• چهارشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403071108833
  • خبرنگار : 50976

مدیر مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ حوزه‌های علمیه:

ارتباط میان نهضت‌های آزادی‌بخش دستاورد سید مقاومت بود

ارتباط میان نهضت‌های آزادی‌بخش دستاورد سید مقاومت بود

ایسنا/فارس مدیر مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ حوزه‌های علمیه، ارتباط با نهضت‌های آزادی‌بخش و نهضت‌های اسلامی و ایجاد هم‌افزایی بین آن‌ها را از دستاوردها و تلاش‌های سید حسن نصرالله دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص شهادت سید حسن نصرالله و جنایات رژیم صهیونسیتی با بیان اینکه شهید نصرالله جان خود را در دفاع از آرمان‌های اسلامی، نهضت امت اسلام، آرمان قدس و دفاع از مظلومین غزه فدا کرد، گفت: ۴۰ سال شهید سید حسن نصرالله در خط مقدم جبهه مقاومت در مقابل مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی و مقاومت کرد.

وی ادامه داد: ۳۲ سال از این مدت را مستقیماً به عنوان رهبر و دبیرکل عالی‌ترین نهضت مقاومت منطقه تأثیر بسیار موثری را در منطقه ایفا کرد. ایجاد ارتباط با نهضت‌های آزادی‌بخش و نهضت‌های اسلامی، ایجاد هم‌افزایی بین آن‌ها، تبیین جهاد مقاومت در مقابل صهیونیست‌ها، روشنگری جهان عرب و جهان اسلام نسبت به بسیاری از حوادث و فتنه‌ها از تلاش‌های این مجاهد بزرگ بود.

استوار میمندی با بیان اینکه این شهید والا مقام عمارگونه در مقام روشن فکری و مالک‌اشتر گونه در میزان مجاهدت و شناخت با دشمن مقابله می‌کرد، اظهار کرد: علت اصلی ترور سید حسن نصرالله، استیصال رژیم صهیونیستی بود؛ وقتی که در بین مرگ و زندگی دست و پا می‌زند، در میان آخرین رمق‌هایش طبیعی است که یکی از کسانی که در این پازل نقش ویژه‌ای دارد را ترور کند.

نماینده طلاب و فضلای شیراز در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بیان کرد: سید حسن کاری کرد که نهضت اسلامی ساختار مستحکمی پیدا کند و در مویرگ‌های مردم لبنان چه شیعه و چه سنی خون مقاومت، عزت و مبارزه با ظلم در جریان پیدا کند. شهادت سید حسن نه تنها در عزم مردم لبنان و مردم جهان اسلام در مبارزه با صهیونیست خللی وارد نمی‌کند بلکه روح آن را قوی‌تر می‌کند.

وی افزود: سید حسن نصرالله به عنوان یک مجاهد بزرگ ذره‌ای در مقابل مبارزه با صهیونیست به خودش ترس نشان نداد و گرفتار عافیت طلبی نشد، گرفتار فلسفه بافی در مقابل آموزه‌های دینی نشد.

دبیر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: روحیه شهادت‌طلبی و ارزش‌مدار بودن جهاد در جامعه اسلامی باعث بازدارندگی می‌شود.

استوار میمندی، با استناد به آیات قران مبنی بر اینکه خدا در قرآن می‌فرماید ای مسلمانان هرچه می‌توانید از ساز و برگ جنگ خود را آماده کنید، گفت: این آیه به این دلیل نازل شده است که دشمن از مسلمانان بترسد، ترس دشمن از جهان اسلام به تنهایی اثر ندارد به همین دلیل خدا می‌فرماید خود را مسلح کنید تا دشمن از شما و ابزار جنگی شما بترسد و به شما حمله نکند و عامل بازدارنده از تهاجم تقویت شود و از تهاجم دشمنی که به هیچ کدام از ارزش‌ها، اصول‌های و قوانین حقوق بشری پایبند نیست جلوگیری کند.

وی ادامه داد: بنابراین توسعه جنگ به هیچ عنوان تهدید نیست و در واقع تله جنگ بازدارندگی به دنبال دارد. جامعه اسلامی ایران با ۸ سال تجربه‌ای که از جنگ تحمیلی داشت و با رشادت‌هایی که سرداران و ایثارگران و شهدای ما انجام دادند به درستی پی به این سنت و آموزه‌های دینی برد که اگر از جنگ بترسید دشمن جرات پیدا می‌کند، اما اگر از جهاد نهراسید و آن را یک ارزش بدانید موفق خواهید شد.

استوار میمندی روحیه جهاد، فرهنگ و شهادت طلبی را عین عزت آفرینی و ایجاد ثبات و امنیت برای جامعه اسلامی دانست و بیان کرد: در نهایت ما امیدوار به وعده نصرت الهی هستیم و بالاترین نصرت، نصرت خون است که سید حسن نصرالله و یارانش، اسماعیل هنیه‌ها و یارانش، شهید آیت‌الله رئیسی و شهدای خدمت، حاج قاسم سلیمانی‌ها و یارانش و همه شهدایی که در راه دفاع از اسلام و دفاع از انقلاب با نظام سلطه و نظام صهیونیست جهانی مبارزه کردند و جان خود را تقدیم کردند در واقع مصداق نصرت دین خدا هستند و خدای متعال نصرت خود را شامل حال ما خواهد کرد و قطعاً شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha