• پنجشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403071209725
  • خبرنگار : 50212

ساخت نردبان ۶۰ متری آتش نشانی در استان مرکزی

ساخت نردبان ۶۰ متری آتش نشانی در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: ساخت نردبان ۶۰ متری آتش نشانی تولید داخل در استان مرکزی طراحی شده و بزودی در مدار تولید قرار می‌گیرد که مورد تایید سازمان شهرداری های کشور است.

فرزاد مخلص الائمه پنجشنبه ۱۲ مهرماه ۱۴۰۳ در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های مدیریت شهری ساوه اظهار کرد: خدمات شهری، ایمنی شهروندان و خدمات رفاهی از سیاست های مهم وزارت کشور است که از طریق شهرداری های سراسر کشور پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری ساوه در تامین زیرساخت‌های مورد نیاز شهروندان و فراهم کردن فضاهای تفرجگاهی و رفاهی پیشگام است، اظهار کرد: در سفر به ساوه ضمن بازدید از پروژه های مهم شهری چندین پروژه نیز افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت و عملیات اجرایی چند طرح مهم دیگر آغاز شد.

استاندار مرکزی به افتتاح ایستگاه شماره ۵ آتش‌نشانی شهرداری‌ ساوه با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان با تجهیزات مدرن اشاره کرد و افزود: یکی از بزرگترین نردبان های آتش نشانی استان مرکزی به طول ۵۶ متر هم در این ایستگاه رونمایی شد و عملیات اجرایی احداث یک پارک بانوان دیگر در نقاط حاشیه ای شهر ساوه آغاز شد. اجرای خط کنارگذر شرقی شهر ساوه نیز با ارزش بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان در دست اجراست که تا قبل از پایان سال‌جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی گفت: ساخت نردبان ۶۰ متری آتش نشانی تولید داخل در استان مرکزی طراحی شده و بزودی در مدار تولید قرار می‌گیرد که مورد تایید سازمان شهرداری های کشور است و با دستور وزیر کشور شهرداری های سراسر کشور این نردبان را از تولید استان مرکزی خریداری خواهند کرد.

مخلص الائمه در ادامه به برخی اقدامات دولت در استان مرکزی اشاره کرد و گفت: بودجه عمرانی استان نسبت به سنوات قبل ۱۰ برابر شده است به طوری که که در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ مجموعا بالغ بر ۱۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه در حوزه های زیرساختی سلامت، محورهای مواصلاتی، ورزش، حوزه فرهنگی و ... هزینه شده است و به همین میزان اعتبار هم در حوزه شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان از محل مالیات بر ارزش افزوده هزینه شده است.

وی گفت: بودجه عمرانی هزینه شده در استان طی دو سال گذشته ۱۰ برابر سنوات گذشته است که شتاب در اجرای پروژه‌ها و اتمام طرح های نیمه تمام و ناتمام را در پی داشته است.

استاندار مرکزی افزود: در حوزه راه‌های بین شهری و محورهای مواصلاتی نیز راهداری و راهسازی تقریبا معادل ۱۰ الی ۱۲ سال گذشته اعتبار هزینه کرده است. در حوزه درون شهری نیز پروژه های بزرگ سنواتی نظیر کنارگذر شرقی ساوه که مدت زیادی است عملیات اجرایی آن آغاز شده بود شتاب گرفته که دومین پروژه عمرانی مدیریت شهری تاریخ استان بعداز میدان امام خمینی (ره) اراک است و در مجموع، روند توسعه پرشتاب و البته با گذشته کاملا غیرقابل مقایسه است.

استاندار مرکزی در ادامه با اشاره به حمله موشکی به رژیم صهیونیستی و قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران که موجب غرور و عزت ملت ایران است، گفت: در شهریورماه سال ۱۳۲۰ در مقاطع مختلف کشور ایران از نقاط مختلف مورد هجوم قرار گرفت و نهایتا ایران به اشغال درآمد و رژیم منحوس پهلوی نتوانست در برابر این تجاوز مقاومت کند.

وی افزود: اما امروز قدرت بازدارندگی نظام اسلامی که محصول دوران هشت سال دفاع مقدس است موجب شده که در برابر زورگویان و مستکبران عالم ایستادگی کنیم و نیروهای مسلح، اجازه تعرض به این کشور را نمی‌دهند.

شهردار ساوه نیز گفت: در جریان سفر استاندار مرکزی به ساوه پروژه های شاخص عمرانی نظیر ایستگاه شماره ۵ آتش نشانی ساوه با تجهیزات کامل به عنوان بزرگترین ایستگاه آتش نشانی شهر ساوه، نردبان ۵۶ متری آتش نشانی بوستان انار، افتتاح و کلنگ زنی پارک بانوان با اعتبار بالغی بر هزار میلیارد تومان انجام شد.

رضا مصباحی افزود: احداث کنارگذر شرقی ساوه به عنوان بزرگترین پروژه عمرانی تاریخ این شهر که مطالبه جدی شهروندان است در حال تکمیل شدن است و نردبان ۵۶ متری آتش نشانی ساوه نخستین نردبان هیدرولیکی است که در استان مرکزی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد تا در ساختمان ها و آپارتمان‌های مرتفع برای ایمنی و امنیت شهروندان بکار گرفته خواهد شد.

شهردار ساوه گفت: کنارگذر شرقی ساوه با عنوان کنارگذر امام علی(ع) تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشته است و با وجود این‌که احداث کنارگذرها وظیفه شهرداری ها نیست اما ‌مدیریت شهری به احداث آن ورود کرده است و به نظر می‌رسد بهره برداری از این کنارگذر همراه با کنارگذر جنوبی بالغ بر۵۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز داشته باشد.

ساخت نردبان ۶۰ متری آتش نشانی در استان مرکزی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha