• دوشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403071612361
  • خبرنگار : 50627

گزارش ایسنا از نشست بررسی جایگاه رسانه در تحولات اخیر منطقه در دانشگاه تبریز

گزارش ایسنا از نشست بررسی جایگاه رسانه در تحولات اخیر منطقه در دانشگاه تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی نشست تخصصی بررسی جایگاه رسانه در تحولات اخیر منطقه در دانشگاه تبریز برگزار شد.

این نشست با حضور کارشناسان سیاسی و فضای مجازی، دانشجویان و اساتید دانشگاهی به همت بسیج دانشجویی در دانشگاه تبریز برگزار شد.

مهرداد خوشکار مقدم، روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای در این نشست به اهمیت و جایگاه رسانه در تبیین و آگاه‌سازی افکارعمومی تاکید کرد و افزود: در کشور ما باور و اراده پیوست فرهنگی و رسانه‌ای برای هر فعالیت سیاسی، عمرانی و اجتماعی وجود ندارد.

وی ادامه داد: موضوعات فرهنگی و اجتماعی در کشور ما زینتی هستند نه راهبردی؛ و در این راستا افرادی در این عرصه فعالیت می‌کنند که کلا آشنا به این مسائل و موضوعات نیستند و این امر موجب می‌شود مرجعیت رسانه‌ای از بین برود.

وی به مصداق هایی از عدم اطلاع رسانی درست رسانه‌ای اشاره کرد و گفت: در سانحه سقوط بالگرد شهید جمهور و همراهان، یکی از خبرگزاری ها، خبر سلامتی کامل و سفر رییس جمهور با خودرو به تبریز را مخابره کرد، درحالیکه بعد از این اتفاق مردم کل رسانه‌ها را زیر سوال می‌برند.

خوشکارمقدم بر لزوم مرجعیت رسانه‌ای خبرگزاری های داخلی تاکید کرد و گفت: متاسفانه در حوادث اخیر منطقه‌ای، رسانه های خارجی و رسانه های معاند مرجعیت رسمی خبرهای حوادث جنگی فلسطین و لبنان را دارند.

وی از عدم برگزاری برنامه های آزاداندیشی و ایجاد زمینه مناسب برای بیان نظرات مخالف در دانشگاه ها ابراز گلایه‌مندی کرد و افزود: متاسفانه بعد از سال ۱۴۰۱، اعتمادسازی از طریق برگزاری کرسی ‌های آزاداندیشی در میان دانشجویان صورت نگرفته است.

نوید مستفیضی، فعال و کنشگر فضای مجازی نیز در این نشست، تزریق توهمات جریانات سیاسی به رسانه‌ها را یکی از مهم‌ترین عوامل سلب مرجعیت رسانه های داخلی برشمرد و گفت: بعد از هر اتفاق و جریان نظامی در منطقه و کشور، در اذهان عمومی مسئولان به نفوذی و خائن بودن متهم می‌شوند در حالیکه باید انگشت اتهام به سمت رژیم منحوس صهیونیستی باشد.

وی با بیان اینکه اولویت بندی های منطقه‌ای را بدرستی رعایت نکردیم، افزود: متاسفانه در گیرودار بازی‌های سیاسی داخل کشور گرفتار شده‌ایم.

علی مهتدی فعال و کنشگر سیاسی نیز در نشست بررسی جایگاه رسانه در تحولات اخیر منطقه، به تاریخ درگیری‌های میان ایران و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: اختلاف و تقابل ایران و رژیم منحوس صهیونیستی قبل از انقلاب شروع شده و بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تشدید یافت.

وی ادامه داد: این درگیری ها در یک سال گذشته به اوج خود رسیده است و برخلاف نظر برخی از کارشناسان ایران در این جنگ منفعل نبوده است، بلکه در راستای سیاست های نظام اسلامی و همچون تجربه‌های حمله به سفارت ایران در افغانستان در سال ۱۳۷۷ و جنگ اول خلیج فارس همواره از معرکه جنگ و جنگ‌آفرینی دور بوده است.

وی به عدم کامیابی رژیم صهیونیستی و رسیدن به اهداف جنگی خود تاکید کرد و گفت: هدف حماس از حمله هفتم اکتبر احیا کردن مظلومیت مردم فلسطین در عرصه جهانی و رفع محاصره همه‌جانبه دو میلیون نفر در نوار غزه بود، ولی در طرف مقابل رژیم صهیونیستی با هدف آزادسازی اسرای خود و نابودی کامل توانمندی حماس بود که بعد از یک سال به مقصود خود نرسیده است.

مهتدی ادامه داد: امروزه جهان و کشورهای غربی شاهد تجمعات و تظاهرات دانشجویی در دانشگاه ها هستند که حاکی از بیدار کردن وجدان های خاموش جهانی است.

گزارش ایسنا از نشست بررسی جایگاه رسانه در تحولات اخیر منطقه در دانشگاه تبریز

وی با بیان اینکه ما نباید مسائل جنگی را صرفا به شکل فانتزی تصور کنیم، افزود: عرصه جنگ، عرصه‌ی توانمندی های امنیتی، اطلاعاتی و نظامی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha