• سه‌شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۱
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403071713033
  • خبرنگار : 51000

محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان نیازمند برندسازی

محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان نیازمند برندسازی

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: پسته و انار از محصولات ویژه استان سیستان و بلوچستان می‌باشند که به دلیل شرایط بسیار مطلوب آب و هوایی منطقه و استفاده کم از سم و کود از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

سعید نارویی در گفت و گو با ایسنا، افزود: ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از باغات سیستان و بلوچستان را انار تشکیل می دهد که حدود ۲هزار و ۱۰۰ هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.

وی تصریح کرد: انار سنگان تولید باغات سیستان و بلوچستان به دلیل درشتی میوه و مقاوم به آفتاب سوختگی ، شهرت خاصی دارد و از دیگر ارقام عمده انار کشت شده در استان ملس ساوه ، شیرین شهوار ، بی هسته ، گلابی ، شیشه کپ فردوس و رباب نیریز و کیانی می توان نام برد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در رابطه با آغاز برداشت پسته استان نیزگفت: بیش از ۱۱ هزار هکتار از باغات سیستان و بلوچستان به کشت پسته اختصاص دارد که ۹ هزار و ۷۰۰هکتار آن بارور و بقیه غیربارور است.

وی احمد اقایی، اکبری، اوحدی، کله قوچی، فندوقی و بادامی را عمده ارقام پسته در استان سیستان و بلوچستان برشمرد.

نارویی با بیان اینکه از هر هکتار سطح باغات پسته استان به طور متوسط یک تن و ۵۰ کیلوگرم محصول پسته خشک برداشت می شود، گفت: تا پایان مهرماه بیش از ۱۰هزارتن محصول پسته خشک برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی در پایان افزود: سیستان و بلوچستان با تولید بهترین و با کیفیت ترین انار و پسته یکی از مهم ترین قطب های تولید این محصولات در کشور است و خوشبختانه روند توسعه این باغات در استان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل عدم برند سازی، محصولات کشاورزی این استان به نام استان های دیگر معمولا به فروش می رود که نیازمند توجه بیشتر مسئولان برای برندسازی به نام خود استان هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha