• سه‌شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۷
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403071713481
  • منبع : بازار

مقایسه جامع دو خودروی جدید اکستریم

مقایسه جامع دو خودروی جدید اکستریم

تی ایکس ال و ال ایکس دو خودروی جدید معرفی شده توسط برند اکستریم هستند که میتوان گفت جهش قابل توجهی از نظر زیبایی ، فناوری و عملکرد داشته اند. هر یک از این دو خودرو بخش‌های متفاوتی از بازار را تامین می‌کنند، اما هدف مشترکی دارند: ارائه تجربه‌ی رانندگی با کیفیت بالا به مصرف‌کنندگان.

به گزارش ایسنا به نقل از مدیران خودرو، این مطلب به بررسی و مقایسه این دو خودرو در چندین فاکتور کلیدی می پردازد تا به شما در تصمیم گیری آگاهانه کمک کند.

۱. طراحی بیرونی

تی ایکس ال:

تی ایکس ال دارای طراحی شیک و مدرن با تاکید بر زیبایی شناسی جسورانه است. ابعاد بزرگ‌ این خودرو باعث شده است تا این محصول برای کسانی که شاسی‌بلندهایی با ظاهری قوی و با ابهت را ترجیح می‌دهند، کاملا ایده‌آل به نظر برسد.

جلوپنجره عریض و تهاجمی این خودرو و چراغ‌های ال ای دی کشیده ای که در کنار آن قرار دارد جذابیت اسپرت آن را افزایش داده است. نمای جانبی نیز توسط چرخ‌های بزرگ‌ و فاصله بالاتر از سطح زمین تقویت شده است و برتری خاصی به این خودرو بخشیده است.

ال ایکس:

ال ایکس اما کمی جمع و جورتر از تی ایکس ال است و دارای طراحی ظریف تری است. ارتفاع پایین تر این خودرو برای کسانی که به دنبال یک کراس اوور شهری هستند، بسیار دلنشین است زیرا مانور دادن و پارک کردن در فضاهای تنگ را بسیار آسان کرده است.

مقایسه جامع دو خودروی جدید اکستریم

۲. فضای داخلی و راحتی

تی ایکس ال:

در داخل تی ایکس ال ، رانندگان و مسافران در واقع با فضایی مجلل مواجه میشوند. کابین این خودرو برای راحتی در سفرهای طولانی طراحی شده است و صندلی‌های چرمی درجه یک آن که از چرم ناپا ساخته شده اند ، نهایت نرمی و راحتی را برای سرنشینان فراهم میکنند.

همچنین میتوان گفت فناوری نقش اصلی را در طراحی داخلی تی ایکس ال ایفا می کند. این خودرو دارای یک سیستم سرگرمی بزرگ در قسمت جلو داشبورد است که مجهز به ویژگی های ارتباطی پیشرفته مانند Apple CarPlay و Android Auto می باشد.

مقایسه جامع دو خودروی جدید اکستریم

سرنشینان صندلی عقب نیز از فضای پا و سر کافی بهره می برند که این گزینه خودروی تی ایکس ال را برای خانواده ها یا کسانی که اغلب با چند سرنشین سفر می کنند به گزینه ی ایده آل تبدیل کرده است.

ال ایکس:

ممکن است ال ایکس کمی جمع و جورتر به نظر برسد ، اما راحتی سرنشینان را به هیچ عنوان فدای این موضوع نکرده است. موادی که در داخل این خودرو به کار گرفته است نیز از کیفیت بالایی برخوردار بوده و بر ارگونومی و راحتی تمرکز دارد.

اگر چه سیستم اطلاعات سرگرمی ال ایکس کمی متفاوت از تی ایکس ال است اما همچنان گزینه های اتصال مدرن را ارائه می دهد. چیدمان کابین نیز متمرکز بر دسترسی راننده است. از این روی کنترل ناوبری برای رانندگان بسیار آسان شده است.

 در مورد فضای داخلی ال ایکس نیز میتوان گفت اگر چه کپی برابر اصل تی ایکس ال نیست، اما باز هم نهایت راحتی را برای خانواده ها یا رانندگانی که به دنبال تجربه ای ممتاز هستند، فراهم می کند.

مقایسه جامع دو خودروی جدید اکستریم

۳. عملکرد و قدرت

تی ایکس ال:

تی ایکس ال در واقع یک کراس اوور با قدرت و شتاب بالا (۲۶۱ اسب بخار – ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور) محسوب میشود. موتور توربوشارژ تی ایکس ال در سال ۲۰۲۱ موفق به دریافت جایزه Heart China شد و لقب برترین موتور ICE را در چین کسب کرد. اکنون این موتور در رده ۱۰ موتور بنزینی برتر و یکی از قدرتمندترین موتورهای ۲ لیتری قرار دارد.

سیستم چهار چرخ متحرک (AWD) تی ایکس ال نیز قدرت مضاعفی را برای رانندگان فراهم کرده است و این خودرو را برای ماجراجویی های خارج از جاده یا شرایط رانندگی چالش برانگیز مناسب می کند.

از سوی دیگر سیستم تعلیق تی ایکس ال نیز تعادل ویژه ای به این خودرو بخشیده است. این سیستم دست اندازها را در جاده های ناهموار جذب می کند و در عین حال چابکی را در پیچ های تند حفظ می کند.

ال ایکس:

این خودرو مجهز به موتور ۶/۱لیتری توربوشارژ است که بهره وری سوخت عالی و قدرت کافی (۱۹۷ اسب بخار – ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور)برای استفاده روزمره را ارائه می دهد.

سیستم دیفرانسیل این خودرو نیز (AWD) بیشتر برای رانندگی شهری و آفرود سبک طراحی شده است. عملکرد ال ایکس در مصرف سوخت عالی است و برای رفت و آمدهای طولانی مدت شهری ایده آل است.

۴. استفاده از فناوری های هوشمند

تی ایکس ال:

این خودرو مجهز به سیستم‌های پیشرفته کمک راننده (ADAS)، از جمله کروز کنترل تطبیقی، کمک حفظ بین خطوط و ترمز اضطراری خودکار است. این ویژگی ها رانندگی را به خصوص در بزرگراه ها ایمن تر و راحت تر می کنند.

سیستم اطلاعات و سرگرمی این خودرو نیز شامل یک صفحه نمایش دوگانه لمسی ۳/۱۲ اینچی به همراه یک دسته ابزار کاملا دیجیتال است. شارژ بی‌سیم، سیستم صوتی ممتاز و چندین پورت USB نیز از دیگر امکانات این خودرو می باشد.

هم چنین سیستم تهویه مطبوع دو منطقه ای تی ایکس ال و دریچه های صندلی عقب از دیگر نکات قابل توجه موجود در تی ایکس ال می باشد.

ال ایکس:

اگرچه ال ایکس در داخل کابین متفاوت از تی ایکس ال است، اما همچنان مجموعه‌ای از فناوری‌های مدرن از جمله صفحه نمایش دوگانه لمسی ۳/۱۲ اینچی با قابلیت اتصال گوشی هوشمند، بلوتوث و کنترل صوتی را ارائه می‌دهد.

از ویژگی های ایمنی این خودرو نیز می توان به دوربین دید عقب، سنسورهای پارک و نظارت بر نقاط کور اشاره کرد. این ویژگی ها رانندگی را در محیط های شهری به خصوص هنگام پارک کردن و مانور دادن در فضاهای تنگ آسانتر میکند.

نتیجه گیری

هر دو خودروی تی ایکس ال و ال ایکس دارای نقاط قوت منحصر به فرد خود هستند که انواع مختلفی از خریداران را تامین می کنند. تی ایکس ال برای کسانی که فضا ، عملکرد و ویژگی های پیشرفته را در اولویت قرار می دهند ، انتخاب واضحی است. در حالی که ال ایکس برای رانندگانی که به دنبال گزینه ای فشرده ، کم مصرف و مقرون به صرفه هستند ، مناسب تر است.

در نهایت، تصمیم گیری در این مورد به سبک زندگی و نیازهای شما بستگی دارد. اگر به یک کراس اوور بزرگتر برای سفرهای خانوادگی نیاز دارید، تی ایکس ال گزینه ی خوبی است. با این حال ، اگر بیشتر بر رانندگی در شهر و کارایی در خیابانهای شلوغ تمرکز دارید ، ال ایکس ترکیبی عالی از سبکی و راحتی را  میتواند ارائه ‌دهد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha