• دوشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403071612214
  • خبرنگار : 50121

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اردستان:

۶۰ درصد از خانه‌های روستایی اردستان نیاز به مقاوم‌سازی دارند

۶۰ درصد از خانه‌های روستایی اردستان نیاز به مقاوم‌سازی دارند

ایسنا/اصفهان مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اردستان گفت: با بررسی‌های صورت گرفته فقط ۴۰ درصد از خانه‌های روستایی شهرستان اردستان اصولی ساخته شده و ۶۰ درصد باقی مانده نیاز به مقاوم‌سازی دارند.

محمدعلی نریمانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سال گذشته دولت طرح ملی مسکن را برای روستاهای فاقد زمین ملی مصوب کرد و بر این اساس با رایزنی‌های صورت گرفته از طرف بنیاد مسکن با همکاری دهیاری، شوراهای اسلامی و بخشداری‌ها در روستاهایی که زمین ملی وجود نداشت الحاق جدید صورت گرفت.

وی افزود: پس از طی مراحل الحاق زمین در روستاهای شهرستان، بنیاد مسکن لیست روستاهایی که دارای زمین ملی بود را به همه دهیاری‌ها و بخشداری‌ها اعلام کرد تا نسبت به ثبت نام متقاضیان زمین اقدام کنند.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اردستان با بیان اینکه از مجموع ۱۲۰ روستای شهرستان تعداد ۴۵ روستا دارای زمین ملی برای واگذاری به متقاضیان وجود دارد، گفت: هفته گذشته برای تمام متقاضیانی که از طریق بخشداری‌ها و شوراهای اسلامی جهت ثبت نام زمین ملی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان معرفی شده بودند پیامک ارسال شد تا متقاضیان برای تکمیل مدارک خود اقدام کنند.

نریمانی تصریح کرد: متقاضیان زمین نهضت ملی مسکن روستایی برای تکمیل و همچنین متقاضیان سه فرزندی برای ثبت نام در طرح مزبور باید با مراجعه به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن و مراحل تکمیل مدارک، ثبت‌نام خود را طی کنند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون بیش از ۵ هزار متقاضی دریافت زمین در روستاهای شهرستان شناسایی شدند که این افراد به بنیاد مسکن معرفی شدند و آنها باید در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن ثبت‌نام کنند. افرادی که فرم «ج» آنها سبز باشد می‌توانند در لیست نهایی برای دریافت زمین در روستاها قرار گیرند.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اردستان با بیان اینکه شرط تحویل زمین به متقاضیان زمین روستایی ساخت و ساز از سه تا شش ماه است، گفت: اگر متقاضی به هر دلیلی در مدت زمان تعیین شده اقدام به دریافت پروانه ساخت نکرد قرارداد واگذاری زمین به‌صورت یک‌طرفه فسخ خواهد شد.

نریمانی بیان کرد: با بررسی‌های صورت گرفته فقط ۴۰ درصد از خانه‌های روستایی شهرستان اردستان اصولی ساخته شده و ۶۰ درصد باقی مانده نیاز به مقاوم‌سازی دارند. اکنون اکثر خانه‌های روستایی این شهرستان در برابر حوادث مقاوم نیستند، اما مالکان این منازل می‌توانند از تسهیلات بنیاد مسکن برای بازسازی آنها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن تاکنون به بیش از ۷۰۰ متقاضی مقاوم‌سازی تسهیلات کم‌بهره با بازپرداخت ۲۰ سال پرداخت کرده است، خاطرنشان کرد: جمعاً حدود ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات مقام‌سازی به متقاضیان روستایی پرداخت شده است و همچنان نیز متقاضیان می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

مدیر بنیادمسکن انقلاب اسلامی شهرستان اردستان خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در نظر داریم تا سال آینده بیش از ۶۰ درصد خانه‌های روستایی اردستان را مقاوم‌سازی کنیم که لازمه این امر همکاری مسئولان و مشارکت خود روستائیان است تا این امر در سریع‌ترین زمان ممکن تحقق یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha