• پنجشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۲۹
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1403071209886
  • خبرنگار : 71134

بسته خبری علم و فناوری

تحویل غذای سفارشی با پهپاد/ابداع پارچه سازگار با نیازهای دمایی کاربر

تحویل غذای سفارشی با پهپاد/ابداع پارچه سازگار با نیازهای دمایی کاربر

دنیای علم و فناوری امروز شاهد اخبار گوناگونی بود که در این بسته خبری به طور خلاصه به مرور آنها می‌پردازیم.

به گزارش ایسنا، امروز پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ دنیای علم و فناوری در ایران و جهان شاهد اخبار مختلفی بود که در این بسته خبری به طور خلاصه آنها را از نظر می‌گذرانیم.

گفتنی است که شما مخاطبان گرامی می‌توانید با کلیک بر روی هر یک از تیترها که به رنگ آبی درآمده‌اند، به محتوای خبر مورد نظر خود دسترسی داشته باشید.

ابداع پارچه‌ای که دمایش به دلخواه کاربر تغییر می‌کند

یک پارچه الهام گرفته از خواص چشمگیر تغییر رنگ پوست ماهی مرکب با نیازهای دمایی کاربر سازگار می‌شود.

پایش شرایط گلخانه‌ها و سالن‌های کشت بافت با سیستم هوشمند بی‌سیم

محققان یکی از شرکت‌های فناور سامانه‌ای را برای پایش گلخانه‌ها، سالن‌های کشت بافت و سوله‌های پرورش قارچ مبتنی بر هوش مصنوعی عرضه کردند که به صورت وایرلس طراحی شده و کاربرد آن نیازی به سیم‌کشی ندارد.

بررسی نقش فناوری‌های پیشرفته در ارتقای سلامت

اولین رویداد ملی نقش فناوری های نوین در ارتقاء سلامت با محوریت سالمندان و جانبازان به منظور شناخت و حل مسائل مرتبط با حوزه سالمندی و ناتوانی با دو حوزه فناوری ها و رویکردها و همچنین پیشگیری و درمان با حضور فعالان فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد.

تجهیزات علمی کاوشگر ناسا برای نجات جان آن خاموش شدند

مهندسان ناسا تجهیزات علمی پلاسما را در کاوشگر «وویجر ۲»(Voyager 2) به دلیل کاهش تدریجی منبع تغذیه الکتریکی آن خاموش کردند.

برگزیدگان جایزه نوآوری اجتماعی معرفی می‌شوند

برگزیدگان نهایی اولین دوره اعطای جایزه نوآوری اجتماعی (جانا)، روز شنبه چهاردهم مهرماه در تالار وحدت معرفی خواهند شد.

این جایزه اهدافی چون گفتمان‌سازی و ترویج مدل‌های موفق نوآوری اجتماعی، معرفی قهرمانان و اثرگذاران اجتماعی کشور، تقویت زنجیره استعدادیابی و تقویت استخر استعداد حوزه نوآوری اجتماعی را دنبال می‌کند.

پژوهشگران برتر علوم پایه معرفی شدند

 امروز و در نشست «جایگاه علوم پایه در بنیاد ملی علم ایران» که به منظور بزرگداشت روز ملی علوم پایه (بزرگداشت ابوریحان بیرونی) از سوی بنیاد علم ایران در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، از اساتید و پژوهشگران برتر کارگروه علوم پایه و علوم زیستی تقدیر شد.

پیشنهادات محقق دانشگاهی برای توسعه علوم پایه در بنیاد علم

به اعتقاد استاد دانشگاه تهران، بنیاد ملی علم ایران در دیپلماسی علمی تنها نباید به حضور محققان کشور در همایش‌های بین المللی اکتفا کند بلکه باید شرایط را برای حضور دانشمندان جهان در کشور فراهم کند و در این زمینه باید در بخش‌هایی چون صدور ویزا و پذیرایی تسهیل گری کنیم.

از این پس غذاها با همکاری پهپادها و ربات‌ها تحویل داده می‌شوند

ربات تحویل دهنده غذا را از رستوران دریافت می‌کند، آن را در یک نقطه مخصوص به پهپاد تحویل می‌دهد و سپس پهپاد آن را به مشتری تحویل می‌دهد.

دانشگاه‌ها با اعتبار ۵۵همتی معجزه می‌کنند!

معاون پژوهشی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری گفت: هیچ دانشگاهی در جهان جزو ۱۰۰ دانشگاه برتر قرار نمی گیرد مگر آنکه سرمایه گذاری یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری کرده باشد، اما رتبه ما و بودجه هایی که در اختیار ما است نشان می‌دهد که محققان این حوزه معجزه می کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha