• چهارشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403071109147
  • خبرنگار : 50123

شهید سید حسن نصرالله یکی از بهترین درس‌خوانده‌های دانشگاه شهادت بود

شهید سید حسن نصرالله یکی از بهترین درس‌خوانده‌های دانشگاه شهادت بود

ایسنا/چهارمحال و بختیاری نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه شهید سید حسن نصرالله یکی از بهترین درس‌خوانده‌های دانشگاه شهادت بود، گفت: سید مقاومت به سیدالشهدا(ع) اقتدا کرد که شرافتمندانه و با سربلندی به پیشواز شهادت رفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن فاطمی امروز ۱۱ مهرماه در مراسم محوری گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت به‌ویژه شهید سید حسن نصرالله و سردار شهید عباس نیلفروشان و حمایت از حزب‌الله لبنان با اشاره به اینکه شهادت افتخار اولیای خدا و عاقبت بخیری برای مردان مجاهد خداست، اظهار کرد: حرکت نورانی خیل شهیدان در تاریخ بشر و به‌صورت پررنگ‌تر، در تاریخ اسلام تبدیل به دانشگاهی شد که نسل‌های پیاپی دانش‌پژوهان و فارغ‌التحصیلان را در دامان خود پرورش داد. 

وی با بیان اینکه شهید سید حسن نصرالله یکی از بهترین درس‌خوانده‌های دانشگاه شهادت بود، ادامه داد: این مجاهد نستوه به جد بزرگوارش امیرالمؤمنین(ع) تأسی داشت که مکتب شهادت را با شکافته شدن فرق سرشان در مسجد کوفه بنیان نهادند، سید مقاومت به سیدالشهدا(ع) اقتدا کرد که شرافتمندانه و با یک دنیا افتخار و سربلندی به پیشواز شهادت رفتند.
فاطمی بیان کرد: حضرت سیدالشهدا(ع) در مسیر حفاظت از دین جان خود و عزیزانشان و موقعیت عترت طاهره(س) را در معرض خطر قرار دادند و پذیرفتند که برای رسوایی یزید و یزیدیان، عترت رسول خدا(ص) یعنی حضرت زینب کبری(س) در معرض بی‌احترامی و دشنام قرار گیرند، اینها گویای اهمیت و ارزش حراست از دین و ارجمندی مقدسات است.

امام جمعه شهرکرد در پایان با تأکید بر اینکه لبنان و فلسطین از زمانی که فتنه بزرگ برپا شد خاستگاه پرورش علمای بزرگ تشیع، مبارزان، مجاهدان و شهدای بزرگ بوده‌اند، خاطرنشان کرد: این شهدا در مسیر حق و عدالت ایثارگری و از حق فلسطین مظلوم دفاع کردند و برای حراست از قطعه‌ای از خاک اسلام  و اعاده حیثیت مسلمانان پای فلسطین ایستادند و شربت شهادت را نوشیدند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha