• پنجشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403071209772
  • خبرنگار : 71588

وزیر خارجه لبنان: آمریکا گفت اسرائیل با آتش‌بس موافقت کرده اما به بیروت حمله کرد

وزیر خارجه لبنان: آمریکا گفت اسرائیل با آتش‌بس موافقت کرده اما به بیروت حمله کرد

وزیر امور خارجه لبنان گفت با وجود اینکه این کشور و رژیم صهیونیستی با آتش‌بس موقت ۲۱ روزه موافقت کرده بودند، اما نتانیاهو اقدامات تروریستی خود را ادامه داد.

به گزارش ایسنا، «عبدالله بوحبیب» وزیر امور خارجه لبنان گفت آتش‌بس موقت ۲۱ روزه که از سوی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی او و سایر متحدانش در جریان مجمع عمومی سازمان ملل درخواست شده بود، با پذیرش این کشور همراه شد.

بوحبیب در مصاحبه‌ای که چهارشنبه پخش شد، به «کریستین امانپور» مجری و کارشناس در شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: «او [سید حسن نصرالله] موافقت کرد. او موافقت خود را اعلام کرد.»

وزیر خارجه لبنان ادامه داد: «ما کاملا موافقت کردیم. لبنان با آتش‌بس موافقت کرد، اما با حزب‌الله مشورت کرد. نبیه بری، رئیس مجلس لبنان با حزب‌الله مشورت کرد و ما به آمریکایی‌ها و فرانسوی‌ها اطلاع دادیم که چه اتفاقی افتاده است و آن‌ها به ما گفتند که بنیامین نتانیاهو (نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) هم با بیانیه‌ای که هر ۲ رئیس‌جمهور (بایدن و ماکرون) صادر کردند، موافقت کرده است.»

وزیر خارجه لبنان همچنین خاطرنشان کرد قرار بود «آموس هوکشتاین» فرستاده ویژه آمریکا به بیروت به منظور انجام مذاکره درخصوص حصول توافق آتش‌بس عازم لبنان شود.

بوحبیب گفت پس از کسب اطلاع از توافق نتانیاهو و حزب‌الله و یک روز پس از اعلام این موضوع، رژیم صهیونیستی اقدام به هدف قرار دادن مقر حزب‌الله در ضاحیه جنوبی بیروت و ترور سید حسن نصرالله کرد.

عبدالله بو حبیب وزیر امور خارجه لبنان تایید کرد که پس از نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به آمریکا بازگشته است تا به دستور دولت لبنان به کار در زمینه صلح ادامه دهد.

او به سی ان ان گفت: دعا می کنم که نوعی صلح بیاید، و من روی آن کار می کنم، از سوی دولتم به من دستور داده شده که روی صلح کار کنم. به همین دلیل است که از کشور خارج می‌شوم.

بو حبیب تاکید کرد تهاجم زمینی اسرائیل به کشورش، چه محدود و چه غیر محدود، نقض قوانین بین المللی است.

نتانیاهو هفته گذشته درحالی‌که برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده بود، از آنجا دستور ترور سید حسن نصرالله را صادر کرد.

نتانیاهو پیش از این و در جریان مذاکرات درباره آتش‌بس غزه، بارها با سنگ‌اندازی در مسیر مذاکرات، تلاش‌ها برای آتش‌بس را به شکست کشاند.

از ۲۳ سپتامبر، رژیم صهیونیستی خشونت‌آمیزترین و گسترده‌ترین حمله را به لبنان از آغاز رویارویی با حزب‌الله در حدود یک سال پیش آغاز کرده است که براساس گزارش مقامات لبنانی، منجر به شهادت بیش از ۱۱۰۰ نفر از جمله کودکان و زنان و زخمی شدن بیش از ۳۰۰۰ نفر شده است و علاوه بر این، بیش از ۱.۲ میلیون آواره بر جای گذاشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha