• شنبه / ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403071410759
  • منبع : نمایندگی مازندران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران خبرداد

برخورداری ۲۵ هزار نفر از آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران طی ۶ ماه گذشته

برخورداری ۲۵ هزار نفر از آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران طی ۶ ماه گذشته

ایسنا/مازندران مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران از ارائه آموزش‌های فنی و حرفه ای برای ۲۵ هزار و ۷۸۹ نفر مهارت آموز در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای استان در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد.

سید حسین درویشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در راستای حمایت از بخش خصوصی و ارائه خدمات آموزشی مهارت محور در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری، ۲۵ هزار و ۷۸۹ آموزشگاه با ثبت کارآموز در پورتال سازمان دارای فعالیت آموزشی بوده‌اند، که از این تعداد ۱۹ هزار و ۱۹۸ نفر بانوان و ۶۵۹۱ نفر آقایان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران بیان کرد: در مدت زمان یادشده ۴ میلیون و ۲۱۷ هزار و ۸۸۲ نفر ساعت آموزش به مخاطبین ارائه شده که از این میزان آموزش ۷۵ درصد برای ۳میلیون و ۲۸ هزار و ۹۲۴ نفرساعت از بانوان و ۲۵درصد برای ۱میلیون و ۱۸۸ هزار و ۹۵۸ نفر ساعت از آقایان اجرای آموزش صورت پذیرفته است.

درویشی در ادامه از ۲۹۳۰ دارای مجوز آموزشگاه آزاد، ۱۵۸۹آموزشگاه فعال از ارائه خدمات آموزشی مازندران با حضور ۶هزار و ۵۳ نفر مربی فعال در حوزه آموزشگاه‌های آزاد خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۵۸۷نفر مربی مرد و ۴ هزار و ۴۶۶ نفر مربی خانم هستند.

به گفته درویشی، در سال جاری فعالیت آموزشی مربیان فعال از رشد ۷۰درصدی که در مقایسه با شش ماهه ابتدای سال قبل  برخوردار بوده است.

این مسئول تصریح کرد: بررسی‌های به عمل آمده نشان می‌دهد که ۶۰درصد از حجم آموزش‌ها در خوشه خدمات، ۲۳ درصد در خوشه صنعت ، ۱۱ درصد در خوشه فرهنگ و هنر و مابقی در خوشه کشاورزی صورت پذیرفته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: ۱۸.۵ درصد از حجم آموزش‌ها بر مبنای نفر ساعت در رشته مراقبت و زیبایی، ۱۷ درصد در رشته صنایع پوشاک و حدود ۹درصد در رشته فناوری اطلاعات ارائه شده و۵۶ درصد مابقی آموزش‌ها در ۴۸ گروه آموزشی دیگر اجرایی شده است.

به گفته درویشی گروه آموزشی حوزه خدمات و سیاستگذاری مبنی بر تنوع‌بخشی آموزش‌های مهارتی در همه گروه‌های آموزشی با مشارکت بخش خصوصی است، که نشان از تمایل آموزش به ارائه استانداردهای شایستگی محور و تخصصی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha