• پنجشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403071209639
  • خبرنگار : 30114

در یک مجمع پر حاشیه؛

رئیس هیات فوتبال استان کردستان انتخاب شد

رئیس هیات فوتبال استان کردستان انتخاب شد

ایسنا/کردستان مجمع انتخابات هیات فوتبال استان کردستان با حضور نامزدهای ریاست هیات فوتبال و رییس کمیته استانهای فدارسیون در حالی برگزار شد که با حاشیه‌های فراوانی روبرو بود. 

در اسفند ۱۴۰۲ مقرر شده بود که انتخابات هیات فوتبال استان کردستان برگزار شود و پایان کار رضا رحمانی رئیس هیات وقت رقم بخورد ولی این مهم با توجه به بعضی از مشکلاتی که جای بحث داشت از سوی فدراسیون لغو شد.

به گزارش ایسنا، طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال زمانی که ۲ ماه از مجمع گذشته باشد فدراسیون مجبور است در یک فراخوان جدید این انتخابات را برگزار کند.

فراخوان کاندیدای ریاست هیات فوتبال در تابستان ۱۴۰۳ از سوی ورزش و جوانان استان ابلاغ شد و بیش از ۱۰ نفر ثبت نام خود را انجام دادند.

در این میان تعدادی از کاندیداها تایید صلاحیت را کسب نکردند و تنها ۹ نفر در این چرخه رقابت باقی ماندند. هادی کاظمی، بهروز کریمی، ایرج عباس زاده، مهدی ماهتابانی، فردین حبیبی، آرمان اسعدی، رستم باجلانی و آرش زارعی ۹ نامزد تایید شده بودند که برای کرسی هیات فوتبال رقابت داشتند. 

یازدهم مهر ماه از سوی ورزش و جوانان ساعت و مکان برگزاری اطلاع رسانی شد و این مهم پس از یک ساعت تغییر کرد و دوباره پیغامی دیگر صادر شد که حرف و حدیث‌ها و گمانه زنی های را برای مخاطبین ایجاد می کرد. 

در پیام آمده متن دعوتی تغییر و این گونه ارسال شد، با توجه به تغییر محل برگزاری مجمع انتخابات هیات فوتبال استان، لطفاً از طریق تماس با تلفن دبیر هیات جهت حضور در این مجمع اقدام فرمایید. 

نیم ساعت قبل از جلسه طی تماسی مکان و ساعت اعلام و در باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد.

در مجمع هیات فوتبال که قرار بود با ۹ نفر کاندیدا برگزار شود تنها ۴ نفر حضور داشتند و مابقی به دلیل عدم حضور در جلسه انصراف آنها اعلام شد. 

بهروز کریمی که یکی از پیشکسوتان فوتبال استان است اولین کاندیدا بود که از همان اول جلسه را با اعتراض آغاز کرد و در قالب یک بیانیه گفت: این انتخابات مهندسی شده است و رییس فدراسیون، رئیس کمیته استانها، رئیس هیات گذشته محکوم به برگزاری یک انتخاب ناسالم هستند.

کریمی گفت: تخلفات این مجمع را از طریق مراجع ذی صلاح کشوری و بین المللی پیگیری خواهیم کرد.

کریمی که اعتراضات فراوانی به این موضوع داشت در پایان سخنان خود به همراه ایرج عباس زاده دیگر کاندیدای مجمع جلسه را به نشانه اعتراض ترک کردند. 

مهدی ماهتابانی دیگر کاندیدای پست ریاست هیات اعتراض خود را اعلام کرد و به اعضای مجمع گفت: اگر این رویه به همین گونه صورت گیرد فوتبال کردستان به  جایی نمی‌رسد و مهندسی کردن یک مجمع کار مطلوبی نیست. 

آرش زارعی دیگر کاندیدای مجمع که با برنامه علمی جلو آمده بود گفت: برنامه ای علمی تخصصی با همکاری و مشورت افراد تحصیلکرده تدوین شده است که می‌توانیم با کمک یکدیگر فوتبال این دیار را به روزهای روشن برسانیم.

فردین حبیبی که بعد از استعفای رضا رحمانی سرپرستی هیات فوتبال را برعهده داشت یکی دیگر از کاندیدا ها بود که پس یک گزارش اجمالی از فعالیتهای هیات فوتبال کردستان، اظهار کرد: فوتبال کردستان به تنهایی نمی‌تواند رشد کند و باید همه در کنار هم همکاری کنیم.

وی گفت: پیشکسوتان عزیزی که امروزه مخالف هیات هستند باید جلو بیایند و همکاری کنند.

این انتخابات پر حاشیه بدون حضور مدیر کل ورزش و جوانان و سایر معاونین این اداره کل برگزار شد تا شائبه هایی برای صلاحیت این مجمع پیش بیاورد.

آمنه غلام ویسی مدیر کل ورزش و جوانان استان کردستان در خصوص عدم حضورش در این مجمع، گفت: مجمع هیات فوتبال استان با توجه به اینکه اعضای مجمع حضور داشتند کاملا قانونی است.

وی گفت: با توجه به اینکه معترضین زیادی به برگزاری این مجمع بود فدراسیون باید پاسخگوی این افراد باشد و در یک فضای تعاملی و آرام برگزار شود.

مدیر کل ورزش و جوانان گفت: پیشکسوتان و ریش سفیدان در ورزش جایگاه خاصی دارند و باید پاسخگوی اعتراضات این قشر از فوتبال باشیم ولی به دلیل اینکه فدراسیون هیچگونه پاسخگوی به این افراد نداشت تصمیم بر آن شد به دلیل احترام به این افراد که در این مجمع حضور نداشته باشیم.

در این مجمع علی قریشی دبیر هیات نیز اعلام کرد: مدیر کل ورزش و جوانان به ما اعلام کرد که سازمان بازرسی استان گفته اند با توجه به شکایات و اعتراضاتی که از سوی بعضی اهالی فوتبال وجود دارد این مجمع برگزار نشود. 

وی گفت: هیات هم نیز به اداره کل اعلام کرد که اگر نامه ای مکتوب از سوی سازمان بازرسی اعلام شده است لطفا اعلام کنیم که ما طبق آن مجمع را لغو کنیم که این مهم به ما ارجاع داده نشده است.

قریشی با بیان این مهم که سالن کنفرانس ورزش و جوانان را از ما گرفتند گفت: این نامه به ما ارائه نشده است و طبق اساس نامه مجبور بودیم این مجع را در مکان دیگری برگزار کنیم و اگر هم مکانی برای ما پیدا نمی‌شد این مجمع را در پارک برگزار می‌کردیم تا قدرت فوتبال را نشان بدهیم. 

پس از این حواشی انتخابات با ۱۹ نفر اعضا برگزار شد که به دلیل نبود یک برگه تعرفه رای رئیس مجمع نتوانست رای بدهد که این مسئله هم حاشیه دیگر این مجمع بود. 

فردین حبیبی با کسب ۱۶ رای سکان هیات فوتبال کردستان را برعهده گرفت تا بتواند این حواشی را حل کند البته با وضع موجود این مهم کار سختی است. 

طهمورث حیدری رییس کمیته استان های فدراسیون و رییس مجمع انتخابات هیات فوتبال کردستان گفت: در این مجمع بعضی حاشیه ها و بعضی از الفاظ دوستان بکار گرفتند تا با این کار باعث شود خدشه ای به مجمع وارد شود .

وی ضمن اشاره به اینکه فوتبال با هیچ رشته ای ورزشی قابل قیاس نیست، گفت: فوتبال پر طرفدار ترین رشته ورزشی است و اساس نامه خاص خود را دارد که باید از آن پیروی کرد.

حیدری ضمن اشاره به اینکه رییس فدراسیون با توجه به کسالتی که داشتند نتوانستند در این مجمع حضور داشته باشند، گفت: اعضای مجمع طبق اساس نامه و قانونی معرفی شده اند و در این مهم هیچگونه مشکل قانونی وجود ندارند و افرادی که می‌گویند مجمع چینشی انتخاب شده اند جانب انصاف را رعایت کند. 

رئیس کمیته استانها گفت: برای رشد فوتبال باید همه تلاش کنند و ماهم برای توسعه این رشته در کنار استانها هستیم و از درآمدهای حاصله از تیم های لیگ برتری یک و نیم درصد بعنوان کمک به استانها تخصصی داده می شود و از این رقم ۷۵ صدم درصد به استانهای کم برخوردار از جمله کردستان در خصوص حمایت تعلق می‌گیرد. 

وی در پایان در خصوص ورود سازمان بازرسی استان گفت: فدراسیون فوتبال یک سازمان عمومی غیر دولتی است و اساسنامه خاص خود را دارد و طبق این مهم فعالیت ها را جلو می‌برد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha