• سه‌شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403071713266
  • خبرنگار : 71290

دیپلمات ایرانی: پاسخ ما به صهیونیست‌ها به دلیل انفعال شورای امنیت بود

دیپلمات ایرانی: پاسخ ما به صهیونیست‌ها به دلیل انفعال شورای امنیت بود

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا تاکید کرد: سازمان ملل باید جدی‌تر عمل کرده و هرچه سریع‌تر آتش‌بس را در فلسطین و لبنان برقرار کند.

به گزارش ایسنا، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا در برنامه تلویزیونی هفتگی خود که هر هفته و به‌صورت زنده از کانال ملی این کشور پخش می‌شود، این هفته و مصادف با ۷ اکتبر چهار میهمان ویژه هم داشت که سفرای ایران، فلسطین، لبنان و سوریه بودند.

«حجت سلطانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کاراکاس در این برنامه طی سخنانی اظهار داشت: ما ملت صلح‌طلب هستیم. در این برنامه نمایندگان ۴ تمدن بزرگ و صلح طلب خاورمیانه حضور دارند که هرکدام چند هزار سال سابقه تمدن و فرهنگ غنی دارند و صلح طلبی، همواره یکی از ویژگی‌های بارز آن‌ها بوده است.

وی در اظهاراتی بیان کرد که می‌خواهم در خصوص تفاوت یهودیت و صهیونیسم صحبت کنم؛ این ۲ مقوله متفاوت هستند. در کشور ما برای پیروان یهودیت، احترام قائل هستیم . آنها کنیسه دارند و بعد از انقلاب اسلامی، به صورت اختصاصی دارای حق داشتن نماینده در مجلس شورای اسلامی شده‌اند. پیروان همه ادیان از جمله مسیحیت، یهودیت و زرتشتی همانند مسلمانان از حقوق برابر برخوردار بوده و کنیسه یهودیان، کلیسای مسیحیان و عبادتگاه زرتشتیان، همانند مساجد از یارانه برق، گاز و آب برخوردار هستند.

این دیپلمات کشورمان همچنین بیان کرد: صهیونیسم یک تفکر نژادپرستی است، همانطوری که هیتلر بر این باور بود که نژاد آریایی، نژاد برتر است، صهیونیسم هم فکر می‌کند، برترین است و یهودیت را برای توجیه جنایات خود گروگان گرفته و پشت یهودیت مخفی شده‌اند. رسانه‌های مشهور دنیا در اختیار صهیونیست‌ها قرار دارند و با استفاده از قدرت رسانه‌ای در صدد تغییر و تحریف حقایق هستند.

سلطانی خطاب به مادورو اظهار کرد: همان گونه که جنابعالی اشاره کردید، شهید اسماعیل هنیه میهمان ویژه مراسم تحلیف رییس جمهور ایران بود که وی را در تهران شهید کردند. همه کشورها از جمله ایران در چنین وضعیتی، برای اعتراض به سازمان ملل و شورای امنیت مراجعه می‌کنند ولی آنها به جای مجازات و تحریم رژیم صهیونیستی، ایران را متهم کردند و از ما خواستند خویشتنداری کنیم و پاسخی ندهیم تا بتوانند آتش بس در غره برقرار کنند.

سفیر کشورمان در ونزوئلا افزود: شورای امنیت تحت سلطه و حق وتوی آمریکا است، به نحوی که نتوانست حتی یک بیانیه هم در محکومیت این اقدام جنایت‌کارانه اسرائیل صادر کند. ما به خاطر این‌که صلح طلب هستیم، حدود  ۲ ماه به کشورهای غربی و شورای امنیت مهلت دادیم تا آتش‌بس در فلسطین برقرار شود ولی نتیجه عکس داد؛ زیرا نه تنها آتش‌بس برقرار نشد بلکه سید حسن نصرالله و چند تن از مستشاران نظامی ایرانی که صرفا برای حمایت از ملت لبنان در مبارزه با تروریسم  در محل بودند را به شهادت رساندند و نتانیاهو نیز از محل مجمع عمومی سازمان ملل، مجددا ایران را تهدید به حمله نظامی کرد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل بی‌کفایتی و انفعال  شورای امنیت، ایران با استناد به ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد  مبنی بر حق دفاع مشروع، پاسخ  لازم را به اسرائیل داد. رسانه‌های غربی، پاسخ مشروع ما را حمله به اسرائیل اعلام کردند، ولی نمی‌گویند این رژیم صهیونیستی بود که رهبر حماس را در تهران ترور کرد، به سفارت ما در دمشق حمله کرد و صدها ایرانی را ترور کرده است. روز اول اکتبر، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با عزت و اقتدار از حاکمیت ملی، از خون شهیدان و از ملت‌های مظلوم دفاع کردند.  هر موشک ایران، صدای ضجه و  ناله‌های کودکان مظلوم و معصوم فلسطینی بودند که توسط اسرائیل به شهادت رسیده بودند.

این دیپلمات کشورمان در پایان تاکید کرد: سازمان ملل باید جدی‌تر عمل کرده و هرچه سریع‌تر آتش بس را در فلسطین و لبنان برقرار کند.

مادورو:صهیونیسم در صدد توسعه جنگ به سوریه و ایران است

 همچنین مادورو در این برنامه تلویزیونی، ضمن تحلیل تحولات خاورمیانه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، طی سخنانی راجع به ایران اظهار داشت:
ایران و روسیه در مقطعی که داعش در صدد نابودی سوریه بود، ایستادند و مردم این کشور نیز در کنار ایران و روسیه مقاومت کردند و در نهایت پیروز شدند.

وی افزود:صهیونیسم در صدد توسعه جنگ به سوریه و ایران است. لبنان در زمان جنگ سوریه در کنار این کشور ایستاد و پناهجویان سوری را با آغوش باز پذیرفت و اکنون نیز سوریه در کنار مردم لبنان و فلسطین ایستاده است. سرزمین پارس، جایی است که سه پادشاه مقدس از آنجا برای دیدار با حضرت عیسی (ع) به فلسطین آمدند.

رئیس‌جمهور ونزوئلا همچنین بیان کرد: ایران را به خوبی می‌شناسیم. از قدرت‌های نوظهور در حوزه انرژی، اقتصادی، فناوری و علمی است. ۴۵ سال است که با تحریم‌ها مقابله می‌کند و یک جنگ ۸ ساله را تجربه کرده است. در این جنگ، از همه سلاح‌ها علیه ایران استفاده شد ولی در نهایت نتوانستند بر ملت مبارز ایران پیروز شوند. ایران جهان را شگفت زده کرده و طی روزها، هفته‌ها و ماه‌های آتی نیز شگفت زده‌تر خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha