• پنجشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403071209769
  • خبرنگار : 50184

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی:

هزینه‌ درمان قهرمانان و مدال‌آوران ورزشی رایگان است

هزینه‌ درمان قهرمانان و مدال‌آوران ورزشی رایگان است

ایسنا/کرمانشاه به گفته رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی، هزینه‌ درمان قهرمانان و مدال آوران ورزشی در این فدراسیون کاملا رایگان است.

غلامرضا نوروزی، امروز(۱۲ مهر) در مجمع سالیانه هیات پزشکی ورزشی استان کرمانشاه، با بیان اینکه فدراسیون پزشکی ورزشی وظیفه سنگینی در قبال جامعه ورزش دارد، اظهار کرد: تمام تلاش ما ارائه خدمات مناسب به این جامعه است تا ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمان زمانی که مصدوم می‌شوند، هیچ دغدغه‌ای نداشته باشند، چراکه ما پناهگاه آنها هستیم و به آنها کمک می‌کنیم. 

نایب رئیس کمیته ملی المپیک گفت: هزینه درمان ورزشکاران مدال آور، قهرمانان و ملی پوش رایگان است و وقتی فدراسیون‌های مربوطه  آنها را به ما معرفی می‌کنند، هزینه‌های درمان آنها را پرداخت می‌کنیم. 

وی افزود: از طرفی تلاش ما برای توسعه ورزش در جامعه است، چرا که در بحث سلامت همگانی نگرانی‌هایی در خصوص افزایش بیماری‌های غیرواگیر مانند فشار خون و  دیایت داریم که ناشی از کم تحرکی است. 

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی تصریح کرد: ورزش هم می‌تواند مانع از بروز این بیماری‌ها باشد و هم اینکه به درمان آنها کمک کند. بعلاوه ورزش می‌تواند در افزایش شور و نشاط در جامعه و سلامتی روحی و روانی مردم نیز نقش موثری ایفا کند. 

نوروزی یکی از راهکارهای ترغیب مردم به سمت ورزش را ورزشکار بودن خود مدیران ورزشی عنوان کرد و گفت: اگر یک مدیر ورزشی خودش ورزشکار نباشد، هر میزان که مردم را برای ورزش کردن ترغیب کند، بی فایده خواهد بود، بنابراین کسی باید مدیر ورزشی باشد که از ورزش شناخت داشته باشد. 

وی در ادامه به مشکل مصرف مکمل‌ها و مواد نیروزا بین ورزشکاران اشاره کرد و گفت: متاسفانه گاها برخی از مربیان ورزشی، ورزشکاران خود را به مصرف مواد نیروزا ترغیب می‌کنند که در این راستا در دوره‌های دانش افزایی که برای آنها برگزار می‌شود، خطرات مصرف این مواد برای ورزشکاران را باید به آنها گوشزد کرد. 

دبیرکل ستاد مبارزه ملی با دوپینگ تاکید کرد: همچنین با توجه به اینکه ستاد نظارت بر باشگاه‌های ورزشی فعال است، ادارات کل ورزش و جوانان باید از تمدید مجوز باشگاه‌هایی که در آن مواد نیروزا عرضه می‌شود و یا به ورزشکاران توصیه می‌شود، خودداری کنند. 

وی ادامه داد: گاها در میان برخی از پزشکان نیز مشاهده می‌شوند که کار اصلی خود را رها کرده‌اند و به تجویز مواد نیروزا به جوانان می‌پردازند، بدون اینکه از عوارض سختی مانند نازایی و یا از کار افتادن کبد برای این جوانان بگویند. 

نوروزی یادآور شد: هدف اصلی ما داشتن یک جامعه ورزشی پاک است و در این زمینه نظارت‌ها، کنترل، آموزش و آزمایش را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم. 

وی در ادامه با ابراز رضایت از عملکرد هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه، گفت: این هیات فعالیت‌ها و اقدامات خوبی را در حوزه‌های آموزش، درمان و ... انجام داده و سال گذشته نیز موفق به کسب رتبه سوم کشور شده که جای تقدیر و قدردانی دارد. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha