• دوشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403071612745
  • خبرنگار : 71610

اظهارات جنگ‌طلبانه مقامات صهیونیست در سالگرد طوفان الاقصی

اظهارات جنگ‌طلبانه مقامات صهیونیست در سالگرد طوفان الاقصی

مقامات ارشد رژیم صهیونیستی همزمان با فرا رسیدن نخستین سالگرد عملیات «طوفان الاقصی» هر کدام به نحوی تلاش کردند تا از پذیرش مسؤولیت شکست مفتضحانه در برابر مقاومت فلسطین فرار کنند.

به گزارش ایسنا، عملیات طوفان الاقصی درحالی امروز یکساله شده است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با حضور در مراسم یادبود کشته‌های هفتم اکتبر به مناسبت سالگرد این عملیات گفت: ما از کشته‌ها و گروگان‌ها (اسرای صهیونیست در نوار غزه) یاد می‌کنیم.

وی که مورد خشم خانواده‌های اسرای صهیونیست به دلیل بی‌توجهی به سرنوشت آنها است، در این باره مدعی شد: ما متعهد به بازگرداندن گروگان‌ها هستیم و تل‌آویو یک سال پیش یک کشتار وحشتناک را پشت سر گذاشت.

به همین مناسبت، «بتسلیل اسموتریچ» وزیر تندرو دارایی رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرد: اسرائیل که همه ما آن را دوست داریم و قدردانش هستیم، در روز هفتم اکتبر برای بسیاری از شهروندانش که در پناهگاه‌ها پنهان شده بودند، ده‌ها ساعت وجود نداشت.

وی گفت: باید صدها بار عذرخواهی شود، اما سوال این است که از چه کسی باید عذرخواهی کنیم؟

«ایتامار بن گویر» وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز در اظهاراتی تلاش کرد تا شکست این رژیم را توجیه کند.

وی در این باره تصریح کرد: ما در نیمه راه هستیم و با تمام تلاش برای پیروزی کامل در غزه، لبنان، ایران و کرانه باختری به کار خود ادامه خواهیم داد.

بن گویر با بیان اینکه به مسلح کردن صهیونیست‌ها ادامه می‌دهد، تلاش کرد تا خانواده‌های اسرا را آرام کند و به همین منظور در اظهاراتی جنگ طلبانه گفت: تا زمانی که همه بازداشت شدگان آزاد شوند و مردم شمال با آرامش به شهرها و شهرک‌های خود بازگردند به جنگ ادامه خواهیم داد.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در پیامی به مناسبت یک‌سالگی عملیات طوفان الاقصی گفت: حماس در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ حمله مرگباری را علیه اسرائیل انجام داد و درپی آن ارتش عملیات نظامی را در نوار غزه آغاز کرد.

وی ادامه داد: وظیفه ما است که برای بازگرداندن ربوده‌شدگان به خانه‌هایشان، حمایت از مجروحان و یادآوری کشته‌شدگان و داستان زندگی و مرگ‌شان همه‌ کاری کنیم.

گالانت نیز در تکاپو برای آرام کردن صهیونیست‌های معترض به ناکامی ارتش رژیم صهیونیستی در عملیات نظامی افزود: تل‌آویو برای بازسازی مناطق آسیب دیده اسرائیل، جنوب و شمال، و بازگرداندن ساکنان به خانه‌هایشان تلاش خواهد کرد.

در همین راستا، «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی پس از یک سال ناکامی در شکست مقاومت علی‌رغم تمامی حمایت‌های آمریکا و هم‌پیمانان غربی آن خواستار کمک به این رژیم در جنگ با آنچه «دشمنان» این رژیم خواند، شد.

هرتزوگ با چشم پوشی از برهم خوردن ثبات منطقه در نتیجه اقدامات و تجاوزات رژیم صهیونیستی به کشورهای مختلف مدعی شد: «جهان باید بفهمد که برای تغییر مسیر تاریخ و برقراری صلح و آینده بهتر در منطقه، باید از اسرائیل در نبرد با دشمنانش حمایت کند».

با این حال، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی و رئیس حزب «یسرائیل بیتنا» موضع متفاوتی را بیان کرد و نتانیاهو و کابینه‌اش را مقصر شکست در هفتم اکتبر دانست.

وی در پیامی در این باره اظهار کرد: بنیامین نتانیاهو و تصمیم ‌گیرندگان مسؤولیت بدترین فاجعه تاریخ ما را بر عهده نگرفته‌اند.

عملیات طوفان الاقصی درحالی امروز یکساله شده است که مقاومت فلسطین در نوار غزه طی یک سال گذشته ضربات سنگینی را به رژیم صهیونیستی وارد کرده است و گردان‌های القسام امروز با هدف تایید حفظ توان نظامی خود علی‌رغم یک سال جنگ قلب تل‌آویو را موشک باران کرد.

رژیم صهیونیستی نیز که پیش از آغاز جنگ گمان می‌کرد خیلی زود می‌تواند مقاومت فلسطین در نوار غزه به رهبری جنبش حماس را نابود کند، پس از یک سال به هیچ یک از اهداف خود از جمله نابودی حماس، بازگرداندن اسرا و خنثی‌شدن تهدیدات علیه رژیم اسرائیل دست نیافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha