• یکشنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1403071511449
  • خبرنگار : 71603

بحران خوابگاه در آلمان؛

دانشجویانی که شب را در کیسه خواب می‌گذرانند!

دانشجویانی که شب را در کیسه خواب می‌گذرانند!

بررسی سالیانه در مراکز آماری آلمان نشان می‌دهد که بحران مسکن دانشجویان در این کشور در حال بدتر شدن است.

به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتی نیوز، بحران مسکن دانشجویان در آلمان اکنون به ابعاد چشمگیری رسیده است، به طوری که برخی از دانشجویان شب را در کیسه خواب در سالن‌های ورزشی دانشگاه می‌گذرانند. با توجه به این شرایط، یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که اقدامات بیشتری توسط مسئولان برای این موضوع مورد نیاز است. 

طبق گزارش MLP Studentenwohnreport، که طی آن یک نظرسنجی در مورد مسکن دانشجویی از سال ۲۰۱۹ میلادی توسط مشاوران مالی MLP با مؤسسه اقتصادی آلمان (Institut der Deutschen Wirtschaft یا IW) یک بار در سال انجام می شود، سطح اجاره بها در ۳۸ شهر دانشگاهی آلمان در سال ۲۰۲۳ میلادی مورد بررسی قرار گرفت و نشان داده شد که اجاره بها در مقایسه با سال قبل ۵.۱ درصد افزایش یافته است. 

بیشترین میزان افزایش اجاره بها در برلین (۹.۴ درصد) و پس از آن لایپزیگ (۹.۳ درصد) بوده است. به طور متوسط، یک آپارتمان ۳۰ متری در مونیخ، گران‌ترین شهر دانشگاهی آلمان، اکنون بیش از ۸۰۰ یورو (۸۸۰ دلار آمریکا) در ماه با احتساب گرمایش هزینه دارد.

برای در نظر گرفتن این موضوع، حداکثر حمایت از دانشجویان از طریق طرح کمک‌های مالی و وام فدرال (BAföG) از ۹۳۴ یورو به ۹۹۲ یورو در ماه افزایش می‌یابد و نرخ ثابت برای پوشش هزینه‌های مسکن برای دانشجویانی که خارج از خانه  خود زندگی می‌کنند شامل می‌شود. پرداخت های ماهانه BAföG قرار است از ۳۶۰ یورو به ۳۸۰ یورو افزایش یابد.

دانشجویان واجد شرایط حمایت فقط می‌توانند یک آپارتمان ۱۵ متری در مونیخ بخرند. آنها فقط یک آپارتمان معقول و مقرون به صرفه با گرمایش در دو شهر کمنیتس و ماگدبورگ، هر دو در شرق آلمان پیدا می کنند.

گزارش Studentenwohn اشاره می‌کند که بازار مسکن برای دانشجویان در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲ میلادی گاها، بیش از ۲۰ درصد کاهش یافته است.

این در حالی است که حمایت دولتی نمی‌تواند با هزینه‌های فزاینده و سریع دانشجویان همگام شود و به هر حال تنها بخش کوچکی از دانشجویان واجد شرایط حمایت هستند. بنابراین، هم به دلایل اجتماعی و هم به دلایل اقتصادی، انگیزه‌های بیشتری برای ساخت و ساز مسکن ضروری است.

علاوه بر این، گزارش Studentenwohn به تأثیر بالقوه بحران مسکن بر کمبود قابل توجه نیروی کار ماهر در آلمان اشاره دارد.

این گزارش نشان می‌دهد که جذب دانشجویان بین‌المللی که تعداد آنها در دانشگاه‌های آلمان بین ترم‌های زمستانی ۲۰۱۲-۲۰۱۳ تا ۲۰۲۲-۲۳ تقریباً دو برابر شده است، حداقل بخشی از راه‌حل است، به ویژه با توجه به اینکه سهم نامتناسبی از این دانشجویان وجود دارد. 

در این میان، چالش های جمعیتی و رقابت بین المللی در میان کارکنان ماهر در حال افزایش است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha