• یکشنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403071511658
  • منبع : نمایندگی کردستان

استاندار کردستان:

مطالبات گندم‌کاران به جد پیگیری می‌شود

مطالبات گندم‌کاران به جد پیگیری می‌شود

ایسنا/کردستان استاندار کردستان، گفت: کشاورزانی که تا کنون مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند عموما مربوط به شهرها و مناطق سردسیری هستند که به طور جدی پیگیر مطالبات آنها هستیم.

آرش زره‌تن‌لهونی امروز یکشنبه (۱۵ هر) در شورای زکات استان که با حضور نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی کشور و اعضای این شورا در سنندج برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از رشد جمع‌آوری زکات در سطح استان اظهار کرد: تلاش برای ادامه روند افزایشی جمع آوری زکات و همکاری با دبیرخانه این شورا در استان کردستان برای همه یک تکلیف است.

وی، زکات را از مسائل مهم و از دستورات دین اسلام ذکر کرد و افزود: اقدام خیران و معتمدان به جمع‌آوری زکات و هزینه‌کرد آن در مسیر رفع مشکلات نیازمندان بسیار ارزشمند است، اما داشتن بانک‌ اطلاعاتی دقیق در این زمینه برای جلوگیری از هم‌پوشانی در حمایت‌ها باید موردتوجه قرار گیرد.

استاندار کردستان، وجود بانک اطلاعاتی از نیازمندانی که از محل جمع‌آوری زکات مورد حمایت قرار می‌گیرند ضروری و لازم دانست و تصریح کرد که داشتن اطلاعات دقیق و شفاف در این حوزه موجب ترویج هرچه بیشتر فرهنگ احیا و پرداخت زکات در سطح استان می شود.

وی با اشاره به بحث پرداخت وجه گندم به کشاورزان کردستان گفت: از دیدگاه و منظر آماری ۵۷ درصد از مطالبات کشاورزان در کردستان پرداخت شده و مطالبات کشاورزان در برخی شهرستان‌ها هم که زودتر گندم خود را به سیلوها تحویل داده‌اند به طور کامل پرداخت شده است.

لهونی خاطرنشان کرد: کشاورزانی که تاکنون مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند عموما مربوط به شهرها و مناطق سردسیری هستند که به طور جدی پیگیر مطالبات آنها هستیم.

وی با بیان اینکه شرایط جغرافیایی استان به دلیل اینکه سردسیر است با دیگر استان‌ها متفاوت  بوده و باید قبل از نخستین بارش‌ها کشاورزان بذرپاشی کنند، یادآورشد: ‌امیدواریم با پیگیری نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی کشور هرچه زودتر شاهد پرداخت مطالبات کشاورزان و تسویه کامل آن در استان باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha