• سه‌شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403071713352
  • خبرنگار : 71368

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران:

شهرداری تهران دستورالعمل شهر دوستدار کودک را عملیاتی کند

شهرداری تهران دستورالعمل شهر دوستدار کودک را عملیاتی کند

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران درخواست کرد که شهرداری دستورالعمل شهر دوستدار کودک را در پایتخت عملیاتی کند.

به گزارش ایسنا، سوده نجفی در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به روز ملی کودک گفت: روز ملی کودک را به ویژه به کودکان مظلوم فلسطین و لبنان تبریک می گویم که شب‌های تیره و تار به سختی برای آنها صبح می‌شود و به جای دست نوازش پدران و قصه‌های مادران زیر دود و گلوله و بمب و آتش جلادان بی رحم صهیونسیتی جان می‌دهند و با مظلومیت به خواب خون می روند.

وی ادامه داد: این روز را به کودکان ایران نیز تبریک عرض می‌کنم که امروز با حضور دلاور مردان عرصه نظم و امنیت در آرامش و اقتدار هستند.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران افزود: نکته‌ای که در این خصوص لازم می‌دانم عرض کنم مصوبه شهر دوستدار کودک است که این موضوع در ادوار گذشته شورا به تصویب رسیده و شهرداری دستورالعملی به همین منظور تدوین و ابلاغ کرده است؛ اما متاسفانه بر اساس گزارشات و بررسی هایی که صورت گرفته گویا این مصوبه به دلیل کمبود اعتبار و حوزه‌های مختلف درگیر در این موضوع آنچه شایسته کودکان این شهر است، اجرا نمی شود.

نجفی تأکید کرد: از شهرداری انتظار می‌رود با اختصاص اعتبار مناسب و بازنگری در این دستورالعمل مبتنی بر برنامه عملیاتی قابل اجرا و شایسته کودکان اقدام کند تا نیازهای مورد نظر کودکان و خانواده ها در شهر مدنظر قرار گیرد.

شهرداری منطقه ۱۴ تکلیف ساختمان نیمه کاره ۱۱ ساله خیابان شکوفه را مشخص کند

میثم مظفر نیز در دویست و شصت و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در قالب تذکری گفت: در خیابان پیروزی حد فاصل خیابان شکوفه و بزرگراه امام علی(ع) به دلیل تخریب یک ساختمان نیمه کاره از سال ۱۳۹۲ تاکنون نخاله هایی رها شده است. این نخاله ها در پیاده رو و لاین کندرو رها شده و آنجا به نقطه بی دفاع شهری تبدیل شده است.

وی ادامه داد: عجیب این است به دلیل اختلاف قضایی و حقوقی شهرداری منطقه ۱۴ و مالک در مجوز تخریب و نوسازی این حق عمومی تضییع شده و ضرورت دارد منطقه برای حل مسئله سریع تر اقدام کند و یا مستقیم پس از ۱۱ سال نخاله‌ها را جمع آوری کند و یا از مراجع ذی‌صلاح موضوع را مورد پیگیری قرار دهد.

در ادامه تذکر مظفر، چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: امیدواریم شهردار منطقه ۱۴ این تذکر را بشنود و اقدام کند. اگر صاحب ملک نخاله ها را جمع آوری نکرد شهرداری این نخاله ها را باید جمع آوری کند و در حساب های فی مابین موضوع لحاظ شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha