• چهارشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403071109318
  • خبرنگار : 50649

در مسابقات اختراعات و نوآوری آمریکا و سوئیس؛

مخترعان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ۵ نشان طلا و نقره گرفتند

مخترعان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ۵ نشان طلا و نقره گرفتند

ایسنا/فارس معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز از کسب ۴ نشان طلا و یک نشان نقره در مسابقات بین‌المللی اختراعات و نوآوری «دره سیلیکون آمریکا» و «ژنو سوئیس» توسط مخترعان این دانشگاه خبر داد.

محمدهاشم هاشم‌پور امروز، ۱۱ مهرماه با اعلام این خبر گفت: این مخترعان برگزیده، از کنشگران حوزه فناوری سلامت در شرکت‌ها و هسته‎های فناور مستقر در مرکزنوآوری دانشگاه هستند.

وی افزود: موفقیت مخترعان دانشگاه در «دره سیلیکون آمریکا» در رقابت با نزدیک به ۲۲۰ اختراع و در مسابقات ژنو سوئیس در رویارویی با بیش از ۶۰۰ اختراع، که در هر دو رویداد شرکت‌کنندگانی از ۴۰ کشور جهان حضور داشتند، سبب افتخار دانشگاه در عرصه بین‌المللی اختراعات است.

مدیر توسعه فناوری سلامت معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: در مسابقات آمریکا، سید احمد رضا احمدی، محمد رضا کریمی، یاسمین قهرمانی و هلن عماد با طرح «کیت ترومای دندانپزشکی برای ترمیم دندان» به نشان طلا و با طرح «دستگاه تشخیص سرطان سینه بدون استفاده از اشعه» به نشان نقره دست یافتند.

حسین پارسایی افزود: در مسابقات «ژنو سوئیس» نیز این گروه با طرح «دوربین داخل دهانی با قابلیت پردازش تصویرUV LED» و طرح «کیت ترومای دندانپزشکی برای ترمیم دندان»، موفق به کسب دو نشان طلا و همچنین گروه دیگری از دانشگاه به نام «ویتاموشن» با اختراع «دستگاه فیزیوتراپی پورتابل و هوشمند مبتنی بر تحلیل سیگنال الکترومایوگرام » موفق به کسب یک نشان طلا شدند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از زینب بهمن پوری، مصطفی باقری، مرتضی فرخ‌نیا، فرناز زارع، نسترن مزارعی و علیرضا نخستین به عنوان اعضای گروه «ویتاموشن» که برای دانشگاه در این مسابقات افتخار آفریدند نیز، نام برد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha