• سه‌شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403071713406
  • خبرنگار : 50990

دبیر علمی دومین کنفرانس بین‌المللی حقوق کودک:

سرمایه‌گذاری در حوزه کودکان، آینده کشور را تضمین می‌کند

سرمایه‌گذاری در حوزه کودکان، آینده کشور را تضمین می‌کند
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی دبیر علمی دومین کنفرانس بین‌المللی حقوق کودک گفت: از آنجا که کودکان آینده‌سازان کشور هستند سرمایه‌گذاری در این حوزه آینده کشور را تضمین خواهد کرد.

عباس شیخ‌الاسلامی در دومین کنفرانس بین‌المللی حقوق کودک که امروز در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: حوزه حقوق کودک، حوزه بسیار مهمی است که هرچقدر در این حوزه سرمایه‌گذاری شود، آینده کشور تضمین خواهد شد.

شیخ‌الاسلامی خاطرنشان کرد: اگر برروی مباحث دوران کودکی سرمایه‌گذاری شود، کودکان و نوجوانان آینده جامعه، قانون‌مند خواهند شد و  از آنجا که کودکان آینده‌سازان هستند،  بنابراین تیم‌های مختلفی به خصوص هیئت اجرایی، بر روی این موضوع فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: در زمینه سلامت، حقوق و آموزش کودکان تاکنون ۵ همایش برگزار شده است.  نقش سمن‌ها در حوزه حقوق کودک، در این همایش چشمگیر بوده و امیدواریم، مقالات ارائه شده این همایش، بتواند به توسعه علم در قلمرو مبحث مهم حقوق کودکان کمک کند.

شیخ‌الاسلامی با اشاره به وضعیت کودکان غزه، اظهار کرد: ۱۷هزار کودک در غزه تاکنون کشته شدند، مگر می‌شود این فاجعه و اتفاقات را فراموش کرد؛ لذا یک سازمان مردم  نهاد اطفال در آفریقای جنوبی به دادگاه بین‌الملل کیفری مراجعه کرد و موجب حکم جلب نتانیاهو نیز شد، در ایران نیز باید با مطالبه‌گری در زمینه حقوق کودکان که یک جنایت بین‌المللی است، اقدامی انجام شود.

وی افزود: همچنین ما در کشور خود با مشکلات کودکان کار و ازدواج کودکان مواجه هستیم که باید باز هم با مطالبه‌گری این مشکلات رفع شود.

دبیرعلمی دومین کنفرانس بین‌المللی حقوق کودک، بیان کرد: انجمن علمی حقوق کودک، برخلاف افکار دیگران، انجمن خیریه نیست، بلکه انجمنی است که در توسعه مسائل علمی حقوق کودکان، تولید علم و مطالبه‌گری در کشور فعالیت می‌کند.

وی افزود: امیدواریم با همایش‌هایی که برگزار می‌شود، بتوان این موضوعات را اجرایی کرد. باعث خوشحالی است که در دنیای پرتنش امروزی، همچنان چراغ علم به‌خصوص در قلمرو حقوق کودک در کشور ما روشن است.

سرمایه‌گذاری در حوزه کودکان، آینده کشور را تضمین می‌کند

ازدواج صحیح و مورد قبول از مصادیق حقوق کودک است

در ادامه حجة الاسلام و المسلمین زرندی رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی درباره موضوع حقوق کودک در اسلام اظهار کرد: از مسائل و حقوقی که برای کودک در اسلام به آن تأکید شده و در آیات قرآن و روایات داریم در مورد ازدواج صحیح و مورد قبول است که از مصادیق حقوق کودک است.

وی تأکید کرد: زمانی که یک ازدواج صحیح و عاقلانه انجام شود و ملاک‌هایی مثل زیبایی و مال وثروت مورد نظر زوجین نباشد، مقدمه ای برای تولد یک کودک سالم از جهات مختلف خواهد بود و بسیار می‌توان بدان اهمیت داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha