• چهارشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۲۰:۵۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403071109448
  • خبرنگار : 50181

رییس اتاق بازرگانی استان:

کرمانشاه رتبه هفتم فضای کسب و کار را در کشور دارد

کرمانشاه رتبه هفتم فضای کسب و کار را در کشور دارد

ایسنا/کرمانشاه رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه از بهبود شاخص فضای کسب و کار استان کرمانشاه خبر داد و گفت: در بهار امسال در رتبه هفتم فضای کسب و کار کشور قرار گرفتیم.

رضا سلیم ساسانی در جلسه عصر امروز (یازدهم مهر) شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه طی چند فصل اخیر، اظهار کرد: طبق آخرین ارزیابی که صورت گرفته در بهار سال ۱۴۰۳ استان کرمانشاه با عدد شاخص فضای کسب و کار ۵.۷۹ در رتبه هفتم کشور قرار گرفت.

وی از وضعیت مناسب شاخص فضای کسب و کار استان کرمانشاه نسبت به میانگین کشور خبر داد و عنوان کرد: در بهار امسال عدد شاخص فضای کسب و کار کشور ۶.۰۴ بود.

به گفته رئیس اتاق کرمانشاه، فاصله کرمانشاه با بهترین استان کشور از نظر شاخص فضای کسب و کار تنها ۲۲ صدم درصد بوده که این امر نشان می‌دهد با اقدامات مناسب سخت افزاری و نرم افزاری می‌توان کرمانشاه را جزو استان‌های با بهترین فضای کسب و کار کشور قرار داد.

وی مهمترین عواملی که در فصل بهار امسال بر اساس پرسشنامه از فعالین اقتصادی به عنوان عوامل منفی اثرگذار بر فضای کسب و کار کرمانشاه مطرح شده را دشواری تامین مالی از بانک‌ها، غیرقابل پیش‌بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات و همچنین بی‌ثباتی سیاست‌ها، قوانین، مقررات و رویه‌های اجرایی ناظر به کسب و کار اعلام کرد.

ساسانی درباره وضعیت شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه در فصول گذشته نیز یادآور شد: در بهار سال گذشته کرمانشاه با عدد شاخص فضای کسب و کار ۵.۹۷ رتبه یازدهم کشور، در فصل تابستان با عدد شاخص ۶.۱۷ رتبه ۲۰، در فصل پاییز سال گذشته با عدد شاخص ۵.۹۰ رتبه ۱۳ و در فصل زمستان سال گذشته با عدد شاخص ۵.۸۹ در جایگاه هشتم کشور قرار گرفت.

وی در ادامه بر لزوم پیگیری و اجرای مصوبات جلسات گذشته شورای گفت و گو تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha