• شنبه / ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 1403071410901
  • منبع : سازمان حفاظت محیط زیست

یک انتصاب دیگر در سازمان حفاظت محیط زیست

یک انتصاب دیگر در سازمان حفاظت محیط زیست

آرمان خورسند به عنوان سرپرست جدید مرکز امور بین‌الملل و کنوانسیون‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست منصوب شد.

به گزارش ایسنا، آرمان خورسند با حکم شینا انصاری به عنوان سرپرست جدید مرکز امور بین‌الملل و کنوانسیون‌های سازمان حفاظت محیط‌ زیست منصوب شد.

در این حکم آمده است: نظر به شایستگی‌های عمومی و تخصصی و تجربه‌های مدیریتی جناب  عالی، به‌ موجب این حکم به سمت سرپرست مرکز امور بین‌الملل و کنوانسیون‌های سازمان حفاظت محیط زیست منصوب می‌شوید. انتظار می‌رود ضمن پایبندی به گفتمان دولت چهاردهم، رعایت اصولی چون توافق‌سازی، تخصص‌گرایی، شفافیت و پیشگیری از تعارض منافع و پیشگیری از فساد را در طول دوره مسئولیت‌تان مورد توجه قرار دهید.

همچنین لازم است به منظور انسجام‌بخشی به فعالیت‌ها بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست، تکالیف برنامه هفتم توسعه کشور و سایر قوانین و اسناد بالادستی برنامه عملیاتی این حوزه را در سریع‌ترین زمان ممکن تهیه و ارایه کنید.

توجه به‌محورهایی چون تهیه شیوه‌نامه انتظام بخشی اعزام همکاران به سفرهای خارجی و مستندسازی و انتقال نتایج آن به همکاران سازمان، تعیین‌تکلیف برنامه اجرایی یادداشت‌های تفاهم همکاری سازمان با کشورها و نهادهای بین‌المللی، تدوین برنامه بهبود همکاری‌های بین المللی، برنامه‌ریزی دقیق برای استفاده از ظرفیت کنوانسیون های بین المللی، توجه به توان‌افزایی بدنه کارشناسی، جانشین‌پروری و استفاده از ظرفیت‌های تخصصی همکاران سازمان در برنامه عملیاتی آن معاونت مورد انتظار است.

از درگاه خداوند متعال برای شما موفقیت و بهروزی آرزومندم.»

امید حاجتی - سرپرست معاونت توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست - در مراسم تکریم و معارفه رییس مرکز امور بین الملل و کنوانسیون های سازمان حفاظت محیط زیست اظهارکرد: مشکلات محیط زیست قابلیت محدود شدن به جغرافیای خاصی را ندارد و لازم است سازمان حفاظت محیط‌ زیست در مجامع بین‌المللی حضور پررنگ‌تر و موثرتری داشته باشد.

وی افزود: مسائل محیط زیستی که با کشورهای همسایه و منطقه داریم باید با سیاستگذاری و اقدام سنجیده حل شود و موفقیت دفتر بین الملل در حل این مسائل اثر مستقیم بر کیفیت محیط زیست کشور خواهد گذاشت.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: فرونشست، حق‌آبه‌های زیست‌محیطی و گردوغبار موضوعاتی هستند که باید با برنامه و در سطح بین‌الملل به‌صورت جدی دنبال شوند و برای تحقق این امر لازم است زیان‌های اقتصادی این معضلات اندازه‌گیری شود.

آرمان خورسند نیز در این مراسم با اشاره به اینکه موضوعات محیط زیستی از جمله مسائلی است که روز به روز اهمیت آن بیشتر نمایان‌تر می‌شود، تاکید کرد: باید توجه کنیم که مشکلات و معضلات محیط‌ زیستی مرزهای سیاسی و جغرافیایی را به رسمیت نمی‌شناسد و زمانی‌که پدیده های طبیعی رخ می‌دهد زندگی همه انسانها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: مسائل محیط زیستی در حوزه بین الملل تمرکز بر موضوعاتی دارد که ابعاد مختلف زندگی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و با توجه به اهمیت راهبردی و ذات چند وجهی این مسائل نمی‌شود با نگاه تک‌بعدی به آن‌ها نگاه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست خورسند تصریح کرد: برای پیشبرد فعالیت‌ها کار بین بخشی را در این حوزه تقویت خواهیم کرد و امیدواریم سایر دستگاه‌ها و نهادهای ناظر و بالادستی نیز در این زمینه به ما کمک کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha