• دوشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403071612449
  • خبرنگار : 71415

هلند: اولین بخش از اف-۱۶‌های خود را به اوکراین تحویل دادیم

هلند: اولین بخش از اف-۱۶‌های خود را به اوکراین تحویل دادیم

وزیر دفاع هلند اعلام کرد کشورش اولیه بخش از جنگنده‌های اف-۱۶ خود را برای اوکراین فرستاده است.

به گزارش ایسنا، «روبن برکلمانز»، وزیر دفاع هلند در پستی در رسانه‌های اجتماعی اعلام کرد: «برای نخستین بار می‌توانم رسما اعلام کنم اولین جنگنده‌های اف-۱۶ هلندی تحویل اوکراین داده شده‌اند.» او تعداد جنگنده‌های تحویل داده شده به اوکراین را مشخص نکرد.

دولت هلند مدتی پیش برنامه خود را برای ارسال ۲۴ فرونده جنگنده اف-۱۶ به کی‌یف اعلام کرده بود. برکلمانز در جریان سفر به مناطق خارکیف و کی‌یف در اوکراین اظهار کرد «در ماه‌های آینده» تحویل بقیه جنگنده‌ها به اوکراین ادامه خواهد یافت.

در ائتلاف ناتو، هلند و دانمارک سردمدار تحویل جنگنده‌ها به اوکراین و آموزش دادن به خلبان‌های اوکراینی برای کار با آنها شده‌اند.

به گزارش «بلومبرگ»، اوکراین در سومین سال جنگ با روسیه با چشم‌انداز یک زمستان دشوار در پی از بین رفتن نیمی از زیرساخت‌های انرژی این کشور در جنگ مواجه است. سربازان روسیه همچنان در حال پیشروی در شرق اوکراین هستند در حالی که ارتش اوکراین با کمبود تسلیحات و نیروی انسانی مواجه شده است.

«مارک روته»، نخست وزیر سابق هلند روز پنجشنبه اولین سفر خارجی خود در مقام دبیرکل جدید ائتلاف ناتو را به کی‌یف انجام داده و در این سفر متعهد به افزایش پشتیبانی‌های نظامی از اوکراین شد.

دولت هلند طرحی نیز برای ارسال کمک‌های پهپادی به کی‌یف به ارزش ۴۰۰ میلیون یورو اعلام کرده است.

وزارت دفاع هلند روز یکشنبه در یک بیانیه اعلام کرد این کشور تعداد نامشخصی از پهپادها را در زمینه‌های شناسایی، دفاع و حمله برای اوکراین خواهد فرستاد و حدود نیمی از این پهپادها تولید هلند هستند.

«ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین مدت‌ها است که متحدان غربی خود را برای دریافت کمک‌های بیشتر و مجوز گسترده‌تر برای استفاده از تسلیحات غربی علیه خاک روسیه تحت فشار قرار داده است. به باور کارشناسان، علت پافشاری او، فروپاشی احتمالی شبکه انرژی اوکراین در زمستان است.

از طرفی روسیه به پیشروی‌های فزاینده خود در شرق اوکراین ادامه داده است و انتظار می‌رود در صورت پیروزی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور که پنجم نوامبر برگزار می‌شود، حمایت آمریکا از اوکراین کاهش پیدا کند.

مارک روته، دبیرکل جدید ناتو، این هفته از حق اوکراین برای استفاده از سلاح‌های پیشرفته برای حمله به اهداف نظامی در عمق روسیه حمایت کرد و بر کشورهای عضو ناتو که همچنان مخالف این استفاده هستند، فشار آورد.

حمایت روته از حمله به اعماق خاک روسیه درحالی است که زلنسکی در دیدار اخیر روته، کشورهای غربی را به کارشکنی در حمایت‌های خود از کی‌یف متهم کرد و گفت: «ما به اسلحه‌های کافی و باکیفیت از جمله موشک‌های دور برد نیاز داریم. اما متحدان ما درحال کارشکنی هستند.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha