• سه‌شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403071713056
  • خبرنگار : 50590

چشم امید انجمن اُتیسم همدان به استاندار جدید

چشم امید انجمن اُتیسم همدان به استاندار جدید

ایسنا/همدان مدیرعامل انجمن اُتیسم همدان از توقف سه ماهه روند رسیدگی به شرایط وخیم نگهداری افراد دارای طیف شدید اُتیسم و کمبود فضا برای ارائه خدمات درمانی و توانبخشی، به‌دلیل احتمال جابه‌جایی مدیران خبرداد.

داود پناهی‌نژاد در گفت‌و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به روند مطلوب برگزاری جلسات و پیگیری موثر دفتر نماینده ولی فقیه در استان و نمایندگان مجلس مبنی بر راه‌اندازی مرکز جامع توانبخشی و نگهداری از افراد دارای اُتیسم، اظهار کرد: تا اواخر اردیبهشت ماه جلسات برگزار شده در این حوزه، پایه‌گذار اتفاقات امید بخش در رابطه با گسترش فضای فعلی انجمن و راه‌اندازی مرکز جامع توانبخشی و نگهداری افراد دارای اُتیسم بوده است. 

وی اضافه کرد: بنابر پیگیری‌های دفتر نماینده ولی فقیه در استان، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی و مصوبات انجام شده در جلسات گذشته مقرر شد تا جلسه‌ای نهایی در رابطه گسترش فضای فعلی انجمن به منظور ارائه خدمات روزانه درمانی و توانبخشی و راه‌اندازی مرکز جامع نگهداری اُتیسم هرچه زودتر برگزار شود که پس از شهادت رئیس جمهور آیت الله رئیسی، این اتفاق تاکنون به تأخیر افتاده است. 

پناهی‌نژاد ادامه داد: درحال حاضر، جابه‌جایی و تغییرات در بدنه مدیریتی ادارات کل استان دلیلی قاطع و پرتکرار برای عدم برگزاری جلسات مذکور و به سرانجام رساندن مهم‌ترین نیاز استان که راه‌اندازی مرکز جامع توانبخشی و نگهداری ویژه افراد دارای اختلال طیف اُتیسم در استان است. 

مدیرعامل انجمن اُتیسم همدان با بیان اینکه هم اکنون ۴۵۰ بیمار تحت پوشش انجمن قرار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: ۱۵۰ فرد دارای اُتیسم شدید در استان وجود دارد که متاسفانه به‌دلیل وخامت اوضاع روانی و جسمانی آنان شرایط مساعد و استانداردی برای نگهداری از این عزیزان وجود ندارد، همچنین با توجه به افزایش تعداد مراجعات کودکان مبتلا به این اختلال و تشکیل پرونده‌های جدید در انجمن اُتیسم، فضای فعلی انجمن برای ارائه خدمات حمایتی، درمانی و توانبخشی دیگر جواب‌گوی متقاضیان نیست.

وی با اشاره به صحبت‌های امیدبخش استاندار همدان از بدو ورود خود تاکنون در حوزه‌های گوناگون، تأکید کرد: امید است استاندار همدان با ورود دلسوزانه و مدبرانه خود در حوزه بیماران خاص و بصورت خاص بیماران اُتیسم، شرایط فعلی افراد دارای اُتیسم را بهبود بخشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha