• دوشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403071612353
  • خبرنگار : 50180

دعوت از سرمایه‌گذاران برای ورود به حوزه تولید تخم‌مرغ

تنها نیمی از نیاز سالانه تخم‌مرغ کرمانشاه در استان تولید می‌شود

تنها نیمی از نیاز سالانه تخم‌مرغ کرمانشاه در استان تولید می‌شود

ایسنا/کرمانشاه معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: تنها نیمی از نیاز سالانه کرمانشاه به تخم‌مرغ در داخل استان تولید می‌شود.

سیروس نوروزی، در آستانه روز جهانی تخم مرغ (۱۷ مهر) در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه سرمایه‌گذاری روی ایجاد واحدهای مرغ تخمگذار در استان کرمانشاه توجیه بالایی دارد، گفت: از سرمایه‌گذارانی که بخواهند در حوزه ایجاد واحدهای مرغ‌تخم‌گذار در استان ورود کنند، هم در زمینه اخذ مجوز و هم در زمینه تخصیص تسهیلات حمایت می‌کنیم.

نوروزی افزود: بدون هیچ محدودیتی درخواست‌های مرتبط با ایجاد واحدهای مرغ تخم‌گذار در استان را می‌پذیریم و سرمایه‌گذاران با داشتن حداقل‌ها شامل زمین و آب می‌توانند وارد کار در این حوزه شوند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تاکید کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه ایجاد واحدهای مرغ تخمگذار در استان کرمانشاه با توجه به کمبودهای تولید تخم‌مرغ در استان و نیز همجواری با کشور عراق و فراهم بودن فرصت صادرات دارای توجیه اقتصادی بالایی است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون تنها نیمی از نیاز سالانه کرمانشاه به تخم‌مرغ در واحدهای پرورش مرغ تخم‌گذار داخل استان تولید می‌شود، گفت: نیاز سالانه استان کرمانشاه به تخم مرغ ۲۲ هزار تن است، در حالی که مجموع تولید تخم مرغ استان در سال یازده هزار تن می‌باشد.

وی در ادامه با اشاره به در دست احداث بودن چند واحد مرغ تخمگذار در استان کرمانشاه، گفت: هم‌اکنون سه واحد مرغ تخم‌گذار با ظرفیت ۲۰۰ هزار قطعه در شهرستان‌های اسلام آباد غرب و سرپلذهاب در دست ساخت است که برنامه‌ریزی شده این واحدها تا آخر سال وارد فاز تولید شوند.

 وی افزود: از سال گذشته تاکنون هم دو واحد ۵۰ هزار قطعه‌ای مرغ تخم گذار در استان کرمانشاه وارد چرخه تولید شده‌اند.

نوروزی یادآور شد: هم‌اکنون ۱۹ واحد مرغ تخم‌گذار در استان کرمانشاه فعال است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha