• یکشنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۲۱:۳۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403071512107
  • منبع : نمایندگی اصفهان

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان:

۷۵۰ کلاس درس استان اصفهان استاندارد سازی شد

۷۵۰ کلاس درس استان اصفهان استاندارد سازی شد

ایسنا/اصفهان مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان گفت: طی یک سال گذشته، ۷۵۰ کلاس درس در این استان در حوزه انرژی استانداردسازی و بخاری‌ها حذف شد.

ناصر فتحی، امروز(یکشنبه، ۱۵ مرداد) در آیین افتتاحیه مدرسه ابتدایی جنت ۲ روستای دره بید از توابع شهرستان تیران و کرون، اظهارکرد: تعدادی از کلاس‌های درس مدارس استان اصفهان با وجود توسعه تکنولوژی، اما همچنان از بخاری استفاده می کنند که استانداردسازی آن‌ها لازم است و در یک سال گذشته ۷۵۰ کلاس درس با فعال سازی سیستم گرمایشی مرکزی، بهینه‌سازی شده و بخاری‌ها حذف شده است.

وی افزود: فرآیند استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس توسط اداره کل نوسازی برای ایمنی دانش آموزان نیز همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان با بیان اینکه همزمان با آغاز سال تحصیلی بالغ بر ۹۰ پروژه آموزشی فرهنگی در این استان به بهره‌برداری رسید، تصریح کرد:‌ ۵۵۰ کلاس درس در قالب این پروژه‌ها فعال و مورد استفاده قرار گرفت.

به گفته فتحی، این پروژه‌ها به همت خیرین احداث و توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان تکمیل و یا تجهیز شده‌اند و دانش آموزان از آن استفاده می‌کنند.

وی یادآورشد: احداث و بهسازی سرویس‌های بهداشتی مدارس نیز در حال انجام و خدمات بهداشتی دانش‌آموزان همواره در ساختمان سازی مورد توجه بوده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان خاطرنشان کرد: بالغ بر ۷۰ درصد پروژه‌های مدرسه سازی استان اصفهان به همت خیرین در حال انجام بوده که در بعضی از موارد خیرین به‌صورت کامل آموزشگاه را احداث و تحویل می‌دهند.

فرماندار تیران و کرون نیز در این نشست به بیش از ۳۰ پروژه نیمه تمام آموزش و پرورش این شهرستان اشاره و اظهار کرد: خیرین در احداث این پروژه‌ها وارد کار شده‌اند که تکمیل و بهره‌برداری این پروژه‌ها نیاز است.

علی محمدی کیا ادامه داد: در حال حاضر یکی از مدارس روستایی این شهرستان به دلیل عدم محیط آموزشی استاندارد در مسجد تحصیل می‌کنند که احداث مدرسه و تکمیل آن به جلب نظر خیرین و توجه اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس نیاز دارد.

وی یادآورشد: احداث محیط‌های آموزشی در مناطق روستایی با وجود جمعیت باعث افزایش سطح تحصیلات و کاهش هزینه‌های ناشی از رفت و آمد دانش آموزان را به همراه دارد.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان در ادامه این جلسه به همکاری جمعی که برای مدرسه‌سازی شکل می‌گیرد اشاره کرد و گفت: تنها خیرین برای احداث یک فضای آموزشی وارد نمی‌شوند، بلکه در ادامه کار دستگاه‌های اداری و عموم مردم نیز همکاری می‌کنند.

به گفته فریدالدین عبدیزدان، این همکاری و همدلی بین مردم و خیرین باعث افزایش سرعت کار و تکمیل و بهره‌برداری سریع پروژه‌ها می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همکاری و تعامل بین خیرین، مردم و نهادهای خدماتی و اداری در موضوع مدرسه‌سازی، آینده این کشور را تضمین و روند علم آموزی را تسهیل می‌کند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha