• دوشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403071612246
  • خبرنگار : 50034

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان‌:

 فاز دوم عملیات آزادسازی رودخانه عباس‌آباد همدان به‌زودی آغاز می‌شود

 فاز دوم عملیات آزادسازی رودخانه عباس‌آباد همدان به‌زودی آغاز می‌شود

ایسنا/همدان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: فاز دوم عملیات آزادسازی حریم و بستر رودخانه عباس‌آباد به‌زودی آغاز می‌شود.

رضا اخلاص‌مند دوشنبه ۱۶ مهرماه در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: فاز دوم عملیات آزادسازی حریم و بستر رودخانه عباس‌آباد به طول بیش از پنج کیلومتر بزودی شروع خواهد شد.

وی افزود: در پاییز سال گذشته، فاز اول آزادسازی حریم و بستر رودخانه عباس‌آباد که از موزه تاریخ طبیعی ابتدای جاده حیدره شروع و تا ۲۱۵۰ متر به سمت بالا دست رودخانه لایروبی و آزادسازی شد.

اخلاص‌مند با بیان اینکه تا حد امکان سعی بر این است که در این عملیات حالت طبیعی رودخانه از بین نرود، افزود: عملیات اجرایی این پروژه به منظور عبور ایمن سیلاب آغاز خواهد شد و به صورت تقریبی به یک ماه زمان نیاز دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: به محض پایان مطالعه تعیین حد و بستر رودخانه عباس آباد حد و بستر حریم رودخانه اعلان عمومی شده و فرایند آزادسازی پس از طی مراحل قانونی و اخذ دستورات قضایی لازم در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان افزود: عملیات آزادسازی در فاز دوم از میدان عباس به طول ۶۰۰ متر به سمت پایین دست رودخانه تا انتهای فاز اول انجام و همچنین از ابتدای بلوار ارتش تا اراضی علی آباد در مرحله فاز دوم ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه هیچ مورد گزارش غرق شدگی در سدهای استان همدان در سال‌جاری گزارش نشده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه و همکاری همشهریان عزیز استان امسال باوجود وضعیت خوب ذخیره آبی سدها، هیچ مورد غرق شدگی در سدهای استان همدان گزارش نشده است. 

اخلاص‌مند اقدامات پیشگیرانه را توزیع بروشور ، بستن راه های مواصلاتی به اطراف مخزن دریاچه سدها ،مکاتبه با فرمانداری ها و اطلاع رسانی در درگاه های مختلف خبری در استان و مورادی از این قبیل دانست و افزود: همکاری خوب مقامات قضایی و نیروی انتظامی در ایام پایان هفته بسیار تاثیرگذار بوده است.

وی ضمن تاکید بر احتمال سیلابی شدن برخی از رودخانه‌ها با شروع سال آبی و فصول بارش‌ها، تصریح کرد: گروه‌های گشت و بازرسی نسبت به رصد رودخانه‌ها و انهار و همچنین تابلوهای هشدار نصب شده در اطراف رودخانه نظارت جدی داشته باشند و از تصرف، ریختن زباله و نخاله در بستر و حریم رودخانه‌ها جلوگیری کنند تا در زمان بارش‌ها رودخانه قادر به آب گذری مطمئن باشد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان با بیان اینکه اقدامات پدافندی در اولویت برنامه‌ها و اقدامات اجرایی و عملیاتی پروژه‌ها و برنامه‌های شرکت قرار گیرد، چرا که با این اقدامات هزینه‌ها در زمان موقوع بحران و ... به شدت کاهش پیدا می‌کند، تاکید کرد: تمام تاسیسات آبی استان باید به دوربین‌های مدار بسته و ژنراتور مجهز شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha