• سه‌شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1403071713238
  • خبرنگار : 71667

مدیرعامل شرکت ملی پست خبر داد

افزایش ۱۵ درصدی ترافیک مرسولات پستی

افزایش ۱۵ درصدی ترافیک مرسولات پستی

معاون وزیر و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران از افزایش ۱۵ درصدی ترافیک مرسولات پستی در ۶ ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمد احمدی- مدیرعامل شرکت ملی پست ایران- با تبریک روز جهانی پست اظهار کرد: البته این آمار در حوزه بسته‌های پستی بالای ۲۰ درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه روزانه ۷۰۰ تا ۷۵۰ هزار مرسوله در سراسر کشور توزیع می‌شود گفت: توزیع این مرسولات را حدود ۶ هزار نفر در مناطق شهری و حدود ۴ هزار نفر در مناطق روستایی به عهده دارند.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران به افزایش فناوری‌ها در عملیات پست اشاره و تاکید کرد: زیرساخت‌هایی در پست در حال شکل گیری است که دستیار پستی هوشمند بر اساس آن ایجاد خواهد شد تا به مردم خدمت دهد.

وی درباره فرآیندهای پستی و سرویس های شرکت ملی پست اظهار کرد: رویکردی که از چند سال گذشته شکل گرفت و تا ما بتوانیم طعم خدمت را با توسعه فناوری و استفاده از ابزارهای فناورانه ارائه خدمات پستی را برای مردم راحت تر کنیم، مجموعه ای از خدمات الکترونیک را شکل دادیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: امروز ما بسیار علاقه مند به این موضوع هستیم که مردم دیگر برای پیگیری مرسولات خود نیاز نباشد که خود اقدام رهگیری انجام دهند و به زودی شرایطی را فراهم می کنیم که از طریق بستر پیام رسان‌های داخلی ما به سراغ مردم برویم و اعلام کنیم هر لحظه مرسوله آن ها در چه وضعیتی قرار دارد.

احمدی با تأکید بر اینکه به دنبال این هستیم تا یک تجربه متفاوتی برای مشتری خود ایجاد کنیم، تشریح کرد: واقعا کار لجستیک بسیار سخت و پر هزینه است و طبیعتا در اجرای آن مسئله های مختلفی وجود دارد اما هدف ما این است که سرعت خدمت رسانی را بالا ببریم. البته استفاده از فناوری های جدید مانند توزیع مرسولات در صندوق های هوشمند پستی در مناطقی که در مسیر رفت و آمد مردم هستند سال گذشته با استفاده از شرکت های دانش بنیان آغاز شد.

احمدی گفت: سرانه مرسولات پستی از شاخص‌های توسعه یافتگی کشورهاست که این عدد در کشورهای پیشرفته حدود ۵۰۰ و در کشور ما عددی غیرقابل دفاع یعنی زیر ۱۰ است که باید با فرهنگسازی بیشتر افزایش یابد.

وی ادامه داد: استفاده از خدمات پستی در حوزه پست نامه ویژه در حوزه خدماتی که تبلیغات مستقیم محسوب می شوند، در کشور ما مرسوم نیست بنابراین بخشی به خدمات تبلیغات مستقیم باز می گردد؛ ما در این زمینه هم فعالیت هایی انجام داده ایم و به زودی یک سامانه خدمات رسان برای دسترسی حوزه کسب و کاری برای اینکه بتوانند تبلیغات مستقیم و هدفمند انجام دهند، رونمایی خواهیم کرد.  این شاخص توصیفی چند لایه است اما فاصله ما با این عدد زیاد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha