• یکشنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403071511456
  • خبرنگار : 50975

۱۱۵ زندانی در چهارمحال و بختیاری چشم انتظار کمک‌های مردمی

۱۱۵ زندانی در چهارمحال و بختیاری چشم انتظار کمک‌های مردمی

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس ستاد دیه چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۱۵ نفر زندانی چشم انتظار کمک‌های مردمی در زندان هستند که ۹۳ نفر آن‌ها مالی و ۲۲ نفر در خصوص مهریه در زندان به سر می‌برند.

مجید صیادی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص عملکرد ستاد دیه چهارمحال و بختیاری در نیمه نخست سال جاری، اظهار کرد: ستاد دیه استان از ابتدای سال جاری تا ۱۱ مهرماه ۷۷ زندانی جرائم غیر عمد را از زندان آزاد کرده که ۴۹ نفر مالی و ۲۷ نفر مهریه و یک نفر نیز دیه کارگاهی بوده‌اند.

جمعاً ۱۰۸ نفر در نیمه نخست سال از زندان آزاد شدند

مدیر ستاد دیه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طی این مدت زندانیان با پرداخت وجه و گرفتن گذشت شاکی آزاد شدند، افزود: ۳۱ نفر نیز با انجام فعالیت‌های مددکاری و مشاوره قضایی از زندان آزاد شدند که جمعاً ۱۰۸ نفر در نیمه نخست سال از زندان آزاد شدند.

وی گفت: در صورت نیاز ارجاع پرونده به کمیته ویژه زندانیان ستاد دیه کشور و کسب موافقت لازم، در صورت واجد شرایط بودن فرد، کمک‌هایی در قالب تسهیلات بدون بهره بلندمدت و کمک‌های بلاعوض به مددجو اختصاص داده می‌شود تا با واریز به حساب شاکی در دادگستری آزادی مددجو محقق شود.

وی با بیان اینکه مبلغ کل بدهی ۷۷ زندانی آزاد شده بالغ بر ۱۴۹ میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان بوده است، تصریح کرد: برای آزادی آن‌ها جلسات حل اختلاف برگزار شده و موفق شدیم حدود ۱۰ میلیارد تومان را از شکات گذشت اخذ کنیم.

صیادی بیان کرد: مابقی بدهی نیز از طریق اعسار و آورده مددجو بوده و بخشی نیز به صورت بلاعوض به زندانیان پرداخت شده که ۹ میلیارد و ۴۶۸ میلیون تومان از اعتبارات ستاد دیه استان تهیه شد.

وی تصریح کرد: مبلغ دو میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان نیز به صورت تسهیلات و وام‌های بلندمدت بدون بهره از طریق بانک‌های عامل در اختیار زندانیان قرار داده شد.

۱۱۵ نفر زندانی در چهارمحال و بختیاری چشم انتظار کمک‌های مردمی

۲۲ زندانی مهریه در چهارمحال و بختیاری

صیادی توضیح داد: ۱۱۵ نفر زندانی در استان چشم انتظار کمک‌های مردمی بوده که ۹۳ نفر مالی و ۲۲ نفر در خصوص مهریه در زندان هستند.

وی با بیان اینکه ستاد دیه پرونده‌های زندانیان را مدیریت می‌کند و این گونه نیست که بدهی زندانیان با هر مبلغی را پرداخت کند، گفت: برای پرداخت بدهی مددجویان به شرط مثبت بودن نتیجه تحقیقات میدانی و محلی، بازدید از منزل و مطلع شدن از وضعیت زندگی، دارایی مددجو و میزان همراهی خانواده و علل اصلی بدهی به سراغ شاکی پرونده رفته و تا جایی که امکان داشته باشد از شاکی درخواست گذشت می‌شود.

صیادی عنوان کرد: زندانیان مالی برای اینکه بتوانند از کمک ستاد دیه استفاده کنند باید دارای شرایطی باشند به عنوان مثال پرونده کیفری، سوابق مجرمانه و اعتیاد نداشته باشند.

مدیر ستاد دیه چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: همچنین با قبول اعسار مددجو در مراجع قضایی، در صورتی که مشخص شود زندانی توان تامین بخشی از بدهی خود را دارد  از او درخواست می‌شود تا با آورده‌ خود زمینه‌ساز پرداخت دیون طلبکاران باشد.

صیادی از عموم مردم استان درخواست کرد تا با اختصاص هدایا و نذورات خود به هر میزان ممکن، جزو خیرین و زمینه‌سازان این خیر ماندگار باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha