• دوشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403071612809
  • خبرنگار : 50549

در ۶ ماهه نخست سال

۳۰ میلیارد تومان صدقات به حساب کمیته امداد خراسان رضوی واریز شد

۳۰ میلیارد تومان صدقات به حساب کمیته امداد خراسان رضوی واریز شد

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی از واریز بیش از ۳۰ میلیارد تومان صدقات به حساب کمیته امداد استان در ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

رضا سلم آبادی امروز دوشنبه ۱۶ مهرماه، در نشست خبری با ارائه گزارش عملکرد فعالیت‌های کمیته امداد خراسان رضوی اظهار کرد:  با توجه به اینکه در گذشته،  برای شناسایی افراد نیازمند بررسی میدانی داشتیم تا فرد نیازمند را شناسایی کنیم، لذا از کرامت به دور بود، بنابراین در راستای تکریم افراد نیازمند مراجعه کننده، از سال ۱۴۰۰ سامانه سها راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: وب سرویس‌های ثبت احوال به ما کمک می‌کند که در صورت فوت مستمری‌بگیران، امکان قطع مستمری فراهم شود، علاوه بر این شرایط بیمه مراجعه کنندگان برای دریافت مستمری از طریق وب سایت‌های بیمه مشخص می‌شود.

سلم آبادی افزود: وصل بودن به وب سرویس مدارس نیز باعث شده دانش‌آموزان نیازمند کمک، به راحتی شناسایی شوند؛ بر اساس تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش ۲۰۰۰دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد در مدارس غیرانتفاعی بدون پرداخت ریالی مشغول به تحصیل هستند.

۵۷ هزار دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد هستند

وی با اعلام اینکه ۵۷ هزار دانش آموز در استان تحت پوشش کمیته امداد هستند ، افزود: ۲۰ هزار دانش آموز دارای حامی هستند که در مجموع ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از سمت حامی‌ها پرداخت شده است.

مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی عنوان کرد: برای شهریه تحصیلی دانشجویان نیز از طریق وب سرویس دانشگاه، بدون اینکه دانشجو برای تأمین شهریه انتخاب واحد مجبور به دریافت گواهی باشد، این کار انجام شده، چراکه شناسایی از طریق وب سایت‌ها کار را برای ما آسان کرده است.

مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی بیان کرد: در ۶ماهه نخست سال جاری، بیش از ۳۰ میلیارد تومان صدقات به حساب کمیته امداد واریز شده است. همچنین، مبلغ ۱۸۱ میلیارد تومان نیز از محل زکات‌های واجب و مستحبی جمع‌آوری شده است ضمن اینکه  برای حفظ کرامت مددجویان، سامانه کیف پول کفاره نان راه‌اندازی شده که کفاره نان نیز از طریق این سامانه به اجرا درمی‌آید.

وی ادامه داد: خراسان رضوی در خصوص صحت‌سنجی بعد از سیستان بلوچستان قرار دارد  و ۱۲۰ ریز خدمت در کمیته امداد  خراسان رضوی به مددجویان تحت پوشش ارائه می‌شود.

سلم آبادی بیان کرد: بر اساس سطح‌بندی انجام شده، خراسان رضوی جزو ۹ استان برتر قرار گرفت و در مجموعه امداد بین ۹ استان درجه یک، رتبه یکم در خدمت رسانی را دارد.

۳۰ میلیارد تومان صدقات به حساب کمیته امداد خراسان رضوی واریز شد

بیش از ۹۵ درصد افراد تحت پوشش، معیشت‌بگیر هستند

مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی اظهار کرد:  در حوزه مددجویی ، بیش از ۱۹۴ هزار خانواده تحت پوشش هستند که از این تعداد بیش از ۱۰هزار نفر تک خدمتی و ۱۸۴ هزار و ۶۰۰ نفر  معیشت‌بگیر هستند .

وی ادامه داد: بر اساس آمار ، ۱۰ درصد خانوارها و ۶ درصد نفرات استان خراسان رضوی تحت پوشش کمیته امداد هستند و از مجموع افراد تحت پوشش، بیش از ۹۵ درصد افراد تحت پوشش، معیشت‌بگیر هستند.

سلم آبادی یکی از خدمات را راه‌اندازی صندوق ولایت عنوان کرد و افزود: در سال گذشته کمیته امداد خراسان رضوی بالاترین تعداد وام قرض‌الحسنه را به مددجویان داشته و در این خصوص رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: وامی که از طریق این صندوق به مددجویان پرداخت می‌شود ۳درصد است یعنی برای ۱۰۰میلیون پس از ۶۰ ماه، ۳میلیون کارمزد دریافت می‌شود و مجموع معوقات صندوق ولایت نیم درصد است، ضمن اینکه رتبه دوم کشور در کاهش معوقات را داشتیم.

وی با بیان اینکه کمیته امداد خراسان رضوی با اجرای طرح‌های مختلف، به حمایت و توانمندسازی نیازمندان این استان پرداخته است، به طرح «قرض ماندگار» اشاره کرد و افزود: در طرح قرض ماندگار خیران مبلغی را به صورت بلاعوض به صندوق واریز می‌کنند تا در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه به فقرا و نیازمندان پرداخت شود.

مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی تصریح کرد:  بیش از ۸میلیارد تومان برای تأمین لوازم ضروری نیازمندان، اجرایی شده است. همچنین، طرح "ودیعه مسکن" با سهمیه ۶۰۰۰ نفر در دست اجرا است.

بیش از ۴۱ هزار نفر از تحت پوشش بودن  کمیته امداد خارج شده‌اند

وی گفت: تامین بیش از ۵۰۰۰جهیزیه برای زوج‌های نیازمند در سال جاری در دستور کار است که هر جهیزیه حدود ۴۰میلیون تومان ارزش دارد و شامل لوازمی مانند یخچال، تلویزیون، اجاق گاز، ماشین لباسشویی اتوماتیک و جاروبرقی است.

سلم آبادی افزود: خوشبختانه مردم همچنان به طرح‌های ایتام و محسنین اعتماد دارند و از اجرای آنها استقبال می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اشاره به حمایت‌های این نهاد ابراز کرد: در سال جاری جشن خودکفایی برای ۶۰۰۰ نفر برگزار خواهد شد. این اقدام نشان‌دهنده تعهد جدی کمیته امداد به توانمندسازی افراد تحت پوشش است.

وی در خصوص تخصیص بودجه برای اشتغالزایی مددجویان تحت پوشش اظهار کرد: برای ایجاد فرصت‌های شغلی در استان خراسان رضوی، مبلغ ۲۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

سلم آبادی با بیان اینکه در مجموع، ۴۱ هزار و ۱۳ نفر از تحت پوشش کمیته امداد خارج شده‌اند، افزود: از ابتدای سال جاری، ۲۸۶۵ نفر به دلیل ایجاد فرصت‌های شغلی از حمایت خارج شده‌اند. تنها در روز گذشته، ۱۰۷ نفر از این حمایت‌ها خارج و ۲۵ خانواده جدید بدون سابقه قبلی به جمع حمایت‌شدگان افزوده شده‌اند، همچنین، ۵۷۲۵ نفر به علت فوت از چرخه حمایت حذف شده‌اند.

وی گفت: همراهی بانک‌ها با کمیته‌های امداد و اجتماعی به شکل قابل توجهی افزایش یافته است. سقف وام اشتغال ۳۰۰ میلیون تومان تعیین شده و صندوق اعتبار ملی نیز تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان وام ارائه می‌دهد. برای مشاغل نو و دانش‌بنیان، حمایت‌هایی فراتر از سقف وام پیش‌بینی شده است. 

سلم آبادی افزود: در زمینه بازاریابی زنجیره فروش، این کمیته تمام امکانات لازم را ارائه داده است و محصولات ممتاز مانند عسل و کرم ابریشم نیز در این زنجیره قرار دارد. همچنین، تعداد زنان سرپرست خانوار به ۱۲۲ هزار و ۱۶ نفر رسیده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی ابراز کرد: وام‌های ودیعه مسکن، کارگشایی و اشتغالزایی با نرخ ۴درصد در دسترس است و سال گذشته بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان ودیعه مسکن به متقاضیان پرداخت شده است. در حوزه پرداخت وام اشتغال، این کمیته از میانگین کشوری بالاتر است.

وی عنوان کرد: در وام مسکن ۷۲۰ مورد وام ۱۰۰میلیون تومانی در سال گذشته اعطا کردیم و امسال نیز در نیمه اول سال، ۸۴میلیون تومان وام برای افراد هدف تخصیص داده شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha