• چهارشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403071109069
  • خبرنگار : 50649

مدیرکل هواشناسی فارس خبر داد:

بارش رگبارهای موقتی در شمال شرق فارس/ وضعیت بارش امسال زیرنرمال است

بارش رگبارهای موقتی در شمال شرق فارس/ وضعیت بارش امسال زیرنرمال است

ایسنا/فارس مدیرکل هواشناسی فارس از بارش رگبارهای موقتی طی روزهای آخر هفته جاری در مناطق شمال شرق استان خبر داد و گفت: امسال وضعیت بارش در نقاط مختلف استان متفاوت و سینوسی است اما به صورت وزنی نهایتاً چیزی که به دست می‌آوریم، کمتر از نرمال است.

قاسم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در آخرین پیش‌بینی وضعیت آب و هوا برای روزهای پایانی هفته گفت: برای آخر هفته جاری برای قسمت شمال شرق استان رگبارهای موقتی پیش‌بینی می‌شود و برای سایر نقاط استان هم شاهد رشد ابر خواهیم بود.

وی افزود: رگبارهای موقتی و وزش باد موقتی به صورت گهگاه تنها در مناطق شمال شرق استان رخ خواهد داد و در دیگر نقاط بارش باران نخواهیم داشت.

حسینی با بیان اینکه از امروز چهارشنبه، ۱۱ مهرماه روند کاهش دما در استان فارس را خواهیم داشت اما نه به صورت خیلی شدید، گفت: طبیعت فصل پاییز این است که روزها هوا گرم و شب‌ها خنک و سرد باشد و این وضعیت یعنی وارد فصل پاییز شده‌ایم.

مدیرکل هواشناسی فارس با تصریح اینکه برای مناطق سردسیر استان مثل دشت نمدان اقلید و سرچهان ماندگاری هوای سرد داریم که کاهش دما هم محسوس‌تر است، افزود: کشاورزان باید احتیاطات لازم را در این زمینه داشته باشند مثل آبیاری شبانه و تنظیم دمای گلخانه‌ها تا به محصولات آن‌ها آسیبی نرسد.

وی در پاسخ به اینکه اولین بارش پاییزی را در استان فارس چه زمانی خواهیم داشت، گفت: نمی‌توانیم دقیق بگوییم اولین بارش پاییزی چه زمانی خواهد بود و تنها برای ماهانه و فصلی می‌توانیم بگوییم میزان بارش‌ها نرمال است یا خیر.

حسینی با بیان اینکه به صورت تجمیعی تا بهمن‌ماه امسال وضعیت بارشی استان فارس زیرنرمال خواهد بود اما به صورت ماهانه تغییرات بارشی سینوسی است، گفت: از نیمه مهر تا نیمه آبان وضعیت بارشی نرمال، از نیمه آبان تا نیمه آذر زیرنرمال، از نیمه آذر تا نیمه دی نرمال با گرایش بیش از نرمال، از نیمه دی تا نیمه بهمن گرایش کمتر از نرمال و از نیمه بهمن تا نیمه اسفند وضعیت بارشی بهتر می‌شود.

مدیرکل هواشناسی فارس با تأکید بر اینکه امسال کاملا وضعیت بارشی سینوسی است، افزود: ممکن است وضعیت بارش در برخی نقاط فراتر از نرمال باشد و در برخی نقاط هم نباشد اما به صورت وزنی نهایتاً چیزی که به دست می‌آوریم، کمتر از نرمال است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha