• سه‌شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403071713331
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

کاظمی در اولین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد

رتبه‌بندی استان‌ها براساس شاخص‌های عدالت آموزشی/ نیاز به احداث ۱۴ میلیون مترمربع فضای آموزشی جدید

رتبه‌بندی استان‌ها براساس شاخص‌های عدالت آموزشی/ نیاز به احداث ۱۴ میلیون مترمربع فضای آموزشی جدید

 وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت توجه به عدالت‌آموزشی، به رتبه‌بندی استان‌های کشور براساس ۲۰ شاخص اصلی با مبنای عدالت در آموزش و پرورش اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی در جلسه شورای عالی آموزش وپرورش که با حضور رییس جمهور برگزار شد، با ارائه گزارشی اظهار کرد: تشکیل شورای عالی آموزش وپرورش با حضور رئیس جمهور نوید بخش توجه ویژه دولت به آموزش وپرورش وفرهنگیان بوده و پیام‌های خوبی برای همکاران خواهد داشت. در حال حاضر آموزش و پرورش و در یک نگاه کلی؛ ۱۵ میلیون و ۹۸۹ هزار و ۶۴۴ دانش آموز، ۱۱۸ هزار ۳۸ مدرسه و ۱۹ هزار و ۴۳۶ مدرسه غیردولتی دارد. 

وی افزود: استاندارد سرانه فضای آموزشی کل کشور براساس سند تحول بنیادین برای هر دانش آموز ۸.۳۹ متر مربع است که متوسط سرانه موجود کل کشور ۵.۲۸ متر مربع و هدف گذاری آن متناسب با قانون برنامه هفتم ۶.۱ متر مربع است. 

وی تأکید کرد: آموزش و پرورش نیاز به احداث نزدیک به ۱۴ میلیون متر مربع فضای آموزشی جدید دارد.

 کاظمی اظهار کرد: در بخش مواد آموزشی، در حال حاضر  ۹۶۱ عنوان کتاب درسی، ۴۴۰ عنوان راهنمای معلم،۴۲ عنوان مجله و ۶۶۸۰ رمزینه در رسانه های غیر مکتوب داریم.

وی افزود: میزان کاغذ مصرفی برای کتاب‌های درسی به طور میانگین ۵۰ هزار تن است. 

 وزیر آموزش و پرورش به روند تغییرات سهم اعتبارات غیر پرسنلی در بودجه آموزش و پرورش، مقایسه سرانه آموزشی در ایران و کشورهای جهان ، سهم آموزش و پرورش ایران از نظر تولید ناخالص ملی ، نسبت بودجه آموزش و پرورش به بودجه عمومی دولت و رشد جمعیت دانش آموزی اشاره کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، کاظمی با اشاره ضرورت توجه به عدالت‌آموزشی، به رتبه بندی استان‌های کشور براساس ۲۰ شاخص اصلی با مبنای عدالت در آموزش و پرورش اشاره کرد.

 وزیر آموزش و پرورش در پایان ضمن تشریح نقشه راه برنامه ۴ ساله وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: اجرایی سازی نقشه راه سند تحول بنیادین با تحول در برنامه درسی و معماری نظام آموزش و پرورش، تحقق احکام برنامه هفتم برای دستیابی به شاخص‌های ۲۱گانه، ارتقای کیفیت مدارس دولتی، توسعه عدالت آموزشی با رویکرد پوشش تحصیلی و نصیب آموزشی برابر، تقویت هویت ملی و دینی در چهارچوب ارزش‌های دینی انقلابی و ملی، پرورش استعدادهای نخبگانی و مهارت آموزی با رویکرد هر دانش آموز یک مهارت توجه به اقتصاد آموزش و پرورش و ارتقای جایگاه منزلتی و معیشتی معلمان از برنامه‌های مهم و اولویت دار در برنامه ۴ ساله این وزارتخانه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha