• دوشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۲۳:۵۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403071613008
  • خبرنگار : 30147

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مطرح کرد

بخش‌های بستری و اتاق عمل کلات به دلیل کمبود نیرو غیرفعال است

بخش‌های بستری و اتاق عمل کلات به دلیل کمبود نیرو غیرفعال است

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست شبکه بهداشت و درمان کلات کمبود نیروی انسانی متخصص را مهم‌ترین مشکل پیش روی بیمارستان این شهرستان اعلام کرد.

اسماعیل میرزایی ۱۶ مهر در مراسم تکریم و معارفه مدیر بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) این شهرستان اظهار کرد: امیدواریم روند ارتقاء کیفیت بیمارستان با همراهی تمامی پزشکان و کارکنان بیمارستان و مدیریت جدید تداوم یابد.

وی از مهم‌ترین مشکلات پیش روی بیمارستان را کمبود نیروی انسانی متخصص دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به پیگیری‌های مدیر بیمارستان با وجود کمبودها و مشکلات، اخیراً کلینیک سرپایی ترک اعتیاد بیمارستان راه‌اندازی شده که خدمت بزرگی برای کمک و توان‌بخشی بیماران این حوزه است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان کلات با اشاره به برخی مشکلات اظهار کرد: بخش‌های بستری و اتاق عمل به دلیل کمبود نیروهای متخصص پزشکی و پرستاری غیرفعال هستند.

وی افزود: همچنین در تأمین حداقل رفاهیات پزشکان از جمله تأمین مسکن و تجهیزات مناسب برای زندگی با مشکلاتی مواجه هستیم؛ ما نمی‌توانیم از پزشک و پرستار انتظار داشته باشیم مدام در رفت و آمد باشد. لذا یکی از تدابیر برای نگه داشتن نیروهای پرستاری و پزشکی در مناطق محروم، تجهیز کامل پانسیون‌های مسکونی است که در این خصوص جامعه درمانی نیاز به حمایت و همکاری ویژه خیرین دارد.

میرزایی با بیان اینکه امیدواریم به زودی بتوانیم نظر خیرین را به این نیاز جلب کنیم، اظهار کرد: اگر بیمارستان به لحاظ خرید دستگاه‌ها تجهیز و تکمیل شود اما به دلیل کمبود رفاهیات و نواقص در پانسیون‌ها با چالش بزرگ کمبود نیروی انسانی مواجهیم که امیدواریم با مودت خیرین رفاهیات نیروهای پرستاری و پزشکی را بالا ببریم.

بخش‌های بستری و اتاق عمل کلات به دلیل کمبود نیرو غیرفعال است

وی افزود: مناطق مرزی و کمتر توسعه یافته باید دارای بیشترین ضریب محرومیت باشند که این نیز برای شهرستان کلات صورت نگرفته و نیاز به بررسی و پیگیری دارد.

میرزایی تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته اخیراً دو دستگاه خودروی دو کابین کمک‌دار به ناوگان شبکه بهداشت و درمان شهرستان اختصاص یافت. همچنین با پیگیری مجدانه یکی از آرزوهای دیرینه مردم بخش زاوین به ثمر رسید و درمانگاه این بخش با افزایش ظرفیت به زودی به صورت شبانه‌روزی و ۲۴ ساعته در خدمت مراجعین خواهد بود.

 وی همچنین از پیگیری‌های فرماندار شهرستان و نماینده مردم کلات و مشهد در مجلس شورای اسلامی برای رفع دغدغه‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان و اخذ ۵ دستور از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای شهرستان تشکر و قدردانی کرد.

علی صلاحی فرماندار کلات در این مراسم با تأکید بر ارتقاء کیفیت خدمات درمانی بیمارستان گفت: مقوله درمان و امنیت از زیرساخت‌های اساسی هر جامعه است بنابراین در برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده سعی داریم تا با بازدید از بیمارستان به بررسی و حل مشکلاتی نظیر ورود سیلاب به بیمارستان، ارتقاء و توسعه اورژانس بیمارستان، بررسی تأسیس پد فرود بالگرد با هدف تسریع در امدادرسانی و... بپردازیم.

وی با اشاره به فعالیت بیمارستان از سال ۱۳۹۱ تاکنون افزود: این بیمارستان از نظر وسعت دارای ۵۶ تخت مصوب بیمارستانی است که ۵ پزشک متخصص و ۵ پزشک عمومی در این بیمارستان فعالیت دارند.

در پایان این مراسم، ضمن قدردانی از تلاش‌های ناصر رمضانی، علی عرفانی جعفری  به عنوان مدیر جدید بیمارستان معرفی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha