• دوشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403071612682
  • خبرنگار : 71959

جراحان قلابی در دام پلیس فتا/ اطلاعات ولت خود را به کسی ندهید

جراحان قلابی در دام پلیس فتا/ اطلاعات ولت خود را به کسی ندهید

رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: به فعالان قلابی حوزه سلامت در فضای مجازی هشدار می‌دهیم که پلیس با این افراد قطعا برخورد می‌کند چرا که درخصوص سلامتی شهروندان، شوخی نداریم.

به گزارش ایسنا، سرهنگ داوود معظمی گودرزی گفت: شاهد هستیم بسیاری از افراد غیرمتخصص به دلیل ناآگاهی مردم، به حوزه سلامت ورود می‌کنند. به عنوان مثال افرادی که ماساژور هستند وارد حوزه‌های فیزیوتراپی می‌شوند یعنی خود را در فضای مجازی به عنوان دکتر فیزیوتراپ معرفی می‌کنند و با تبلیغات زیاد، افراد را فریب می‌دهند.

هشدار پلیس فتا به فعالان فضای مجازی: به حوزه سلامت وارد نشوید 

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: متاسفانه شاهد هستیم عده‌ای از سلبریتی‌ها نیز به ابزار این افراد تبدیل شده‌اند و به دلایل مختلف، این افراد را تبلیغ می‌کنند. به همین دلیل به همه فعالان مجازی هشدار می‌دهم که به حوزه‌هایی که به سلامت افراد ارتباط دارد؛ وارد نشوند و بدانند که در این رابطه پلیس برخورد جدی می‌کند.

وی افزود: شدت این اتفاقات به حدی است که حتی فردی خود را متخصص مغز و اعصاب جا زده و ادعا کرده بود که برای درمان بیماری‌ها از طب سوزنی می‌تواند استفاده کند.

وی افزود: علاوه بر این، متاسفانه در سال جاری شاهد بودیم که عده‌ای پزشک قلابی، در فضای مجازی، خود را جراح زیبایی معرفی کرده و چندین عمل زیبایی نیز انجام داده‌اند. به عنوان مثال یکی از پرونده‌ها در این باره بود که یک خانم برای جراحی افتادگی پلک، از طریق فضای مجازی با این پزشک قلابی آشنا شده بود و این خانم عمل خود را به او سپرده بود. متاسفانه در حال حاضر دچار مشکلات چشمی شده و چشم‌های این خانم، حتی در شب‌ها برای خواب نیز، بسته نمی‌شود.

معظمی گودرزی گفت: متاسفانه این فرد اصلا پزشک نبوده ولی توانسته با تبلیغات وسیع در فضای مجازی، افراد را فریب دهد که در حال حاضر در دام قانون است و صفحه مجازی وی نیز مسدود شده است.

وی افزود: در راستای برخورد با این افراد، ۵۰ فقره پیج مسدود شد که دنبال کنندگان آنها بیش از ۵ میلیون نفر بودند. همچنین تعدادی از این افراد نیز دستگیر شدند.

بازارهای رمزارز بسیار پرریسک است

اطلاعات ولت خود را به کسی ندهید

وی با اشاره به بازارهای رمزارز افزود: همه کسانی که وارد بازارهای رمز ارز می‌شوند باید این مسئله را بدانند که این بازارها بسیار پر ریسک هستند و ممکن است در چند ثانیه کل زندگی افراد زیر و رو شود.

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: در این بازارها کل زندگی افراد به چند عدد ۱۰ و ۱۵ رقمی بستگی دارد و ممکن است کل سرمایه افراد در چندثانیه از بین برود. 

معظمی گودرزی گفت: در پرونده‌های اینچنینی ما شاهد هستیم افرادی که شاکی هستند اصلا درباره این بازارها اطلاعاتی نداشته‌اند و در واقع مدیریت ولت (کیف پول الکترونیکی) خود را به دیگران سپرده‌اند که این مسئله باعث کلاهبرداری‌های بسیاری می‌شود. 

وی افزود: بیشتر شکات عنوان می‌کنند که به این فرد اعتماد کامل داشته‌اند در صورتی که ما بسیار مشاهده می‌کنیم که همین فرد به ظاهر معتمد، در اولین فرصت همه رمزارزهای فرد را به سرقت می برد. 

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: مرکز فوریت‌های پلیس فتا به صورت ۲۴ ساعته فعال است و آماده دریافت گزارش‌های شهروندان است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha