیز دانش‌آموزان بروجرد دو رتبه اول کشوری را کسب کردند.

وی اظهار کرد: برای سوق‌دادن دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی، ۴۴ درصد دانش‌آموزان حدود ۱۷۶۰ نفر جذب هنرستان فنی و کار و دانش شدند.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد بیان کرد: دانش‌آموزان بروجردی امسال ۱۶ رتبه زیر هزار و ۴۴ رتبه بالای هزار در کنکور سراسری کسب کردند و ۹۶ دانش‌آموز بروجردی در کنکور دانشگاه فرهنگیان  پذیرفته شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha