• چهارشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403071108810
  • خبرنگار : 50260

عبور ماشین‌های سنگین‌ عامل اصلی مشکلات آزادراه کاشان- اصفهان است

عبور ماشین‌های سنگین‌ عامل اصلی مشکلات آزادراه کاشان- اصفهان است

ایسنا/اصفهان مدیرعامل شرکت ساخت و نگهداری آزادراه کاشان - اصفهان گفت: عبور تریلی و ماشین‌های سنگین در مسیر آزادراه اصفهان - نطنز -کاشان بیشترین مشکلات ایمنی و خسارت را برای این مسیر ایجاد می‌کند.

سید حامد مرتضوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: میانگین استهلاک وارد بر آزادراه اصفهان - کاشان، ناشی از عبور تریلی‌ها و خودروهای سنگین عددی حدود  ۵۰۰  هزار ریال است در حالی که عوارضی که پرداخت می‌کنند ۲۷۰ هزار ریال است که باعث تراز منفی می‌شود.

وی افزود: تأثیر ماشین‌های سواری بر ناترازی درآمد - هزینه آزادراه نزدیک صفر است ضمن اینکه تصادف و دیگر خسارت‌هایی که دچار می‌شوند را ما متصور نیستیم در حالی که بیشترین تأثیر ناترازی متوجه ماشین‌های سنگین است چون پولی پرداخت نمی‌کنند.

مرتضوی تصریح کرد: نرخ عوارض خودروهای سنگین در آزادراه حرم تا حرم، یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال (۱۵۰ هزار تومان) است، اما در آزادراه اصفهان - کاشان فقط ۲۷۰ هزار ریال پرداخت می‌کنند که قابل مقایسه نیست.

مدیرعامل شرکت ساخت و نگهداری آزادراه کاشان - اصفهان، گفت: پیشنهاد ما به وزارت راه و شهرسازی این است که خودروهای سواری هیچ‌گونه عوارضی پرداخت نکنند، اما عوارض ماشین‌های سنگین و تجاری که برای حمل بار در این آزادراه تردد می‌کنند، به صورت واقعی محاسبه و پرداخت شود.

وی افزود: اگر وزارت راه و شهرسازی با پرداخت عوارض واقعی توسط خودروهای سنگین موافقت کند، تراز مالی آن مثبت شده و هم امنیت آزادراه تأمین می‌شود، هم ایمنی آسفالت و نیوجرسی و روشنایی آن کامل می‌شود.

مرتضوی تأکید کرد: فعالیت‌های عمرانی این آزادراه از خرداد امسال با تأمین۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار توسط سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان اصفهان و سازمان راهداری کشور شروع شده و در یک برنامه زمان‌بندی سه‌ساله صرف می‌شود.

مرتضوی گفت: عملیات بهسازی آزادراه اصفهان به کاشان ۹۰ درصد پیشرفت داشته است و امیدواریم تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد و روند ارتقاء سطح ایمنی، افزایش تابلوهای راهنمایی و رانندگی و نیوجرسی در این محور آغاز شود.

آزادراه کاشان- نطنز- اصفهان به طول ۱۶۵ کیلومتر یکی از محورهای پرتردد استان اصفهان است که همواره حوادث و تلفات جاده‌ای قابل توجهی در این محور اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha