• چهارشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403071109307
  • خبرنگار : 71381

اخبار سیاسی ۱۱مهر؛ راه پایان جنگ در منطقه از بیان رهبر انقلاب/سفر پزشکیان به قطر

اخبار سیاسی ۱۱مهر؛ راه پایان جنگ در منطقه از بیان رهبر انقلاب/سفر پزشکیان به قطر

«دیدار نخبگان علمی با رهبر انقلاب»،‌ «سفر رئیس جمهور به قطر» و «حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی» از موضوعات مهم خبری یازدهم مهر ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش ایسنا، صبح امروز جمعی از نخبگان و استعدادهای علمی برتر کشور در حسینیه امام خمینی (ره) با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخشی از بیاناتشان در این دیدار با تأکید بر لزوم استفاده حداکثری از نخبگان در بخش‌های مختلف و لزوم ایجاد زمینه برای اثرگذاری نخبگان در مسائل کشور، گفتند: امروز مهمترین وظیفه و جهاد نخبگان، ایجاد یک نهضت و خیزش جدید علمی است.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین با تأکید بر اینکه بزودی درباره مسائل غزه و لبنان با ملت ایران صحبت خواهند کرد، افزودند: اساس مشکلات منطقه، کسانی همچون آمریکا و برخی کشورهای اروپایی هستند که به دروغ دم از صلح و آرامش می‌زنند؛ و بر همین اساس، تنها راه پایان درگیری‌ها و جنگ‌ها در منطقه، کم‌شدن شرّ این کشورهاست.

فرزندان رهبر انقلاب اسلامی هم پیش از ظهر امروز با حضور در دفتر حزب‌الله لبنان در تهران و دیدار با نماینده این جنبش، ضمن ابلاغ تبریک و تسلیت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای حادثه عظیم شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان، مجاهد کبیر و پرچمدار مقاومت جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن نصرالله و یاران شهیدشان، به ارواح مطهر ایشان فاتحه و قرآن هدیه کردند.

****

بعد از ظهر امروز،‌ رئیس‌جمهور به دعوت رسمی امیر قطر و برای شرکت در مجمع همکاری‌های کشورهای آسیای عازم این کشور شد.

مسعود پزشکیان پیش از سفر به قطر در نشست خبری در فرودگاه مهرآباد توضیح داد که دو هدف را در این سفر پیگیری می‌کنیم، یکی اینکه با دولت قطر گفت‌وگوهایی درباره تعاملات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی داشته باشیم که به امضای تفاهماتی خواهد رسید. دوم گفت‌وگو درباره وضعیت منطقه است و اینکه کشورهای اسلامی به چه شکل باید با یکدیگر همکاری کنند.

صبح امروز هم رئیس دولت چهاردهم دربخشی از اظهارات خود در جلسه هیات دولت با تاکید بر اینکه عملیات غرورآفرین شب گذشته نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بار دیگر ثابت کرد گنبد آهنین ادعایی صهیونیست‌ها از شیشه شکننده‌تر است، تصریح کرد: ما همچنین ثابت کرده‌ایم که بر سر عزت و غرور ملت‌مان با کسی شوخی نداریم و اگر این رژیم بخواهد خطایی مرتکب شود، پاسخی به مراتب کوبنده‌تر دریافت خواهد کرد.

گزارش کامل ایسنا از گفت‌وگوهای خبرنگاران با اعضای هیات وزیران در حاشیه جلسه هیات دولت را نیز می توانید در این لینک بخوانید.

در همین جلسه، هادی حق‌شناس به عنوان استاندار گیلان با تصویب اعضای هیات دولت منصوب شد. همچنین سرپرست نهاد ریاست جمهوری طی حکمی محمدرضا ملکی را به سمت «مشاور و دستیار امور مدیریتی» این نهاد منصوب کرد.

****

در پی هدف قرار دادن قلب اراضی اشغالی ازسوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به شهادت شهید هنیه، سید حسن نصرالله و شهید نیلفروشان،‌ سازمان اطلاعات سپاه امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: هموطنان عزیز در صورت مشاهده هرگونه فعالیت در حمایت از دولت جعلی اسرائیل در فضای مجازی، در اسرع وقت اطلاعات و مشخصات صفحات مذکور و گردانندگان آنها را به بخش گزارش‌های مردمی سایت گرداب ارسال کنند.

رسانه KHAMENEI.IR هم جمله ای از رهبر انقلاب به زبان عبری منتشر کرد با این مضمون که «ضربات جبهه‌ مقاومت بر پیکر فرسوده و رو به زوال رژیم صهیونی، بحول و قوه‌ی الهی کوبنده‌تر خواهد شد.»

در همین ارتباط، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ضمن تشریح جزئیات عملیات «وعده صادق ۲» گفت: با وجود جنایت‌های مکرر رژیم صهیونیستی، جمهوری اسلامی ایران رعایت موازین لازم را به انجام رساند و فقط پایگاه‌های نظامی را هدف قرار داد. من در اینجا اعلام می‌کنم که سپاه پاسداران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران چه در بعد دفاعی و چه در بعد آفند در تکرار این تهاجم و چندین برابر این کاملاً آماده هستند.

همچنین امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه عملیات سه‌شنبه‌ شب تنها بخشی از توانمندی موشکی جمهوری اسلامی ایران بود، افزود: بخش زیادی از توانمندی موشکی با توجه به تکنولوژی بسیار بالا و قدرت تخریب شدیدتر هنوز استفاده نشده است.

****

دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که برای کادر افسری  از بین جوانان پسر مومن، متعهد، و علاقه‌مند به نظامی‌گری و رزمندگی دانشجو می پذیرد.

بر این اساس علاقه‌مندان به تحصیل در  دانشگاه‌های افسری ارتش در رشته‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی  و معارف اسلامی می توانند با مراجعه به وبگاه اطلاع رسانی هیات مرکزی گزینش ارتش جمهوری اسلامی ایران به آدرس gozinesh.aja.ir با شرایط تحصیل در دانشگاه  افسری امام علی (ع) نیروی زمینی، دانشگاه خاتم الانبیا(ص) نیروی پدافند هوایی، دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری نیروی هوایی، دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر نیروی دریایی و دانشگاه علوم و فنون فارابی آشنا شده و نسبت به ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران اقدام کنند که ثبت نام از علاقه مندان شرکت در این آزمون تا یکم آذر ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

* مشروح مهم‌ترین خبرهای جلسه علنی امروز (چهار شنبه) یازدهم مهر ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی را می‌توانید در این گزارش بخوانید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha