• چهارشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1403071108778
  • خبرنگار : 71567

شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد

کنکور تا سال ۱۴۰۵ تغییر نمی‌کند/ هیچ‌گونه تغییری در نحوه برگزاری امتحانات نهایی سال آینده نداریم

کنکور تا سال ۱۴۰۵ تغییر نمی‌کند/ هیچ‌گونه تغییری در نحوه برگزاری امتحانات نهایی سال آینده نداریم

ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه مصوبه سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش دانشجویان این شورا اجرایی خواهد شد، تاکید کرد؛ هرگونه تغییر در نحوه برگزاری آزمون‌ها تنها از سال ۱۴۰۵ ممکن است و تا آن زمان شیوه فعلی پابرجا خواهد بود.

به گزارش ایسنا؛ ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مصوبه سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش دانشجویان، با هدف تقویت عدالت آموزشی و کاهش استرس داوطلبان، دومین سال اجرای خود را پشت سر گذاشت. طبق تبصره ۱ ماده ۲ این مصوبه، هرگونه تغییر در نحوه برگزاری آزمون‌ها تنها از سال ۱۴۰۵ ممکن است و تا آن زمان شیوه فعلی پابرجا خواهد بود.

 در اطلاعیه این شورا آمده است؛ مصوبه سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی و اصلاح و تکمیل آن که در تاریخ ۱۵/۴/۱۴۰۰، ۵/۱۱/۱۴۰۰ و ۱۷/۳/۱۴۰۱ به تصویب رسیده است، دومین سال اجرای خود را پشت سر گذاشت و مبنای پذیرش دانشجویان جدید در نظام دانشگاهی کشور است.

بر اساس تبصره ۱ ماده ۲ مصوبه سنجش و پذیرش، هرگونه تغییر در شیوه سنجش و پذیرش داوطلبان ورود به آموزش عالی نیازمند اطلاع رسانی پیش از پایان شهریور هر سال می‌باشد. لذا محققاً هیچ گونه تغییری در نحوه برگزاری امتحانات نهایی و آزمون تخصصی در سال ۱۴۰۴ ایجاد نخواهد شد و همچنان، مصوبه مذکور تعیین‌کننده چارچوب سنجش و پذیرش خواهد بود.

لازم به ذکر است که بر اساس وظیفه ذاتی شورای عالی انقلاب فرهنگی، ارزیابی اثرات علمی و اجتماعی مصوبه سنجش و پذیرش و میزان تحقق اهداف اصلی و مترقی آن، شامل بازگرداندن جایگاه واقعی معلم و مدرسه در نظام تعلیم و تربیت، افزایش عمق یادگیری دانش آموزان، گسترش عدالت آموزشی به معنای افزایش دسترسی داوطلبان کمتر برخوردار به امکانات تحصیلی دانشگاهی و کاهش استرس و اضطراب داوطلبان آزمون سراسری که پیش از این سرنوشت آنها در یک آزمون چندساعته تعیین می‌شد،

به طور پیوسته از طریق ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی صورت می‌پذیرد  و گزارش آن در اختیار شورای عالی انقلاب فرهنگی و اعضای آن قرار خواهد گرفت تا در خصوص حسن اجرای آن اطمینان حاصل گردد و نسبت به تکمیل، تقویت و اصلاحات لازم تصمیم‌گیری شود که این کار در برنامه ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی قرار دارد. با این وجود، با توجه به تبصره ۱ ماده ۲ مصوبه سنجش و پذیرش در هرگونه تغییر احتمالی تنها از سال  ۱۴۰۵ به بعد قابل اجرا خواهد بود و در زمان مقتضی به اطلاع عموم نیز خواهد رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
امروز ۱۰:۲۲

متاسفم برای همتون فقط همین

avatar
امروز ۱۱:۴۰

خودتون همون مافیای کتاب درسی و کنکور و ... هستید .پدر بچه ها رو دراوردین همشون عصبی و انواع مشکلات فیزیکی و روحی.خیلی راست میگین اون سهمیه های الکی 5 و 25 و 50 و 100 درصدی رو حذف کنین.این کارا برای اینه که صندلی بفروششین .

avatar
امروز ۱۳:۲۳

چرا هر برنامه ای که دارین سر متولدین ۸۸ امتحان میکنین؛ششم اومدیم تیزهوشان دادیم زمان امتحان کم کردین اومدیم نهم امتحان بدیم تیزهوشان و نمونه دولتی رو ادغام کروین اللن هم که میگین ۱۴۰۵ تا ما بخوایم برسیم کنکور بدیم باز میخواین تعییرات ایجاد کنین؟؟؟

avatar
امروز ۱۳:۲۹

ما بچه های دهمی امتحانات نهایی و استرس و اضطراب و تحمل کنیم همین که رسید کنکور بدیم شما میخواین تعییراتتونو اعمال کنین گناه بچه های متولد ۸۸ چیه ما مگه موش ازمایشگاهی شماییم