• سه‌شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403071713211
  • خبرنگار : 71516

رایزنی وزرای خارجه مصر و آمریکا درباره وضعیت خاورمیانه

رایزنی وزرای خارجه مصر و آمریکا درباره وضعیت خاورمیانه

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه با همتای مصری خود درباره وضعیت خاورمیانه به ویژه تحولات لبنان گفت‌وگوی تلفنی کرد.

به گزارش ایسنا، در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور و «بدر عبدالعاطی» وزیر خارجه مصر درباره نیاز به حل موضوع خلأ ریاست جمهوری در لبنان گفت‌وگو کردند.

طبق گزارش روسیا الیوم، ۲ طرف همچنین به تعهد اخیر آمریکا برای ارائه ۱۵۷ میلیون دلار کمک بشردوستانه به لبنان پرداختند.

بلینکن بر لزوم اجرای کامل قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت برای بازگشت آوارگان لبنانی و همچنین شهرک نشینان شمال اراضی اشغالی به منازلشان تاکید کرد.

وزیر خارجه آمریکا از همتای مصری خود به دلیل تلاش‌های مستمر و حیاتی این کشور برای آتش‌بس در غزه و آزادی اسرا و همچنین نقش مهم مصر درباره حل درگیری در سودان قدردانی کرد.

این ۲ وزیر درباره مذاکرات استراتژیک آمریکا و مصر که ماه میلادی گذشته درباره بهبود وضعیت حقوق بشر مصر آغاز شد و همچنین وضعیت امنیت آبی مصر و اهمیت رود نیل برای ملت این کشور گفت‌وگو کردند.

وزیر خارجه مصر همچنین با «دیوید لمی» همتای انگلیسی خود درباره تحولات لبنان گفت‌وگوی تلفنی کرد.

وزیر خارجه مصر بر خطرناک بودن عملیات زمینی رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان و مخالفت کامل مصر با لطمه زدن به حاکمیت لبنان و لزوم تحقق آتش‌بس و مهار تنش تاکید کرد.

عبدالعاطی همچنین با «عباس عراقچی» همتای ایرانی خود گفت‌وگوی تلفنی کرد و نسبت به تشدید تنش در منطقه که می‌تواند عواقب وخیمی برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی داشته باشد، ابراز نگرانی کرد.

وی بر لزوم تلاش برای کاهش تنش و خویشتن داری در این مرحله حساس برای ممانعت از وقوع جنگ منطقه‌ای که می‌تواند پیامدهای خطرناکی برای امنیت و ثبات تمام ملت‌های منطقه داشته باشد، تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha