• چهارشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403071108755
  • خبرنگار : 71381

این گزارش در حال تکمیل است

خلاصه اخبار مجلس، ۱۱مهر؛ تشکر نمایندگان از سپاه

خلاصه اخبار مجلس، ۱۱مهر؛ تشکر نمایندگان از سپاه

مشروح مهم‌ترین خبرهای جلسه علنی امروز (چهار شنبه) یازدهم مهر ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی را می‌توانید در این گزارش بخوانید.

به گزارش ایسنا، در جلسه علنی مجلس در پی حمله موشکی شب گذشته ایران به رژیم صهیونیستی نمایندگان مجلس با سردادن شعارهایی از جمله«مرگ بر آمریکا»،  «مرگ بر اسرائیل»و «سپاه انقلابی تشکر، تشکر» از سپاه تشکر کردند.

خلاصه اخبار مجلس، ۱۱مهر؛ تشکر نمایندگان از سپاه

در ابتدای این جلسه رئیس مجلس در نطق پیش از دستور خود درباره احتمال تکرار خطا از سوی رژیم صهیونیستی گفت: ما خود را برای این دیوانگی احتمالی او آماده کرده‌ایم و برنامه دور از انتظاری طراحی کرده‌ایم و پاسخ بعدی ما به تجاوزهای احتمالی در سطحی بسیار متفاوت صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: دیشب ظالمان و جنگ طلبانی که همه توانشان حمله هوایی و عملیات تروریستی است، از ترس بر خود لرزیدند و ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواهان دنیا از شوق و امید سرشار شدند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی سخنگوی هم در تذکری با بیان این‌که صهیونیست‌ها و اربابان آنها تنها گوشه‌ای از قدرت نظامی ما را دیدند، گفت: ما بلوف نمی‌زنیم، اگر اسرائیل دست از پا خطا کند پاسخ دردناک‌تری دریافت خواهد کرد.

در تذکری دیگر در همین ارتباط، مرتضی محمودی با بیان اینکه دیشب همه دیدند که میدان در دستان نیروهای انقلاب، مقاومت و جبهه انقلاب است، ادامه داد: این گوشه‌ای از توان جمهوری اسلامی ایران است، اگر کوچک‌ترین گوشه چشمی به سمت جمهوری اسلامی ایران داشته باشند و بخواهند گزندی به ما برسانند با پاسخ‌های بدتری مواجه خواهند شد.

علی خضریان هم با اشاره به عملیات وعده صادق ۲ به رژیم صهیونیستی اخطار داد که اگر دوباره دست از پا خطا کند، اینگونه نیست که ایران فقط زیرساخت‌های نظامی آنها را بزند بلکه مناطق دیگر را در دفاع مشروع خود پیش فرض می‌داند.

محمدقسیم عثمانی عضو فراکسیون اهل سنت هم در نوبت تذکر خود گفت: دیشب صبر ملت ایران به سر آمد و خون‌خواهی شهدای حماس و حزب‌الله انجام شد اکنون وای به حال اسرائیل اگر دست از پا خطا کند به نحوی عمل می‌کنیم که همه جهانیان بدانند ایران کیست و جمهوری اسلامی کجاست.

همچنین مصطفی نخعی با اشاره به ایکه کشور در شرایط خاصی قرار دارد، افزود: باید همه نیروهای سیاسی یکصدا در برابر دشمن از منافع ملی دفاع کند اکنون بیش از هر زمان دیگری به همبستگی و وفاق ملی نیاز داریم.

حجت الاسلام جواد نیک‌بین هم درنوبت تذکر خود گفت: امروز الحمدلله ما فقط موشک نداریم ما بمب اتمی به نام جبهه مقاومت داریم. امروز هر کس بخواهد دستش را به ایران دراز کند دست و پایش را قطع می‌کنیم. به آمریکایی‌ها عرض می‌کنم هرچه زودتر منطقه را ترک کنید. چون شاید فردا دیگر فرصت نباشد. دشمن بداند اگر باد بکارد طوفان درو خواهد کرد.

دیگر  واکنش های نمایندگان به حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی « عملیات وعده صادق ۲» را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

میرمحمدی: ممنون سپاه هستیم

بیاتی: اقدام سپاه بسیار به موقع بود

نوروزی: ریشه‌ جنایتکار سرطان منطقه کنده خواهد شد

زنگنه: ان‌شاءالله عمر رژیم صهیونیستی کمتر از پیش‌بینی مقام معظم رهبری خواهد بود

شریعتی: به رژیم صهیونیستی برای انجام هرگونه اقدام متقابل هشدار می‌دهیم

سعیدی: رژیم صهیونیستی بداند اقدام دیشب ایران در حد یک شوخی بود

جوکار: عملیات وعده صادق ۲ گوشه‌ای از قدرت ملت ایران بود

نصیرپور: بمباران دیشب پاسخ تجاوزات بی‌شرمانه رژیم صهیونیستی بود

حاجی‌پور: ایران قدرت موشکی خود را به جهانیان نشان داد

تعداد دیگری از نمایندگان نیز با قدردانی از حملات موشکی ایران به رژیم صهیونیستی بیان کردند که گنبد آهنین در مقابل موشک‌های ایران تبدیل به آبکش آهنین شد.

ناطقین مجلس

دهانی: سپاه با عملیات وعده صادق ۲ موجبات نشاط و شادابی جهان اسلام را فراهم کرد

***

دربخش دیگری از جلسه علنی امروز، محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر ۳ نماینده مجلس درباره برگزاری انتخابات نظام مهندسی گفت: دولت و کمیسیون مربوطه موضوع را پیگیری کنند. ظاهرا ثبت نام مجدد داوطلبان در انتخابات نظام مهندسی غیر قانونی است.

رئیس مجلس همچنین به ارائه توضیحاتی درباره تذکر روز گذشته‌اش در خصوص حفظ نظم جلسه علنی مجلس پرداخت و گفت:  حفظ نظم جلسه موضوع مهمی است نمایندگان باید بر صندلی‌های خود نشسته و ردیف جلو مربوط به نمایندگان دولت است منتها دیروز بی‌نظمی را شاهد بودیم و من چندین بار تذکر دادم چهار یا پنج بار خواستم که نظم جلسه رعایت شود که اتفاقی رخ نداد.

قالیباف در پاسخ به انتقاد بیگلدی درباره پرداخت نشدن مطالبات گندم‌کاران  وعده پیگیری داد و افزود: برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران حدود ۴۰ همت از ۲۰۰ و اندی همت باقی مانده است. اعتبارات برای پرداخت مطالبات مشخص شده و حتما پیگیری می‌کنیم که انجام شود.

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

نجفی: دولت هرچه زودتر همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند

نیکزاد در پاسخ به اسحاقی: دولت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند

***

 نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز،  ایرادات شورای نگهبان در طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز و همچنین لایحه اصلاحات ضمایم کنوانسیون بین‌المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی‌ها را بررسی و اصلاح کردند.

در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران و دهیاران نیز مجلس با تصویب مواد ۷ الی ۹ این طرح شروطی را برای رای‌دهندگان انتخابات میان‌دوره‌ای شوراهای اسلامی تعیین کرد.

ادامه دارد...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha