• یکشنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403071511856
  • خبرنگار : 50184

رئیس هیات ورزش روستایی کرمانشاه:

راه‌اندازی ۳۰۰ خانه ورزش روستایی در کرمانشاه/ جام «یاریگران زندگی» برگزار می‌شود

راه‌اندازی ۳۰۰ خانه ورزش روستایی در کرمانشاه/ جام «یاریگران زندگی» برگزار می‌شود

ایسنا/کرمانشاه رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان کرمانشاه از راه‌اندازی ۳۰۰ خانه ورزش روستایی در استان خبر داد و گفت: براساس نیازسنجی‌های صورت گرفته، خانه‌های ورزش روستایی براساس رشته‌های پُرپتانسیل در استان تجهیز می‌شوند.

زهرا کشتمند به مناسبت روز روستا و عشایر(۱۵ مهر) در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به راه‌اندازی حدود ۳۰۰ خانه ورزش روستایی در کرمانشاه، اظهارکرد: با توجه به آمایش سرزمینی ورزش که در استان صورت گرفته، در تلاشیم تا ورزش را در روستاها به سمت رشته‌های پرپتانسیل استان ببریم. 

وی از کشتی و ورزش‌های رزمی به عنوان دو رشته دارای ظرفیت در استان نام برد وافزود: اخیرا یک گروه جهادی در کشور بدنبال احداث و یا تجهیز فضاهای ورزشی موجود در روستاها برای راه‌اندازی رشته‌های کشتی و رزمی است که با توجه به رایزنی‌هایی که با این گروه جهادی داشته‌ایم، سهم کرمانشاه از این فضاهای ورزشی پنج مورد است. 

این مسئول ادامه داد: عمده تمرکز ما روی احداث این فضاهاست و به این منظور طبق بررسی‌هایی که انجام شده، روستاهایی را در دینور صحنه، بخش حمیل اسلام آبادغرب، منطقه اورامانات و بخش مرکزی و بخش بیلوار کرمانشاه برای این برنامه در نظر گرفته‌ایم. 

کشتمند خاطرنشان کرد: این گروه جهادی اقدام به احداث این فضاهای ورزشی و تجهیز آنها به وسایل مورد نیاز برای راه‌اندازی رشته‌های کشتی و رزمی خواهد کرد. 

وی در بخش دیگری از این گفت و گو از همکاری با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برای اجرای جشنواره جام یاریگران زندگی با شعار «همه با هم نه به اعتیاد» خبر داد و گفت: این برنامه قرار است بزودی در خانه‌های ورزش فعال موجود در روستاها و مدارس خوابگاهی و شبانه‌روزی استان برگزار شود. 

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان خاطرنشان کرد: این جشنواره در رشته‌های دارت، تنیس روی میز، شطرنج و دوومیدانی برگزار خواهد شد و نفرات برتر آن به مسابقات کشوری جام یاریگران زندگی اعزام خواهند شد. 

وی در ادامه به تلاش برای افزایش میزان تحرک در بین جامعه روستاییان و عشایر استان اشاره کرد و گفت: طی یکی دو دهه گذشته به دلیل زندگی ماشینی در شهرها، میزان تحرک مردم بسیار کمتر شده و به تبع  با ورود این سبک از زندگی به روستاها، شاهد همین روند در روستاها نیز بوده‌ایم. 

کشتمند تصریح کرد: به منظور افزایش تحرک در بین مردم روستا، برنامه‌ریزی‌هایی شده تا همایش‌های پیاده‌روی را در سطح روستاها نیز برگزار کنیم. 

این مسئول افزود: به این منظور قرار است در هفته تربیت بدنی، همایش‌های پیاده‌روی در سطح روستاهای چهر هرسین، حمیل اسلام آبادغرب و در یکی از روستاهای کرمانشاه برگزار شود. 

وی یادآورشد: البته با حمایت مسئولین ورزش و جوانان استان، طی سالهای گذشته از نظر زیرساختی اقدامات بسیار خوبی در حوزه ورزش روستایی صورت گرفته و شاهد احداث زمین‌های مینی چمن و حتی استاندارد در تعدادی از روستاهای استان بوده‌ایم که این مسئله به افزایش تحرک مردم روستا کمک خواهد کرد. 

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان گفت: با وجود اینکه فعالیت‌های خوبی در حوزه زیرساخت‌های ورزشی در روستاها شده، اما اگر بخواهیم مانع از مهاجرت مردم روستا به شهرها، عدم گرایش جوانان روستایی به سمت آسیب‌های اجتماعی و ... شویم، باید توجه به ورزش روستایی کماکان به عنوان یک اولویت مورد توجه جدی مسئولین قرار داشته باشد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha