• پنجشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403071209679
  • خبرنگار : 50046

فرمانده انتظامی استان خبر داد

کاهش ۲۶ درصدی تصادفات فوتی در خراسان شمالی/متلاشی شدن ۱۲ باند سارقان در استان

کاهش ۲۶ درصدی تصادفات فوتی در خراسان شمالی/متلاشی شدن ۱۲ باند سارقان در استان

ایسنا/خراسان شمالی فرمانده انتظامی خراسان شمالی از کاهش ۲۶ درصدی تصادفات فوتی و ۱۸ درصد کاهش جانباختگان بر اثر سوانح تصادف در این استان طی ۶ ماه نخست امسال خبر داد.

سردار سعید مطهری زاده در نشست خبری که ۱۲ مهر ماه تشکیل شد، با اشاره به اینکه امسال برنامه‌ریزی‌های خوبی برای کشف سرقت‌ها داشته‌ایم، اظهار کرد: برای کشف سرقت‌ها و یا جلوگیری از وقوع آن پاسگاه‌ها وکلانتری‌ها تقویت شده و علاوه بر ظرفیت پلیس از شوراها و افراد در روستاها نیز استفاده شده است.

وی گفت: امسال تعداد سرقت های خرد ۲۲ درصد و سرقت‌های مهم ۱۸ درصد کاهش یافته و همچنین میزان کشف سرقت ها نیز ۴۵ درصد افزایش یافته است.

سردار مطهری زاده افزود: میزان کشف سرقت ها طی ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۳ درصد افزایش یافت و خراسان شمالی رتبه نخست کشف سرقت ها را در کشور کسب کرده است.

وی ادامه داد: علاوه بر آن ۱۲ باند سرقت متلاشی شد و بیشتر سارقان در این باندها غیربومی بوده‌اند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه اگر مالخرها اموال سرقتی را خریداری نکنند، میزان وقوع جرم سرقت به شدت کاهش خواهد یافت، بیان کرد: ۶۰ تا ۷۰ مکانی که مالخرها فعالیت می کردند پلمب شده است چراکه مجوز فعالیت نداشته اند.

وی تصریح کرد: به مالخرهایی که دارای مجوز فعالیت داشته اعلام شده است که باید دفتر کار داشته باشند، ساعت فعالیت آن ها مشخص شده است و در تلاش هستیم تا برای فعالیت آن ها مکانی را در خارج از شهر در نظر بگیریم.

سردار مطهری زاده در ارتباط با کشف مواد مخدر نیز گفت: طی امسال ۶۸۵کیلوگرم مواد مخدر کشف شده، ۸۶۶ خرده فروش دستگیر و ۱۱ طرح آرامش نیز برگزار شده است.

وی اظهار کرد: طی این مدت ۲۱۲۹ طرح پاکسازی نقاط آلوده انجام، ۷۰ خودروی حمل مواد مخدر متوقف شد.
این مقام انتظامی با اشاره به وقوع قتل های امسال افزود: ۱۵ فقره قتل امسال در استان اتفاق افتاده  که ۲۰ مورد نیز کشف شده که تعدادی مربوط به سال های گذشته بوده و علت اصلی وقوع آن نزاع و درگیری بوده است.

به گفته وی امسال ۱۳ میلیارد تومان کلاهبرداری انجام شده که پنج میلیارد تومان از آن با پیگیری های انجام شده با صاحب اصلی برگشت خورده است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی ادامه داد: ۱۴۱ اتباع خارجی مجاز در این استان در حال زندگی کردن هستند که ۱۲۱ نفر از آن ها افغانی و مابقی چینی، عراقی و ترکمنستانی هستند.

وی بیان کرد: همچنین در ۶ ماه نخست امسال ۹۱ تبعه افغانی غیرمجاز در این استان دستگیر شدند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha