• دوشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۰۷:۲۲
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1403071612155
  • خبرنگار : 71460

بهترین نقل قول‌های اریک کانتونا

بهترین نقل قول‌های اریک کانتونا

کانتونا یک بار گفت: شما ممکن است بکام یا رونالدو دیگری را پیدا کنید اما هرگز سر الکس فرگوسن دیگری را نخواهید یافت.

به گزارش ایسنا، انتقال اریک کانتونا از لیدزیونایتد به منچستریونایتد به ایجاد تحول در شیاطین سرخ و قدرتنمایی در سال‌های اولیه تشکیل لیگ برتر کمک شایانی کرد. مرد مرموز فرانسوی در شش فصل حضورش در فوتبال انگلیس پنج عنوان قهرمانی لیگ را به دست آورد و پس از حمله‌اش به هوادار کریستال‌پالاس شانس کسب عنوانی دیگر را از دست داد. کانتونا سال ۱۹۹۷ با اعلام بازنشستگی آن هم در ۳۰سالگی، هواداران یونایتد را متحیر کرد.

بازیگر، خواننده، عکاس، شاعر و مستندساز. کانتونا همچنان نشان می‌دهد که با فوتبالیست‌های معمولی متفاوت است. در ادامه برخی از به‌یادماندنی‌ترین جملات او را بازخوانی می‌کنیم:

۲۵. هر کس متفاوت باشد دیوانه محسوب می‌شود
زندگی اریک کانتونا از زمان بازنشستگی‌اش از فوتبال با یک بازیکن کمی متفاوت است. حتی در طول دوران فوتبالش مشخص بود که کانتونا متفاوت است. او یک بار گفت: هر کسی که متفاوت باشد یا کمی خارج از هنجار باشد، دیوانه محسوب می‌شود.

۲۴. درباره خداحافظی از فوتبال
اریک کانتونا با اعلام بازنشستگی‌اش در ۳۰سالگی، دنیای فوتبال و به‌ویژه هواداران منچستریونایتد را شوکه کرد. او گفت: فوتبال را کنار گذاشتم چون تا آنجا که می‌توانستم کارم را انجام دادم. من به چیزی نیاز داشتم که به همان اندازه که فوتبال من را هیجان‌زده کرد، به وجدم بیاورد.

۲۳. هرگز فرگوسن دیگری پیدا نخواهید کرد
سر الکس فرگوسن سال ۲۰۱۳ از منچستریونایتد و فوتبال جدا شد و شیاطین سرخ از آن زمان دیگر مثل قبل نشدند و هنوز به قهرمانی در لیگ برتر نرسیده‌اند. کانتونا یک بار گفت: شما ممکن است بکام یا رونالدو دیگری را بیابید اما هرگز سر الکس فرگوسن دیگری را پیدا نخواهید کرد.

بهترین نقل قول‌های اریک کانتونا

۲۲. وقتی به فوتبال فکر می‌کنم به منچستریونایتد فکر می‌کنم
اریک کانتونا در پنج سال حضورش در اولدترافورد تاثیر زیادی بر منچستریونایتد گذاشت و جملاتی از این دست تنها باعث می‌شود که این بازیکن فرانسوی بیش از پیش برای هواداران شیاطین سرخ محبوب شود. کانتونا بعدها گفت: وقتی به فوتبال فکر می‌کنم به منچستریونایتد فکر می‌کنم. همچنان از یونایتد حمایت می‌کنم و همیشه خواهم کرد.

۲۱. درباره شباهت فوتبال و بازیگری
اریک کانتونا پس از بازنشستگی از فوتبال، حرفه بازیگری را آغاز کرد. مرد فرانسوی بعدتر ادعا کرد که این دو رشته شباهت‌های زیادی دارند. او گفت: فوتبال و بازیگری خیلی شبیه هم‌اند. هر دو درباره احساسات در یک چارچوب زمانی‌اند. شما باید به هر کدام اعتماد داشته باشید و باید بسیار سخت کار کنید.

۲۰. اگر از یک تیم ملی حمایت کنم، آن انگلیس است

اریک کانتونا با آنکه در فرانسه به دنیا آمده و بیش از ۴۰ بار برای تیم ملی کشورش بازی کرده است ولی اعتراف کرد طرفدار تیم ملی انگلیس است. مهاجم سابق منچستریونایتد پس از یورو ۲۰۲۴ گفت: از هیچ تیم خاصی حمایت نمی‌کنم. از تیمی حمایت می‌کنم که بهترین بازی را انجام می‌دهد اما اگر بخواهم میان فرانسه و انگلیس یکی را انتخاب کنم، انتخابم انگلیس است. من از نظر فوتبالی احساس انگلیسی دارم.

۱۹. امروز در فوتبال فقط کار گواردیولا را دوست دارم
کانتونا اسطوره منچستریونایتد است اما مرد فرانسوی اعتراف کرد که از طرفداران پروپاقرص پپ گواردیولا در منچسترسیتی است. او سال ۲۰۲۳ به گاردین گفت: من گواردیولا را دوست دارم. او یک هنرمند و یک خالق است. هر کاری که انجام می‌دهد، هیچکس قبلا انجام نداده است. او فرزند معنوی یوهان کرایف است. آنچه امروز در فوتبال دوست دارم، فقط کار گواردیولاست.

۱۸. درباره لیونل مسی
پس از اینکه لیونل مسی در ماه مارس ۲۰۱۲ در لیگ قهرمانان اروپا پنج گل برای بارسلونا مقابل بایر لورکوزن به ثمر رساند، اریک کانتونا گفت: وقتی او را تماشا می‌کنی انگار در حال تحقق‌بخشیدن رویای کودکی‌اش است. او خود را به عنوان یک ستاره نمی‌بیند. مسی بازیکن بزرگی است؛ نه تنها برای امروز بلکه برای فردا. او بازیکنی است که همیشه ساده‌لوحی کودکانه‌اش را حفظ می‌کند. شما می‌توانید این را در چشمانش ببینید.

۱۷. شما می‌توانید همسر، سیاست یا دین‌تان را تغییر دهید اما هرگز تیم فوتبال مورد علاقه‌تان را تغییر نمی‌دهید
اریک کانتونا برای لیدزیونایتد و منچستریونایتد در انگلیس و برای مون‌پلیه و نیم در فرانسه بازی کرد. او در فیلم در جستجوی اریک گفت: شما می‌توانید همسر، سیاست یا دین‌تان را تغییر دهید اما هرگز، هرگز نمی‌توانید تیم فوتبال مورد علاقه‌تان را تغییر دهید.

۱۶. فقط یک پادشاه در منچستر
زمانی که زلاتان ابراهیموویچ پاری‌سن‌ژرمن را در تابستان ۲۰۱۶ ترک کرد و به منچستریونایتد پیوست، اریک کانتونا به مهاجم سوئدی گفت: تصمیم گرفتی که قرمزپوش شوی و این بهترین انتخابی است که تاکنون داشته‌ای. وقتی در تئاتر رویاها قدم می‌زنی و روح اسطوره‌هایی را که قبلا آنجا بوده‌اند حس می‌کنی، وقتی صدای تماشاگران را می‌شنوی که تشویقت می‌کنند در نهایت آنجا را خانه خود خواهی یافت. فقط یک چیز! فقط یک پادشاه در منچستر وجود دارد. اگر بخواهی می‌توانی شاهزاده باشی و اگر علاقه داری پیراهن شماره هفت از آن توست. این هدیه خوش‌آمدگویی من به شماست. شاه رفته، زنده‌باد شاهزاده!

۱۵. من با عشق و آتش بازی می‌کنم. باید بپذیرم که گاهی این آتش آسیب می‌زند
اریک کانتونا در زمین یک نابغه بود اما همیشه نمی‌توانست احساساتش را در دوران حرفه‌ای کنترل کند. کانتونا بعداً گفت: من با شور و شوق و آتش بازی می‌کنم. باید بپذیرم که گاهی این آتش آسیب می‌زند.

۱۴. قهرمانی در جام جهانی فوتبال ساحلی
اریک کانتونا سال ۱۹۹۷ از فوتبال خداحافظی کرد اما بعداً فرانسه را در جام جهانی فوتبال ساحلی ۲۰۰۵ در ریودوژانیرو به عنوان بازیکن - مربی به قهرمانی رساند. او گفت: وقتی برنده شدیم، گریه کردم. البته فوتبال ساحلی به بزرگی فوتبال نیست اما وقتی یک مرد ثروتمند هستید به داشتن یک رولز رویس افتخار می‌کنید و وقتی فقیر هستید به داشتن یک رنو.

۱۳. انقلاب واقعی
اریک کانتونا پس از بحران مالی جهانی سال ۲۰۱۰ در کمپینی با هدف سلب قدرت از بانک‌ها خواستار «انقلاب واقعی» شد. این فرانسوی که خواستار برداشت گسترده وجوه شد، گفت: انقلاب این روزها واقعا آسان است. سیستم چیست؟ این سیستم بر اساس قدرت بانک‌ها ساخته شده است. بنابراین باید از طریق بانک‌ها نابود شود؛ یک انقلاب واقعی!

۱۲. فوتبال، درمانی برای هواداران است
او یک بار درباره هواداران گفت: فوتبال، درمانی برای هواداران است. آنها بعد از یک هفته پراسترس می‌توانند به استادیوم بروند و تا جایی که می‌توانند بلند آواز بخوانند و فریاد بزنند. این همه ناامیدی را از بین می‌برد.

۱۱. درباره یوهان کرایف
اریک پس از مرگ یوهان کرایف در سال ۲۰۱۶ ادای احترامی درخشان به مهاجم افسانه‌ای سابق آژاکس، بارسلونا و هلند کرد. مرد فرانسوی گفت: در دهه ۷۰ هلندی‌ها را دوست داشتم. آنها هیجان‌زده‌ام کردند و کرایف بهترین‌شان بود. او با فوتبالش در قلب یک انقلاب قرار داشت. آژاکس فوتبال را تغییر داد و او رهبر همه چیز بود. اگر می‌خواست می‌توانست بهترین بازیکن در هر پستی در زمین باشد.

۱۰. من مرد نیستم، کانتونا هستم
اریک کانتونا در فیلم در جستجوی اریک در سال ۲۰۰۹  دیالوگی دارد که می‌گوید: من مرد نیستم، کانتونا هستم.

۹. بهترین لحظه فوتبالی من؟ لگدزدن به هولیگان!
اریک کانتونا به دلیل لگدزدن به هوادار کریستال‌پالاس در سلهرست‌پارک در ژانویه ۱۹۹۵ برای هشت ماه از فوتبال محروم شد. مرد فرانسوی بعدا آن را به عنوان لحظه برجسته فوتبالش انتخاب کرد و گفت: بهترین لحظه فوتبالی من؟ لحظات خوب زیادی دارم اما لحظه‌ای را که به آن هولیگان لگد زدم انتخاب می‌کنم.

۸. باید او را محکم‌تر می‌زدم
اریک کانتونا با مکث درباره نحوه لگدزدنش به هوادار کریستال‌پالاس به FourFourTwo گفت: او را با زور کافی نزدم. باید محکم‌تر می‌زدمش.

۷. آلکس مدیر کاملی بود
اریک کانتونا سال ۱۹۹۲ توسط الکس فرگوسن به منچستریونایتد آورده شد و این دو مرد به مدت پنج فصل در اولدترافورد درخشیدند. فرگی پس از محرومیت طولانی‌مدت کانتونا به دلیل لگدزدن به یکی از هواداران کریستال‌پالاس کنار بازیکنش ایستاد. مرد فرانسوی درباره سرمربی‌اش گفت: گاهی در انگلیس مربیان الگو نیستند. آنها چاق‌اند و آبجو می‌نوشند اما فرگوسن یک مربی عالی بود. او درباره کارهایی که باید در تمرین‌ها انجام می‌دادیم، چه چیزی بنوشیم و چه زمانی می‌خوابیدیم وسواس زیادی داشت.

۶. المپیک در بندر مارسی مثل یک دین است
اریک کانتونا در مارسی به دنیا آمد و بزرگ شد. پس از شروع کارش در اوسر، سال‌های ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۱ را در المپیک مارسی حضور داشت. او بعدا درباره باشگاه و شهر محل تولدش صحبت کرد و گفت: تیم فوتبال المپیک مانند یک دین در بندر مارسی است و مردم برای فوتبال زندگی می‌کنند.

۵. پشت پنجره‌های منچستر، عشق دیوانه‌کننده‌ای به فوتبال، جشن و موسیقی وجود دارد
اریک کانتونا درباره زندگی در اولدترافورد گفت: هیچکس نمی‌تواند انکار کند که اینجا، پشت پنجره‌های منچستر عشق دیوانه‌واری به فوتبال، جشن و موسیقی وجود دارد.

۴. توضیح درباره بلندکردن یقه‌پیراهنش
یقه برافراشته اریک کانتونا در منچستریونایتد به یک نماد تبدیل شد. کانتونا بعدا توضیح داد: برای این حرکت برنامه‌ریزی نکردم. یک بازی هوا سرد بود و یقه‌ام را بالا دادم. ما برنده شدیم، بنابراین عادت شد که با یقه‌ پیراهنم این کار را بکنم.

۳. افتخار می‌کنم که طرفداران هنوز نامم را می‌خوانند اما می‌ترسم فردا این کار را نکنند
او سال ۲۰۰۴ گفت: بسیار افتخار می‌کنم که هواداران هنوز نامم را می‌خوانند اما می‌ترسم فردا این اتفاق رخ ندهد. از آن می‌ترسم چون هر چیزی را که دوست داری از دست خواهی داد.

۲. زیدان یا پلاتینی؟ من!
وقتی حرف توانایی‌های اریک کانتونا در زمین فوتبال می‌شد هرگز دچار کمبود اعتمادبه‌نفس نمی‌شد و در دوران بازی‌اش اغلب به عنوان بازیکن متکبر توصیف می‌شد. زمانی که از کانتونا پرسیده شد بهترین بازیکن تاریخ فرانسه میشل پلاتینی است یا زین‌الدین زیدان، همان طور که انتظار می‌رفت، پاسخ داد: «من!»

۱. وقتی مرغ‌های دریایی قایق ماهیگیری را دنبال می‌کنند...
اریک کانتونا پس از لگد به طرفدار کریستال‌پالاس از سوی مطبوعات بریتانیا به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفت. او در نشستی خبری پس از این حادثه، معروف‌ترین جمله‌اش را به زبان آورد و گفت:‌ وقتی مرغان دریایی یک قایق ماهیگیری را دنبال می‌کنند، به این دلیل است که فکر می‌کنند الان همه ماهی‌های ساردین به داخل دریا ریخته می‌شوند. بسیار متشکرم! این تمام چیزی بود که گفت. این بازیکن فرانسوی تا پایان فصل محروم شد و بعدا محرومیتش به هشت ماه کاهش یافت. با این حال این نقل قول همچنان نمادین است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha