• شنبه / ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1403071410924
  • خبرنگار : 71974

معاون پژوهشی و آموزشی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی:

میزان سرطان سینه در ایران مانند سایر نقاط جهان در حال افزایش است

میزان سرطان سینه در ایران مانند سایر نقاط جهان در حال افزایش است

معاون پژوهشی و آموزشی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی گفت: سال گذشته میزان بروز این بیماری ۱۳ هزار بود که امسال به ۱۶ هزار نفر در سال رسیده است، بعضا در فضای مجازی گفته می‌شود که در ایران سونامی سرطان پستان دارد که اطلاعات دقیقی نیست؛ بلکه این بیماری  مانند سایر کشورهای جهان در حال افزایش است.

به گزارش ایسنا، آسیه الفت بخش، معاون پژوهشی و آموزشی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی در نشست خبری ششمین پویش سراسری سرطان اظهار کرد: نامگذاری یک ماه به عنوان ماه آگاهی بخش در موردسرطان پستان نشان از اهمیت ویژه آن دارد به طوری که شایع ترین نوع سرطان در میان زنان است.

وی با اشاره به افزایش موارد ابتلا به بیماری سرطان سینه بیان کرد: سال گذشته میزان بروز این بیماری  ۱۳ هزار بود که امسال به ۱۶ هزار نفر در سال رسیده است، بعضا در فضای مجازی  گفته می شود که در ایران سونامی سرطان پستان دارد که اطلاعات دقیقی نیست بلکه این بیماری  مانند سایر کشورهای جهان در حال افزایش است.

معاون پژوهشی و آموزشی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی بیان کرد: پژوهشکده سرطان معتمد ربع قرن در این خصوص فعالیت می کند، در پژوهشکده معتمد همه خدمات مربوط به درمان در همه سطوح ارائه می شود که در نوع خود بی‌نظیر است. در بحث راه اندازی پویش پژوهشکده معتمد به دنبال ایجاد آگاهی در خصوص این بیماری است.

وی با بین اینکه این پویش از ۲۱ مهرماه تا ۱۰ آبان در تهران اجرا می شود ادامه داد: برنامه ریزی‌های لازم برای اجرای بهتر این پویش از ماه قبل آغاز شده است، شهرداری مناطق ۱۶ ، ۱۰ ۱۳، ۲۲، ۴، ۱۴، ۶  و ۱۹  اعلام آمادگی کردند تا با اختیار قرار دادن فرهنگسرا که برای معاینه رایگان مورد استفاده قرار گیرند.

وی افزود: از آنجا که میزان ابتلا مردان به بیماری سرطان سینه کم است،‌ در این پویش غربالگری برای زنان انجام خواهد شد.

معاون پژوهشی پژوهشکده سرطان معتمد گفت: بانوان می توانند با شماره تلفن های ۸۸۷۹۱۲۰۷ و ۸۸۶۴۱۳۹۸ تماس گرفته و برای معاینه و غربالگری رایگان سرطان سینه نوبت گرفته و اقدام کنند.

الفت بخش اظهار کرد: از ۱۰۰ زن مبتلا به سرطان سینه یک نفر مرد نیز به این نوع سرطان مبتلا می شود. درحال حاضر ماموگرافی غربالگری سرطان از ۴۰ سالگی به بعد باید انجام شود.

معاون پژوهشی و آموزشی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی با بیان اینکه هدف ما از راه اندازی این پویش آگاه سازی مردم نسبت به سرطان است. امسال ۸ منطقه شهرداری اعلام همکاری کردند،‌ گفت: در فرهنگ سراها برنامه هایی را اجرا می کنند تا بانوان برای معاینه مراجعه کنند. البته در هفته اول پویش در مرکز سرطان معتمد رایگان غربالگری می شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha