• شنبه / ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403071410750
  • خبرنگار : 50037

۹۷ روستای ‌کبودراهنگ بهسازی و آسفالت می‌شود

۹۷ روستای ‌کبودراهنگ  بهسازی و آسفالت می‌شود

ایسنا/همدان نماینده مردم بهار و کبودراهنگ از آسفالت و بهسازی امسال ۹۷ روستای شهرستان کبودراهنگ خبر داد.

فتح‌الله توسلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در طول تاریخ شهرستان آسفالت ۹۷ روستا در طی یکسال اقدامی بی‌سابقه بوده که این اقدام بزرگ در شهرستان در دست اجراست و تاکنون در این راستا توسط بنیاد مسکن اعتباری افزون‌بر ۱۲۰ میلیارد تومان کار انجام شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در بازنگری طرح هادی برخی روستاهای شهرستان کبودراهنگ تاخیر وجود دارد، افزود: بازنگری در طرح هادی این روستاهای کبودراهنگ امری ضروری برای توسعه و آبادانی بوده که این وضعیت باید ساماندهی شود.

توسلی همچنین یادآور شد: برخی از دهیاری‌های کبودراهنگ اعتبارات ناچیزی دارند که این اعتبارات قابل مقایسه با سایر نقاط کشور نیست و این موضوع نیز باید ساماندهی شود چرا که محرومیت‌زدایی با این اعتبارات امکان‌پذیر نخواهد بود.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در ادامه با اشاره به اینکه در موضوع آب شرب با مشکلاتی مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: تغییر اقلیم شرایط کشور را کاملا متحول کرده و کمبود منابع آبی داریم، به‌طوری‌که کبودراهنگ شهرستان فوق ممنوعه است، سفره‌های زیرزمینی خشک شده و نیروگاه نیز با ایجاد چندین فروچاله به نوعی آب منطقه را خشک کرده است.

وی با تاکید بر ضرورت مدیریت مصرف آب، بیان کرد: کشت‌های بی‌رویه برخی محصولات بدون مدیریت، منطقه را به بحران تبدیل کرده که در این راستا مدیریت آب و نیز جلوگیری از کشت دوم امری ضروری است.

توسلی همچنین با اشاره به حوزه زیرساختی  در کبودراهنگ  افزود: در حوزه راه اقدامات خوبی در این شهرستان در حال انجام بوده و برای این حوزه اعتباری افزون‌بر ۳۵۰ میلیارد تومان  اختصاص داده شده که در محورهای مواصلاتی کارهای اساسی در حال انجام است.

وی در رابطه با موضوع مطالبات گندمکاران هم خاطرنشان کرد: تأخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران می‌تواند مشکلات اقتصادی جدی برای آن‌ها ایجاد کند و انگیزه تولید را کاهش دهد که این مهم جزو اصلی‌ترین مباحثی بوده که با وزیر جهاد کشاورزی و وزیر اقتصاد مطرح کرده‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha