• چهارشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۹
  • دسته‌بندی: آسیا و اقیانوسیه
  • کد خبر: 1403071109373
  • خبرنگار : 71661

پکن: عامل تشدید درگیری‌های منطقه عدم حصول آتش‌بس در غزه است

پکن: عامل تشدید درگیری‌های منطقه عدم حصول آتش‌بس در غزه است
جنگ غزه

وزارت امور خارجه چین عدم حصول آتش‌بس در جنگ غزه را عامل گسترش تنش‌های منطقه دانست و از جامعه جهانی خواست برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها اقدامی مؤثر انجام دهد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه چین امروز (چهارشنبه) از جامعه بین‌المللی خواست تلاش‌های سازنده‌ای در غرب آسیا انجام دهد تا از گسترش مناقشات جلوگیری شود.

در بیانیه وزارت امور خارجه چین آمده است: «چین به‌شدت نگران بی‌ثباتی در غرب آسیا است. ما با هر گونه نقض مضاعف حق حاکمیت، امنیت و تمامیت ارضی لبنان و همچنین افزایش وخامت درگیری‌ها و گسترش مناقشه مخالفیم.»

در ادامه بیانیه این وزارتخانه آمده است: «چین از جامعه بین‌المللی، به‌خصوص کشورهای قدرتمند می‌خواهد یک نقش واقعاً سازنده در این مناقشه ایفا کنند تا از گسترش مضاعف بی‌ثباتی‌ها جلوگیری شود.»

بر اساس این بیانیه که توسط وزارت خارجه چین منتشر شده، پکن باور دارد عامل اصلی تشدید تنش‌های کنونی در غرب آسیا ناتوانی جهان در برقراری آتش‌بس در نوار غزه است. چین تأکید کرد تمام کشورها باید تلاش کنند تا هرچه سریع‌تر یک آتش‌بس پایدار و کامل در مناقشه غزه برقرار شود.

رژیم صهیونیستی از هفته گذشته حملاتی را علیه لبنان آغاز کرده و به توصیه‌های جامعه جهانی برای خودداری از تشدید تنش‌ها توجهی نمی‌کند. در حملات رژیم صهیونیستی به بیروت در روز جمعه، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان به شهادت رسید و بیم گسترش تنش‌های منطقه از آن زمان افزایش یافته است. صهیونیست‌ها همچنین پس از حملات هوایی سنگین، حملات زمینی محدودی را به خاک لبنان آغاز کرده‌اند.

در شامگاه سه‌شنبه نیز ایران پس از یک دوره خویشتن‌داری در مواجهه با شهادت «اسماعیل هنیه» رهبر سیاسی حماس در تهران، در نهایت در واکنش به شهادت سید حسن نصرالله در بیروت، با حدود 200 موشک بالستیک به مواضع رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی حمله کرد و هشدار داد اگر صهیونیست‌ها اقدام تنش‌زای دیگری انجام دهند، پاسخی محکم‌تر دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha