• چهارشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۱۰
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403071109420
  • خبرنگار : 50455

ولایت‌مداری سید حسن نصرالله برگرفته از ایمان سرشار او بود

ولایت‌مداری سید حسن نصرالله برگرفته از ایمان سرشار او بود

ایسنا/قم سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به وصیت‌نامه سید مقاومت گفت: این شهید بزرگوار در این سند نوشته اگر شما به ولایت و رهبری ولی‌فقیه باور داشته باشید دنیا و آخرتتان تأمین خواهد شد؛ این ولایت‌مداری برگرفته از ایمان سرشار سید حسن نصرالله است که وظیفه خود را به‌درستی تشخیص می‌دهد و به آن عمل می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی در اجتماع لبیک یا خامنه‌ای ویژه بانوان که عصر امروز ۱۱ مهرماه در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد با بیان اینکه در شریعت ما چیزی به نام تحیّر و بن‌بست وجود ندارد، اظهار کرد: ما تبعیت از مکتبی می‌کنیم که جامعیت دارد و عمل به دستورالعمل‌های قرآن به روایات باعث شده مردم از ایدئولوژی بالایی برخوردار باشند که دشمن نتواند روی آنان اثر بگذارد.

 وی با تأکید بر اینکه دشمن از روی عجز و ناتوانی احساس رعب و وحشت می‌کند و فقط جنگ روانی و نیابتی غیر متقابل راه می‌اندازد، افزود: ما به قرآن و کلام معصومین اعتقاد راسخ داریم و وعده‌های آنان را حق می‌دانیم و یقین داریم که محقق خواهند شد.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه ما در مکتبمان برای زن و مرد در هر سنی که باشند اسطوره و اسوه داریم، گفت: برترین اسوه ما وجود مقدس نبی اسلام و بعد از ایشان علی بن ابیطالب(ع) و سپس اولاد پیامبر(ص) از هستند.

 وی افرادی که به ائمه معصومین(ع) نزدیک هستند را نیز اسوه و الگو دانست و گفت: مالک‌اشتر از جمله افرادی بود که ذوب در امیرالمؤمنین بود و حضرت در حکمت ۴۴۳ نهج‌البلاغه برخی ویژگی‌های مالک را این‌گونه بیان کردند که مالک برای من، همچون من برای پیامبر است؛ مالک حقیقتاً عبد خدا بود و نشانه عبد خدا بودن این است که مطیع صددرصد ولی خدا است.

 مؤمنی با اشاره به وصیت‌نامه سید حسن نصرالله عنوان کرد: سید حسن در این سند نوشته اگر شما به ولایت و رهبری ولی‌فقیه باور داشته باشید دنیا و آخرتتان تأمین خواهد شد؛ این ولایت‌مداری برگرفته از ایمان سرشار سید حسن نصرالله است که وظیفه خود را به‌درستی تشخیص می‌دهد و به آن عمل می‌کند.

وی ادامه داد: امیرالمؤمنین سایر ویژگی‌های مالک‌اشتر را این‌گونه بیان می‌کنند که اگر کوه بود کوهی استوار و سرافراز بود، اگر سنگ بود سنگی محکم و مقاوم بود، هیچگاه از تلاش خسته نمی‌شد و اگر پرنده بود هیچ پرنده‌ای نمی‌توانست بالاتر از او پرواز کند.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت افزود: رهبر ما به ما آموخته است که در وادی شهادت باشیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha